Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen mbt mijn kweekruimte en planning.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vragen mbt mijn kweekruimte en planning.

    Korting op 420shop
    Hey iedereen,

    Introductie

    Ik ben een arme student die graag zijn eigen wiet willen kweken. Ik heb mijn setup in mekaar gestoken met het doel onder de €200 te blijven. Verder heb ik maar 10 weken om van zaad naar oogst (een ware uitdaging voor een beginner). Je zal bij "het plan" kunnen lezen hoe ik dat wil bereiken.

    De setup Totaal prijs: €162.19

    Het plan

    Ik ben van plan om 3 Northern Lights (van Kera Seeds) te planten m.b.v. de SOG methode. Ik wil ze op 2 - 3 weken groeifase (18/6 lichtschema) en dan 7 - 8 weken bloeifase (12/12 lichtschema) zetten. Ontkiemen zal op de vensterbank gebeuren. Daarna steek ik ze in een eierdoos met wat grond, zet ik ze in de tent en geeft ik ze dagelijks een paar druppels water. Als ik de eerste 2 bladjes zie, wil ik ze overpotten naar de 7l potten en vanaf dan geeft ik ze ook elke keer dat ik ze water geef de Terra Grow. Als ik ze groot genoeg vind, schakel ik over naar het 12/12 lichtschema op de bloeiperiode te starten. Dan wissel ik ook naar Terra Bloom. Ik zal de hoeveelheid voeding ook verhogen aangezien ze dan al meer gegroeid is. Ik zou heel blij zijn als ik 30 - 50 gram zou kunnen oogsten en hopelijk is het dan ook goeie kwaliteit.

    Vragen/onzekerheden

    Conclusie

    Ik wil iedereen bedanken voor de tijd te nemen om mijn post te lezen en eventueel dingen bij te voegen en ten slotte vraag ik de machtige wietgoden op dit forum voor hun zegen dat dit een prima plan is met een deftige setup.

    Groetjes,
    Rare Kerel
    Last edited by RareKerel; 31 December 2019, 20:46.

    #2
    10 weken gaat alvast zeker niet lukken.
    De rest heb ik nog niet gelezen
    Daarvoor kom ik nog terug

    Met autoflowers moet je rekenen op 3 maanden van zaad tot oogst.
    Heb je geen autoflowers dan worden het 4 maanden.
    Hopelijk heb je nog wat speling.
    Succes!
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • RareKerel
      RareKerel commented
      Editing a comment
      Ik weet niet of je gelezen heb dat ik de SOG methode ga gebruiken Q. Ik heb van meerdere bronnen gehoord dat 2 - 3 weken groei normaal is bij SOG. Northern lights heeft dan 7 - 8 weken bloei nodig, dus het zou moeten lukken.

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Klopt, maar de bloei gaat pas tellen als je beginnende topjes hebt, niet op het moment dat je de lamp op 12/12 zet

      * oh excuus, ik zie dat het al uitgelegd is.
      Hele topic lezen voor je gaat typen Q

    #3
    Tijden op zaad is promopraat van de zaadboer. De klant wil XXL opbrengsten, liefst gisteren, daar spelen ze wat op in.

    Zoals de uitstoot bij auto’s een beetje. In hun kweeklaboratorium zal dat gelukt zijn door een ervaren kweker...


    Meer licht. 11watt kan, maar is erg weinig

    voeding, hangt af van de grond, ze hebben dat wel graag.

    liever goedkope potgrond dan een homp klei uit de tuin. Plantjes favoriseren een luchtige bodem. Als je dat toch doet, dan grond waar brandnetel stond.

    tentje is vierkant ik zou dan 4 potjes zetten, je wilt immers een sog.

    Comment


    • RareKerel
      RareKerel commented
      Editing a comment

    • Jamzieman
      Jamzieman commented
      Editing a comment
      ja en de trichomen waarschijnlijk half milky half clear

    #4
    30 tot 50 gram? 3 gram mss. Maar wat qnq dus zei, in 10 weken lukt dat nooit van zaad naar oogst. Ja, maar sog. Neen, nog niet. 5 dagen ontkieming. 4 weken voor een plant om geslachtsrijp te worden. 2 weken om in bloei te geraken. 8 weken bloei minimum. 2 tot 3 weken extra voor het flauwe licht dat je wil gebruiken. Daar kom je niet onderuit.

    De ruimte is te klein, de lampen te zwak en je overbrugt wsl geen weekend met water geven tenzij met blumats. Als je effectief maar 10 weken hebt dan kan je je plan volledig vergeten. Anders zijn er nog wel een aantal mogelijkheden om binnen budget te blijven maar effectief 30 gram te oogsten. Moet je zelf een ruimte maken en focus je je bedrag op 1 led cob.

    Comment


    • RareKerel
      RareKerel commented
      Editing a comment
      Je hebt gelijk 10 weken is te kort. Ik telde bloei weken vanaf ik mijn lichten op 12/12 zette en ik dacht dat de zaadboer met een 8 - 9 weken schatting in "normale" omstandigheden zou zijn.

      Voor het bewateren ga ik een automatische bewateringsysteem in elkaar knutselen.

      Nu dat ik een bewateringsysteem heb ik ook meer tijd dan alleen 10 weken.

    #5
    idd zoals QnQ en Beowulf zegt min 15 weken zal eerder meer zijn

    Comment


      #6
      Met een snelle Autodwarf misschien. Met meer licht.

      Comment


      • beowulf
        beowulf commented
        Editing a comment
        Dan nog niet.

      #7
      10 weken lukt nooit..

      Alsnog als je de klok omdraait na 2-3 weken en 7 weken laat bloeien lukt het niet.

      Denk dat je vergeet als de klok omgedraaid wordt naar 12/12, de plant nog 2 weken doorgroeit.
      Bloeiweken tel je dus niet vanaf de klok op 12/12 komt, maar zo'n 2 weken later als de plant zijn eerste 'pruikjes' heeft.


      Comment


      • RareKerel
        RareKerel commented
        Editing a comment
        Inderdaad 10 weken is te kort. Ik telde bloei weken vanaf ik mijn lichten op 12/12 zette en ik dacht dat de zaadboer met een 8 - 9 weken schatting in "normale" omstandigheden zou zijn.

      #8
      Vanwaar de haast eigenlijk?
      Stel je bent met 10 weken van zaad tot oogst, wat naar mijn mening prima mogelijk is als je direct de lampen op 12/12 gooit. Dan beginnen ze na 3 weken ongeveer met de bloei.

      Dan zit je evengoed nog met minimaal een week drogen en daarbovenop toch op zijn minst een paar weken curen wil je ook kunnen genieten van je wietje. Of je moet rosin gaan persen ofzo maar dat past niet in je budget.

      Voor aantal planten op een vierkante ruimte van 40x40 zou ik er 1 doen voor een eerste kweek. 4 kan in theorie ook prima mits je de potten klein houdt maar voor een eerste kweek kan ik dat niet aanraden.
      En 11watt is veel te weinig, zelfs voor een enkele plant. Als je er 5 gram vanaf haalt mag je heel erg blij zijn maar zelfs dat ga je niet halen met die lampen vermoed ik.
      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

      Comment


      • RareKerel
        RareKerel commented
        Editing a comment
        Ik ben student en tijdens de paasvakantie ben ik 2 weken thuis en mijn plantjes op mijn kot vandaar de haast. Drogen en curen zouden dan geen probleem zijn omdat ik daar niet actief moet voor opletten en ook omdat ik om de 2-3 dagen eventjes in mijn kot kan binnenspringen.

        Maar goed, zoals ik erover al zei ik ga een automatische bewateringsysteem in elkaar steken. Dus dan heb ik meer dan genoeg tijd. Nu dat ik meer tijd heb is SOG waarschijnelijk niet nodig. Ik denk dat 1 plant met low stress training beter is voor de nieuwe situatie. Wat denk jij Cleargreen ?

        Ik koos voor die lichten, omdat ik dacht dat het tweede wattage getal het werkelijke getal was. Ik heb nu geleerd dat dat niet zo is.

      • Cleargreen
        Cleargreen commented
        Editing a comment
        1 plant is inderdaad het verstandigst. Kwa lampen zou ik er minimaal 50watt aan LED boven hangen en iets om in gedachte te houden is dat goedkoop vaak duurkoop is, zeker als je na 1 ronde toch een degelijke lamp gaat kopen

      #9
      Stel je bent met 10 weken van zaad tot oogst, wat naar mijn mening prima mogelijk is als je direct de lampen op 12/12 gooit.
      Laat maar zien dan ?
      Het kan niet, op geen enkele manier, en zeker niet volgens de planning van RareKerel
      Als je 10 weken de tijd hebt kun je beter radijsjes zaaien.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Inderdaad, ik wilde er eigenlijk niet meer op ingaan, want het is het topic van RareKerel, maar dat is precies de bevestiging dat het niet kan.

      • Cleargreen
        Cleargreen commented
        Editing a comment
        @beowolf dat afbloeien zonder nieuwe pistils aan te maken na bestuiving is reinste onzin. Ik heb vorig jaar zaden gemaakt gedurende een van mijn kweekjes en de planten gingen gewoon door met top en pistil vorming.
        Wanneer je een plant topt is deze ook echt niet sneller klaar, in tegendeel zelfs want toppen vertraagt een plant alleen maar, ook bij autoflowers.
        Enfin, jullie zijn de experts die het allemaal weten... geen wonder dat er zo weinig nieuwe leden blijven hangen hier.

      • Cleargreen
        Cleargreen commented
        Editing a comment
        Daarnaast was die autoflower eerder te laat dan te vroeg geoogst want ik zat te wachten op meer trichomen die amber werden maar raad eens, CBD trichomen worden helemaal niet amber en het was een CBD dominante plant met 20:1 verhouding.

      #10
      Nee jom, tis beter van iemand aan te raden dat het mogelijk is van 9 planten te zetten op 44x49 cm en die af te bloeien in 10 weken tijd.

      Comment


      • Cleargreen
        Cleargreen commented
        Editing a comment
        Vaak wordt gevraagd "kan ik x planten op deze ruimte zetten" en dan komt QnQ steevast aan met dat is onmogelijk terwijl toch wel degelijk laten zien is dat het mogelijk is, en niet alleen door mij.

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Als je een probleem hebt met een reactie van mij kun je dat gewoon via pm laten weten he

      • beowulf
        beowulf commented
        Editing a comment
        Ik kreeg er 52 op 200x120 in 4 liters en da's echt de max.

        Ik heb dus effectief een plant gehad die door een balletje bevrucht was geraakt. Ik heb die een paar keer een dubbele dosis green sensation gegeven waardoor die gestopt is met pistels aanmaken en afgebloeid is op 6 weken tijd waardoor dat zaad ook nooit is aangemaakt geworden, enkel bruin pistels. Dat zijn uitzonderlijke gevallen. En zo was die autoflower van u ook een uitzondering. Geen enkele wietplant hoort af te bloeien op zo'n korte tijd. Trichomen moeten rijpen.

      #11
      Spijt me, maar een
      half boek wat ik moet gaan
      openen....nee 15 links??

      Is google voor dat is geen DJ...
      Last edited by Ipie; 3 January 2020, 19:09.

      Comment


        #12
        Het kan!
        met een stek van top 44 of speedy chile, die kunnen in ongeveer 6 weken rijp zijn!!

        Comment


        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment

        • beowulf
          beowulf commented
          Editing a comment
          Maar tis geen stek. Het gaat over een zaadje. Ik heb mss al 50 verschillende wietsoorten gezet en ik kom nog ni in de buurt van 6 weken en dat waren grotendeels indica's en hybrides.

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          De 2e post is van Q, die heeft het over 10 weken gaat niet lukken, en vervolgens gaat het bijna alleen daar over!

          Het kan!!!! Maar waarschijnlijk niet met zaad!!

          Nu nog goeie lampen voor die jongen!

        #13
        Ik voel een speed groei wedstrijd aankomen. In 8 a 9 weken ben ik er klaar voor! (of misschien wel een weekje meer).

        Ik zal de snelste autoflower op de markt gaan proberen zoeken en in huis halen.

        Comment


          #14
          Tip: Star Ryder van Dutch passion, klaar in 10 tot 11 weken. Heerlijk wietje
          Mijn huidige kweek

          Comment


            #15
            Ik zou een beetje oppassen met die tijdschakelklok. Dit is er eentje die kan doorbranden als ik het goed heb. Ik zou daar toch wat meer in investeren. Je wilt niet straks dat je kweek herma wordt omdat je lamp aan blijft staan of erger nog dat alles in de fik vliegt!

            Misschien ben ik te voorzichtig maar toch maar een waarschuwing.

            Succes!

            edit: Ik zie dat je op een erg laag wattage zit. Misschien zijn mijn zorgen ongegrond.



            Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
            Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

            Comment

            Bezig...
            X