Mededeling

Collapse
No announcement yet.

400 watt hps lamp voor 4 sprietjes, temp °C +-35.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

400 watt hps lamp voor 4 sprietjes, temp °C +-35.

Korting op 420shop
    Hoi hoi,

ik heb een kast met 4 sprietjes er in van 1 week oud.
    Ik heb ze nu net in mijn 4 sprietjes in mijn kast gezet waar een 400 watt hps lamp in hangt. Maar mijn thermometer geeft nu aan dat het ongeveer 35 °C word in mijn kast..
    En dat lijkt me niet zo goed voor mijn plantjes.
    Wat kan ik hier nu aan doen?? Ik heb al 2 fan's in mijn kast 1 voor lucht afvoer en 1 voor lucht toevoer..
    Kan iemand me hiermee helpen??

Grtz,

J&G

Re: 400 watt hps lamp voor 4 sprietjes, temp °C +-35.

400 watt lamp ,dan minimaal 250 cub afzuiger erop.500 met fancontroller is nog beter.

Comment

Re: 400 watt hps lamp voor 4 sprietjes, temp °C +-35.

Ja ik ben het met Tumble eens. Zowieso is 400 watt mischien een beetje overkill in een kastje? heb je al eens gekeken naar 150 of 250 watt? het gaat tenslotte ook om 4 plantjes.

Edit:

wilde nog even toevoegen dat er growshops zijn die je wel zon afzuigings setje verkopen voor niet al te veel. zelf 80 euro betaald voor afzuiger + filter van 325 m3. beide nieuw in doos. mischien heb je daar wat aan, maar weet niet of ik hier namen mag noemen van verkooppunten.
      Last edited by QtX; 27 September 2010, 14:25. Reden: vergeten

Comment

Allereerst is het belangrijk om de afzuiger / afzuigkap zo dicht mogelijk bij de lamp te brengen zodat de warmte direct naar buiten wordt geblazen. Als de lamp namelijk de temperatuur van de kast teveel op laat lopen is het afzuigen met de kraan open. Gezien het grote wattage en de beperkte ruimte denk ik dat het het meeste effect geeft al zal je dit waarschijnlijk niet met een pc fannetje kunnen realiseren.

Comment

Bezig...
        X