Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aquarium-LED geschikt om wiet onder te groeien ?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Aquarium-LED geschikt om wiet onder te groeien ?

    Korting op 420shop
    Hoi Allen,

    Ik heb een andere hobby gehad(zeeaquarium) met daarboven een evergrow ledlamp. Dit merk maakt ook lampen voor planten, maar ik ben benieuwd of ik mijn mijn zeewater lamp ook planten kan laten groeien.
    Alles is per kleur in te stellen dus ik kan hem alleen laten draaien op wit en rood en dan ook nog per dag het aantal procent verhogen gedurende de dag.


    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Op zich wel tof spul, ik moest het in mijn aquariumtijd altijd doen met TL buisjes van Jewel!
    Op een site staat dit over het lampje dat je laat zien.

    Color ratio
    • Hyper Red: 2 Osram (3W)
    • Green: 2 Cree XPE (3W)
    • Deep Blue: 8 Cree XTE (5W)
    • Cool White: 10 Cree XTE (5W)
    • Blue: 8 Cree XPE (3W)
    • Indigo: 4 SemiLEDS (3W)
    • UV: 2 SemiLEDS (3W)
    Voor zover ik het snap ( en dat is helaas nog niet zo ver) kun je groeien met licht in het blauwe spectrum. Bloeien doe je met licht in het rode spectrum.
    In het beste geval heb je aan alle lampjes iets en kom je op 144 watt.

    Lang verhaal kort ; ik zou hier wel een plantje onder durven zetten om te laten groeien.
    Ik zou er niet mee gaan bloeien, daarvoor mist er naar mijn gevoel teveel rood.

    Plaatje er bij om mijn vage verhaal wat te verduidelijken:

    lichtspectrum-led-kweeklampen.jpg

    Linksonder is bloei, rechtsonder is groei.
    Dan is ook de lichtsterkte nog van belang, maar dat is weer een heel ander verhaal.
    Eerste binnenkweek 2020
    Buitenkweek 2020

    Comment


    • Mendill
      Mendill commented
      Editing a comment
      Gijsch bedankt voor je reactie.

      Ja tijden zijn veranderd in aquariumland haha. Led is meer voor de kleur(althans mijn mening).

      Ik ga e hier nog even verder in verdiepen dan!

    • Gijsch
      Gijsch commented
      Editing a comment
      Ja , super mooi licht. Niet goedkoop trouwens.....die Juwel TL lampjes waren een tientje

    #3
    Dat zal wel lukken.

    Comment


      #4
      Autoflower eronder, 24 uur per dag 100% licht geven met alle leds aan. Niks toppen fimmen dieven knippen tot aan je oogst - en t zal wel een flinke plant worden.

      Comment


        #5
        Wat gaaf, ik heb ook een groot zee-aquarium gehad en werkte met HQI en blauwe tl's.
        Maar goed, ik heb ondertussen voor de 1ste keer zaadjes opgekweekt onder tl's (2 x 90 cm ) en het merk lampen is Tropical van JBL.

        Sinds vanmiddag staan ze onder led verlichting, ook voor de 1ste keer dat ik zoiets gebruik. Over de led ben ik nog niet echt tevreden maar de tl voor de groei wel.
        Foto is vanmiddag genomen en ze zijn 1 maand oud. Ik ga ook toegeven dat ik compleet vergeten ben om spul voor een goede wortelgroei te geven. Volgende keer beter...
        Attached Files

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Aspirine van Bayer, kan je daar ook voor gebruiken, zo'n klein tabletje op een liter, heb ik zelf gebruikt.

          Nee, geen paracetamol.

        • Boomvalk
          Boomvalk commented
          Editing a comment
          Dat wist ik niet. Weer wat geleerd.
      Bezig...
      X