Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Microkweek tent (secret jarding dp120)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Microkweek tent (secret jarding dp120)

    Korting op 420shop
    Gegroet!

    Ben momenteel bezig met mijn eerste buiten kweek en vind het zo leuk dat ik op zolder een "micro" tentje wil zetten.
    Ik zat te denken aan de dp120, 1.2 x 0.6 x 1.2m (0.72m2)!
    Wil zeker geen te grote tent en deze gaat wel lekker in de breedte dus zou ik in principe 4x plantjen naast elkaar kunnen zetten (4x ~30cm voor 10L potten).
    De bijgeleverde netten haal ik eruit en plaats er 1 scrog net in, die erbij komen lijken me niet echt goed.

    Ik zou enkel graag weten wat ik best kan doen met het licht. Ik wil sowieso onder Tneon kweken, het kan hier erg warm worden, vandaar dat ik liever voor tneon ga omdat ze minder warm worden.
    Ook omdat het tentje maar 1.2m is waarbij ik ook nog hoogte nodig heb voor materiaal en deze veel dichter tegen de planten aan kunnen.
    Heb trouwens dat kweekverslag van vader gezien en hij haalt met tneon droog 100g+ op een dp90. Dus ik ben best overtuigd van de tneon.

    Ik zou willen kweken op 12/12 met feminised zaad (GEEN autoflower) en scrog is vanzelfsprekend.

    Voor het licht zat ik te denken aan:

    2 x T-Neon Set 2 x 55W Philips:
    Armatuur: 220mm x 575mm x 80mm
    https://www.greensell.nl/a-27767736/...m/#description

    Dit setje bestaat uit:

    - Can Lite 150 m3 met flens maat 125mm,

    - Buisafzuiger 125 mm 185m3(16watt)

    - 5 meter CombiConnect 127mm



    Maar daar staat bij "raden aan om deze niet te dimmen" en had er wel graag fan controller bij gehad voor te dimmen. Dit zou het geluid wat minderen.
    Suggesties hiervoor altijd welkom.

    Dat is het belangrijkste denk ik qua tentje. Suggesties altijd welkom.
    Oh ja, een automatisch brandblussertje mag zeker niet ontbreken!




    #2
    Ik heb even een makkelijker overzichtje gemaakt

    Hoe zit dat eigenlijk met die afzuiging flensen? Die in de tenst zou 200mm zijn, maar voor de meeste filters/ventilatoren die ik vind heb je maar 125mm nodig. Ik snap niet goed hoe je ze dan moet verbinden?
    Ik zag wel in een ander topic van iemand met dezelfde tent dat hij ook een afzuiging gebruikte met 124mm flenzen?

    Zo'n armaturen kan je natuurlijk ook in de breedte hangen, dus mijn vraag over die 75W neon sets is niet meer van toepassing.
    Ik start gewoon met 3x 55Watt en eventueel later kan er , als dat nodig is, een 4e set bij, de afzuiging zou dan ook nog voldoende moeten zijn.
    Attached Files

    Comment


      #3
      Hoe kom je aan 260 cbm ?

      1,2 x 0,6 x 1,2 = 0,86 cbm, niet 0,72.

      3 x / minuut afzuigen, dan kom je uit op 0,86 x 3 x 60 = 155 cbm.

      Dit moet je minimaal afzuigen. Je moet wat ruimer pakken ivm de ruimte koelen indien nodig en verlies door filter en bochten. Ik zou dan gaan voor 250 of 300 cbm en deze dimmen dmv een regelaar met thermostaat. De afzuier moet dan wel dimbaar zijn.

      Voor de flenzen kun je koppelstukken kopen (heten die niet ook flenzen, idk?) van de ene naar de andere afmeting, dat is het probleem niet.
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


        #4
        Ik start gewoon met 3x 55Watt
        Drie sets van 2x55W dus, da's totaal ongeveer 350W
        Zou ze wel allemaal op 1 goeie timer zetten, niet allemaal op een aparte timer.

        Qua afzuiging moet je niet te krap gaan zitten.
        Hoe vaak je de lucht in de ruimte ververst is helemaal niet zo interessant.
        Het minimum kom je altijd aan omdat vaak veel meer nodig is om de warmte kwijt te raken.

        Ik zou zeker rond de 500m3 gaan zitten, met een controller.
        6x55W wordt ook gewoon erg warm, zeker als je maar een heel klein tentje hebt.
        Zoek spullen met dezelfde flenzen dan heb je dat gezeur met aanpassen ook niet.

        Zoek de pll Philips lampen, die hebben een grotere licht-opbrengst.



        .
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • WietParkiet
          WietParkiet commented
          Editing a comment
          Ik ben er nu pas achter dazt je de flenzen niet gelijk moet nemen met de afmeting van het uitlaatgat
          Ik ben daar al dagen mee bezig, maar ik denk er nu pas aan dat je die uitlaatgaten gewoon moet dichtmaken en dat je dan geen flens van dezeldfe maat kan nemen want dan kan die natuurlijk scheuren of gaat hij er gewoon niet door!

          Als ik zoek op pll kom ik idd wat meer (en goedkoper) tegen, merci veur den tip.
          Last edited by WietParkiet; 27 August 2018, 15:53.

        #5
        Attached Files

        Comment


          #6

          Comment


            #7
            1 of 100 planten, de opbrengst zal nagenoeg gelijk zijn. 1 Plant laat je groter groeien, meerdere planten zet je eerder op 12/12 dus die blijven kleiner.

            De tgl 60 beschijnt 60 x 60 in de groei, in de bloei echter maar 50 x 50 cm. Ik zou voor de tgl 100 gaan.

            Reken op 0,5 gr / watt voor je 1ste kweek, als je wat ervaring hebt op 1 gr / watt, 1,5 gr / watt is voor de gevorderden en wordt jouw streven. Zo kan het nooit tegenvallen.

            Oh ja, zelfbouw is stukken goedkoper en met deze lampen een fluitje van een cent. Als je met een frame gaat werken wordt het wat lastiger ivm zagen en boren enz.
            Een dag zonder wiet kent Flip niet.

            Comment


              #8
              Mijn plan was 4 potten van 11L met scrog.
              Ik wou 200Watt +/- aan licht zodat ik 100+ kon draaien (TNEON was eerste gedacht).Maar dan liever met een 100 Watter evenveel draaien, hoe minder kosten hoe beter!
              12/12 was idd het plan. Top.

              Ja inderdaad, wou eerst geen zelfbouw doen, omdat het met dat frame wel wat moeilijker leek, maar nu zag ik daarstraks een kweekverslag met 4 zulke COBs gewoon loshangen zonder frame.
              Dan hoef ik in principe enkel de holder, driver, heatsink en lamp vast te maken?
              (Kan dat kloppen dat het mij bijna de helft aan kosten scheelt?)

              SINK 152100
              LED CREE CXB3590
              HOLDER LED IDEAL 3590
              DRIVER MW HBG-60-1400

              Comment


                #9

                Comment


                • WietParkiet
                  WietParkiet commented
                  Editing a comment
                  Je hebt gelijk. Ik gokte op 3 maand als ik ze direct op 12/12 zet, maar ze moeten nog drogen etc.

                  Als ik ze op 12/12 zet, gaan ze dan nog eerst (lang) genoeg groeien om ze te kunnen toppen en LST toepassen en dan in het SCROG netje.
                  Of begin ik best op 18/6 als ik ze wil toppen en scroggen?

                #10
                Toppen mag je enkel doen tijdens de GROEIPERIODE want ze hebben tijd nodig om te herstellen van de operatie he
                de moment dat ze op 12/12 komen te staan groeien ze nog 2 tal weken flink verder (1/3de) tot de eerste echte bloei begint (pruikjes)
                toppen doe ik persoonlijk na de 4de of 5de node naargelang hoe groot ze zijn en hoe hoog je scrognet hangt dat bepaal je zelf
                ik heb nu 9 dames in 18L potten in tent van 120X120X210 onder 600 watt HPS
                zijn nu bijna 3 weken en 3 nodes maar ik laat ze 5 tal weken voorgroeien dan is scrognet mooi vol bij eenmaal toppen
                en onderste node(s) dief ik want geven enkel fluffy topjes

                Comment


                • WietParkiet
                  WietParkiet commented
                  Editing a comment
                  Hey bedankt, geeft me weer wat stof om over na te denken.
                  De 12/12 vanaf zaad gaat dan sowieso niet op.

                  Liefst van al top ik ze ook liefst maar 1 keer en dan met eventueel wat buigen en lst ze zo het net in te leiden.
                  Nog wat kweekverslaagjes lezen dan!

                #11

                Comment


                  #12
                  Het gaat om de spreiding.
                  4 cobs kan je evenredig over een vierkant oppervlak verdelen.
                  Met twee gaat dat nooit. Er is dan altijd een deel wat meer en een deel wat minder licht krijgt.

                  Ja je krijgt dan ook een hotspot
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #13
                    Owkey.. hoe meer ik leer hoe minder ik weet

                    Thanks, wordt weer effe nadenken, dat gaat pijn doen

                    Comment

                    Bezig...
                    X