Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Best groei lamp voor koelkast?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Best groei lamp voor koelkast?

    Korting op 420shop
    Hallo mensen
    ik ben al een tijdje aan het bedenken wat voor groei/lamp ik zal gaan gebruiken in mijn koelkast.

    de bedoeling is om 6 planten daarin voor te groeien
    en daarna gelijk in de bloei.

    Maten van de koelkast zijn.
    hoog is 80 cm.
    breed 60 cm.
    lang is 60.cm

    nou heb ik zelf al een ufo lamp 216w maar daar zit te weinig blauw in vind ik zelf,

    want blauw is voor groei toch.?

    ik had 2 andere lampen gezien en wil graag jullie mening er over wat het beste is.

    of ik hang de ufo 216w erin.?

    Of een Reblue 24w t8 grow light.?

    of een Alle Blauw 450nm Par38 27 w 54 w LED Plant Groeien Licht E27.?

    verder maak ik er 2 computer fans er in voor in/uitvoer lucht .
    + een kleine waaier erin.

    de zaadjes staan eerst te ontkiemen in een propagator pro.
    en daarna ik de koel/growkast.


    hoop dat jullie me beetje verder kunnen helpen.
    alvast bedankt
    Last edited by Cookieekush; 25 November 2018, 09:01.

    #2
    Advanced-Star Pro Star CFL 125W 6400K?

    Gniffel, gnaffel, gnuisje... Wie blowt daar in zijn huisje?

    Comment


      #3
      Die laatste is qua licht het beste denk ik, maar het is een onhandig ding.
      Erg zwaar en mega-breekbaar. Het komt zelfs voor dat hij al kapot aankomt als je zoiets bestelt.
      Het meeste licht zit aan de binnenkant van de lamp, dus het ontwerp is ook gewoon niet zo best.

      Al die andere die je noemt zijn niet beter dan je ufo.

      Beste resultaten met voorgroeien heb ik onder TNeon 2x36W of 2x55W met de 6500K lampjes erin.
      Daar kunnen wel 6 halve-liter-potjes onder staan voor een week of 2-3-4


      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4

        Comment


          #5
          Hmmmmz, ik heb nu zelf de Advanced Pro Star gekocht, ga eens kijken wat dit doet bij mijn voorgroei. Anders misschien overstappen...
          Gniffel, gnaffel, gnuisje... Wie blowt daar in zijn huisje?

          Comment


            #6
            Er zijn meer manieren natuurlijk.
            Voorheen deed ik het gewoon onder een TLbuis van 30W, dat gaat net zo goed, is alleen smaller dus daar moeten ze iets eerder onderuit.
            Tegenwoordig heb ik 4 cobs in de voorgroeiruimte, maar dat is niet beter imo.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Ik ga het zien, eerst maar eens de verkeerde fan omwisselen. Kreeg 100mm geleverd, maar had een 125mm besteld... Volgend weekend verder knutselen...
              Gniffel, gnaffel, gnuisje... Wie blowt daar in zijn huisje?

              Comment


                #8
                Die TNeon 2x36W verkopen ze geloof ik niet meer, Secret Jardin noemt ze zelfs niet meer op hun website.
                Jammer want ik vind het een erg goede lamp en als je eigenwijs bent zoals ik kan je er zelfs een hele kweek mee draaien (wel de 2700K lampen erin gooien voor de bloei).

                Je kan ze lekker dicht op je planten hangen zodat die mooi compact blijven, met COB loop je sneller het risico ze er te dicht op te hangen.
                2x55W weet ik niet of dat past op 60cm breed, streep dat maar door, net even snel gekeken en dat moet net gaan want dit zijn de maten L58 x W25 x H5 cm.
                http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

                Comment


                  #9
                  Heb net toch maar een Advanced-Star Pro Star CFL 125W 6400K besteld .
                  Dat leek me toch de beste optie met de ruimte die ik heb

                  en die TNeon setjes heb ik nog wel voorbij zien komen maar die komen al snel op 55+ cm

                  En hoe hoog moet de 125w hangen boven de zaailingen?

                  Comment


                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Cookieekush View Post
                    en die TNeon setjes heb ik nog wel voorbij zien komen maar die komen al snel op 55+ cm
                    Laat dat nou meteen het grote voordeel zijn van die lampen, je krijgt er veel meer planten onder voor gegroeid dan onder een enkele 125W lamp waar het meeste van het light aan de binnenkant van de lamp zelf zit zoals QnQ al zei.
                    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

                    Comment

                    Bezig...
                    X