Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekruimte verwarmen help!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweekruimte verwarmen help!

    Korting op 420shop
    Hallo lieve mensen !
    nadat het forum van tapatalk is gehaald ben ik al een hele poos niet meer online geweest op het forum.
    maar na veel zoeken en rond kijken heb ik toch wat advies van de experts nodig !
    nu de echte koude dagen weer zijn begonnen, heb ik veel moeite met het warm houden van mijn kweek kastje..

    het gaat om een kast van 76 breed- 58 diep en 136 hoog.
    in de kast staan 3 potten van 11 liter onder een scrognetje.

    de temp is de laatste dagen te laag en ligt rond de 13/15 graden.
    helaas komt er van mijn 300 watt led lampje ook niet genoeg warmte af om dit hoger te krijgen..

    heb al veel dingen gezien maar kan maar niet vinden wat er in past..
    Een kachel van 2000 watt gaat mij iets te ver, en ook kwa brandgevaar wil ik dit risico niet lopen..

    wel heb ik wat gelezen over een tube heater, maar ook deze prijzen zijn helaas niet mals.

    graag zou ik van jullie wat opties horen wat evt goed zou werken. Ik heb een actieve inlaat in de vorm van een computerfan die 24/7 aan staat.
    ook een afzuiger in de vorm van een buisfan en een kleine koolstof filter.

    mochten jullie wat weten dan hoor ik het heel erg graag !

    mvg Fladderkak !

    ps, iedereen een goed en groen uiteinde van 2018!

    #2
    Verwarmde vloermatje is dat een optie,

    https://www.greensell.nl/c-1502532/bodemverwarming/
    Zeg maar zo, Keep It Simple

    Comment


      #3
      Waar heb je de kast staan??
      Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

      Comment


        #4
        Trek de stekker van je aktieve inlaat er eerst maar eens uit.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
          Trek de stekker van je aktieve inlaat er eerst maar eens uit.
          Zelf niet eens over na gedacht aangezien die altijd aan heeft gestaan. Gaat dit dan niet ten koste van iets ?

          de kast staat op zolder, is een oude kledingkast ^^

          Comment


          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Ja, er komt minder koele lucht in.

          #6
          Je kan de kast inpakken met isolatie...

          Comment


            #7
            Je zal de zolder zelf moeten verwarmen, want daar komt de verse lucht vandaan. Het kastje zelf isoleren heeft niet zo heel veel zin als de aangezogen lucht erg koud is.

            Comment


              #8
              Als er maar drie planten in staan, en de zolder is helemaal afgesloten, kan je je afzuiging misschien gewoon uitlaten.
              Dus dat de lucht in de tent blijft.

              Gewoon dagelijks openen voor frisse lucht binnen te laten?

              als ze hard stinken, mss de afzuiging met tussenpozen laten afzuigen via timer, en dat enkel als de lamp brandt...

              Comment


                #9
                De zolder zelf verwarmen word denk ik water naar de zee dragen aangezien deze slecht geisoleerd is.
                zonder lamp met de inlaat en afzuiging uit is het in de kast nu 16 graden.
                mocht ik wel de zolder zelf gaan verwarmen dan word dit wel met een 2000watt elektrisch kacheltje.
                dit zal ook wel duur worden in stroom ben ik bang.

                heeft er iemand ervaring met een tube heater of iets in die richting ?

                Comment


                  #10
                  ik heb een 500w olieradiator, met losse thermostaat. Is klein en veilig, en perfect tussen je potten te plaatsen. Doet minder als een heater maar vreet ook minder stroom. Fans kun je ook ideaal door de radiator laten blazen, waardoor de warmte zich verspreid.

                  gr TruSpliff

                  Comment


                    #11
                    Zon olieradiator is ook wel handig maar ben bang dat het met 3 potjes niet gaat lukken om die er bij in te krijgen.
                    heb een beetje rond gekeken, en denk dat een tube heater wel wat voor mij is.
                    deze past precies voor mijn actieve inlaat, dus dan zal die de inkomende lucht ook wel verwarmen.

                    heb gister nog even gecheckt hoe warm het was zonder de inlaat aan. En de temp kwam op zon 22 graden op lamp hoogte..
                    is al 10 graden verschil !! Maar hierdoor is de luchtvochtigheid wel hoog, bijna 88%..
                    zal binnenkort wel even fotos posten van hoe d ekast er uit ziet van binnen.

                    ohja iedereen de beste wensen he !!

                    Comment


                      #12
                      De beste wensen nog!

                      Als je luchtvochtigheid zo hoog is alleen al door je inlaat uit te zetten, dan is je afzuiging te weinig. Je krijgt de lv alleen omlaag door de afzuiging harder te laten zuigen of door de warmte van bijv een hps lamp.. Met led gaat je lamp je niet redden zoals je al ziet. Enige optie is je afzuiging of een ontvochtiger. Neem aan dat je daar dan ook geen plaats voor hebt..
                      Afzuiging dus op vol vermogen en kijken wat de lv doet. Anders heb je kans op schimmels! Zorg ook voor luchtbeweging in je kast, dit maakt het schimmels moeilijker..

                      succes!

                      Ps: mijn olieradiator is ongeveer 30 cm lang, 25 cm hoog en 10 breed.

                      gr TruSpliff

                      Comment


                        #13
                        Bedankt voor je tips, heb de afzuiging om dit moment ook uit staan ivm de kou.
                        toch maar even zachtjes aanzetten als de LV zo hoog blijft.
                        Last edited by QnQ; 2 January 2019, 10:23. Reden: citaat opgerookt

                        Comment


                          #14
                          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

                          Comment


                          #15
                          Ik heb nu recent een 80W Tube Heater aangeschaft en ben die aan het testen in mijn tentje 80x80x180 Greencube. Zonder de COB Led lamp aan moet die blijkbaar toch serrieus bijverwarmen om de temp 2 graden hoger te krijgen dan de kamertemperatuur buiten de tent terwijl die volledig dicht is en zonder ventilatie/afzuiging aan. Kamertemp is 18 en binnen de tent dus 20. Ik maak er nu ook mijn bed niet bij maar schat dat de tube de helft van de tijd aan staat. Heb vakantie dus ben regelmatig gaan kijken. Heb een olieradiator voor het kleine kamertje bij te verwarmen dus dat komt wel goed hier.
                          Ik denk dat jij vooral naar je isolatie moet gaan kijken in de eerste plaats en geen actieve inlaat gebruiken als dat niet nodig is.

                          Veel succes gewenst alvast!
                          Last edited by Green Mamba; 2 January 2019, 22:47.

                          UPDATE 19/5/19 Green Mamba's eerste kweek LED

                          Comment


                          • fladderkak
                            fladderkak commented
                            Editing a comment
                            Is de eerste keer na al heel wat scrog kweekjes xD
                            Eens moet de eerste keer zijn he -_-
                            Trouwens weet iemand ook of jd nog weer terug komt op tapatalk ?
                            Vond dat altijd ideaal !

                          • Cleargreen
                            Cleargreen commented
                            Editing a comment
                            Tapatalk, kan dat ook gratis of moet je daarvoor betalen?

                          • Green Mamba
                            Green Mamba commented
                            Editing a comment
                            Ik begin daar niet meer mee op de smartphone want het is hier veel te interresant.`Ik moet vanaf dinsdag weer gaan werken en zou niet van die telefoon kunnen blijven.
                            Wij hebben 2 weken soort van bouwverlof maar hier is het meer kweekverlof
                        Bezig...
                        X