Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Passieve inlaat - dubbele bodem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Passieve inlaat - dubbele bodem

    Korting op 420shop
    Als ik een passieve luchtinlaat wil d.m.v. een dubbele bodem, hoe veel plaats moet er dan minimum tussen die 2 bodems zijn? Zonder iets aan men hok te hoeven aanpassen is dat nu nog geen halve cm. Is dat voldoende? Men kast is maar 70cm hoog dus ik probeer zo weinig mogelijk aan hoogte te verliezen, vandaar de vraag.

    #2
    Re: Passieve inlaat - dubbele bodem

    Het belangrijkste is om te zorgen dat er straks voldoende lucht doorheen gezogen kan worden. Dus de oppervlakte van de (passieve) inlaat moet minimaal de oppervlakte van de uitlaat zijn, en het liefst nog wat meer. Ik weet niet hoe groot jouw inlaat in de bodem is, maar een halve centimeter lijkt mij wat aan de krappe kant.

    Comment


      #3
      Re: Passieve inlaat - dubbele bodem

      Belangrijker is ook dat de invoer tegenover de uitlaat gemonteerd is, maar waarom die dubbele bodem dient is mij niet zo duidelijk...

      Comment


        #4
        Re: Passieve inlaat - dubbele bodem

        Ik denk / vermoed dat hiermee wordt voorkomen dat het licht van buiten zo naar binnen komt, een soort labyrint dus.

        Comment


          #5
          Re: Passieve inlaat - dubbele bodem

          Om frisse, koelere, lucht gelijkmatig onder de planten te krijgen.

          Linkje: Oppervlaktes uitrekenen.

          Bij een passieve inlaat zou, in theorie, de oppervlakte 3x groter moeten zijn als de uitlaat.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Passieve inlaat - dubbele bodem

            Inderdaad ik ga ook een dubbele bodem gebruiken. De lucht word gelijkmatig verdeeld en je hebt inderdaad een soort van labyrint.

            Selah!

            Comment

            Bezig...
            X