Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4 inch afzuiger voor 75x60x55 cm groei hok?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    4 inch afzuiger voor 75x60x55 cm groei hok?

    Korting op 420shop
    Hallo best form leden.
    ik ben al bezig met een kastje te bouwen.
    75cm hoog 60cm breedt 50cm diep
    aleen is mijn vraag nou .
    is een 80mm fan voor inlaat en 125mm fan voor uitlaat genoeg ?
    Of moet ik er een 4 inch filter gebruiken met een 4 inch inline fan of is dat een beetje onnodig.?

    aangezien de zaailingen toch niet echt ruiken de eerst 3/4 weken.

    graag jullie wijsheid hierover wat ik het beste kan doen.

    mvg MR.Cookie

    #2
    Ligt eraan hoe warm het wordt.
    Lucht afzuigen is voornamelijk om warmte af te voeren.
    Actieve inblaas zou ik sowieso altijd proberen weg te laten.

    Na een week of 3-4 kun je sommige soorten al goed ruiken, maar als je ze gaat ruiken kun je ze ook overzetten naar de bloeiruimte.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Is het mogelijk je groei hok naast je bloei hok te plaatsen? Dan heb je misschien helemaal geen extra ventilator of filter nodig als je de lucht van je bloei hok aanzuigt door je groei hok heen.
      Moet je wel zorgen dat je geen licht lek van je groei naar je bloei hok hebt natuurlijk
      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

      Comment


        #4
        Dat zou wel een optie kunnen zijn .ze staan idd naast elkaar maar ik ben dan bang dat het dan te warm gaat worden .aangezien ik dan warme lucht aanvoer. Of zal dat wel wat mee vallen?

        als ik die filter er wel in zou zetten dan is de temp nog een beetje te regelen denk ik met een fan controller.

        mvg

        Comment


          #5
          Hangt er natuurlijk vanaf waarmee je wilt voorgroeien.
          Als ik zie hoe mooi compact mijn planten bleven tijdens de eerste weken onder de 2x36W Tneon's vergeleken met de strek die ik zie bij andere lampen (inclusief LED) dan zijn dat toch prima lampen voor zoiets zonder veel warmte af te geven.
          2x36watters zie ik niet meer in de webshops maar 2x55W is nog volop verkrijgbaar en die zijn 58x25cm dus qua maat ook zeer geschikt voor jouw kast.

          Als je je voorgroei (deels) laat draaien wanneer je bloei donker is dan scheelt dat ook een beetje en misschien is de extra warmte dan zelfs nog welkom ook?
          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

          Comment


            #6
            Klopt idd ik was van plan om te gaan werken met een 125w clf pro star voor groei.
            maar achter af had ik denk ik toch beter een TNeon setje kunnen halen aangezien die meer oppervlakte belicht.
            maar we zullen het zien draai sowieso 1x met de 125w clf om te kijken hoe dat gaat bevalt het niet haal ik alsnog zoon TNeon setje.

            en dat beetje extra warmte kan idd wel handig zijn aangezien het een krappe 17/19 graden word als het 12 uur uit staat .

            bedankt voor de reacties

            mvg

            Comment

            Bezig...
            X