Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe een grote kast nodig voor 1 plantje?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hoe een grote kast nodig voor 1 plantje?

    Korting op 420shop
    hey,

    Ik heb een beetje rondgekeken op dit forum en kon eigenlijk nergens vinden hoe een grote kast ik nodig heb voor 1 plantje.
    Ik heb deze film al gekeken: http://video.google.com/videoplay?do...32172273655970,
    maar ik denk niet dat jullie die willen kijken dus een korte samenvatting:
    Deze man maakt zelf een groei en bloei plaats voor zijn plantjes.
    Hij maakt een groeiplaats van 150 cm bij 90 cm en een bloeiplaats van even groot.
    Hij zegt dat je altijd drie dingen nodig heb voor een wietplant:
    water, lucht en licht.
    Water:
    In allebei de ruimtes gebruikt hij voor het watersysteem een pomp die op een timer aangesloten is en die pompt 3x per dag water naar de plantjes.
    Lucht:
    In de bloeikamer heeft hij een co2 tank die 3x op een dag 1 uur lang co2 naar de plantjes pompt(ook op een timer aangesloten) en nog een ventilator erbij, om de lucht te laten cirkelen heeft hij een ding dat de vieze lucht wegtrekt naar buiten.
    In de groeikamer heeft hij alleen een ventilator staan.
    Licht:
    Ik weet niet watvoor lampen hij erin heeft staan.
    In de bloeikamer heeft hij de lampen 12 uur aanstaan.
    In de groeikamer heeft hij de lampen 18 uur aanstaan.

    Ik wou graag voor zo een goedkoop mogelijk bedrag ook een heel mooi plantje maken.
    Ik wil het graag in het principe zoals deze man het heeft doen, maar ik weet niet of dat slim is en goedkoop.
    Mijn vraag is dus:
    Wat raden jullie aan kwa wat er allemaal inmoet en de grootte?

    grtz,
    Jointj

    #2
    Re: Hoe een grote kast nodig voor 1 plantje?

    Ik wil het graag in het principe zoals deze man het heeft doen, maar ik weet niet of dat slim is en goedkoop.

    Als je een CO2 kweekje wil opzetten reken dan maar op minimaal 5000 euro. Lijkt me "overdone" voor 1 plantje. Overigens is het wel aan te raden een aantal jaren ervaring op te doen alvorens je aan een CO2 kweekje begint. De meeste kwekers beginnen nu eenmaal niet in de nok van het circus. Lees eerst eens wat over micro (low budget) of kweken in tentjes. Dan is het vroeg genoeg om vragen te stellen.

    Comment


      #3
      Re: Hoe een grote kast nodig voor 1 plantje?

      is goed,
      ik dacht dat het gewoon slim was om te doen en niet duur...

      Comment


        #4
        Re: Hoe een grote kast nodig voor 1 plantje?

        Hey ik zou me ook gaan verdiepen in het micro kweken als het beetje low budget moet. Ik was ook al 300eurie lichter voor mijn micro kweekje.. en dan heb ik lang nog niet alles meegerekent...

        iig veel succes en we zien het wel he!

        greetzz maffy

        Comment


          #5
          Re: Hoe een grote kast nodig voor 1 plantje?

          Je hebt de film goed geanalyseerd maar voor een plantje heb je dus geen apart groei en bloei hok nodig. een kastje van 50 x50 x 140 zal zeker voldoen voor een plantje en idd eens de micro bekijken wat je met TL en SL kan doen als lowbudget is en vergeet ff die co2 gewoon afzuigen door een koolfilter en ventileren.

          o

          Comment


            #6
            Re: Hoe een grote kast nodig voor 1 plantje?

            is goed,
            ik ga rondkijken op micro kweek.
            Bedankt!

            Comment

            Bezig...
            X