Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke lamp en hoeveel watt voor 1

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Welke lamp en hoeveel watt voor 1

    Korting op 420shop
    Hallo
    Ik ben een beginnende kweker en wil een lamp kopen voor 1 plant te kweken, in een 29l grote pot. Ik ben van plan om een ledlamp van 200 watt te kopen, maar weet niet of dit goed genoeg is.de led lamp heeft 1155 rode leds en 210 blauwe leds. Of neem ik beter een hps lamp, liefst met het minste verbruik en ook niet te dure aanschafprijs?

    #2
    thja..
    Om goed te bepalen wat voor lamp je nodig hebt, moet je eerst weten wat het oppervlakte is waarin je wilt gaan kweken.
    Met 1 plant denk ik aan 60x60 of zoiets.. Maar het kan ook 30x30 zijn.. of 100x100.. Tis net wat je wilt
    Dan is de vraag, wat voor budget had je in gedachten?
    Voor 60x60 zit je denk ik rond de 100 euro als je een beetje een goeie LED wilt.\

    Ik ben van plan om een ledlamp van 200 watt te kopen, maar weet niet of dit goed genoeg is.de led lamp heeft 1155 rode leds en 210 blauwe leds
    Klinkt voor mij als een paarse lamp. Ben ik zelf niet zo'n fan van.. Maar er zitten redelijk goeie tussen..
    Heb je een linkje?

    Last edited by Nederhigh; 8 August 2020, 23:51.
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


    • HDHD
      HDHD commented
      Editing a comment

    #3
    Bij binnen kweken heb je ook filter en afzuiger nodig!!

    Dat je het weet.

    250 hps, wachten tot de hitte over is.

    Comment


    • HDHD
      HDHD commented
      Editing a comment
      Ja dat weet ik, maar het is voor maar 4u extra licht en heb niet zo'n groot budget. Ik heb een kartonnen doos volgepakt met weerkaatsingsfolie en heb ook een ventilator, dus hopelijk lukt dat daarmee ook wel? Maar verkies je hps?

    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Als je met een kartonnen doos wilt gaan werken dan zou ik er zeker geen HPS in hangen, dat is vragen om een woningbrand !

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment

    #4
    Ja Flip Hasjkip dacht daar ook al aan, dus beter led dan.

    Comment


    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Beter nog koop je een klein tentje of timmer je een hokje in elkaar. Er komt behoorlijk wat vocht vrij uit de planten en als dat karton vochtig wordt dan stort het in elkaar.

    #5
    Ja maar er zit nog folie tussen de plant en de kartonnen doos dus denk niet dat dat gaat gebeuren. Spaarlampen en tl-lampen zijn geen optie, ik kan deze nergens aansluiten. Ik ga denk ik gewoon een 200 watt led lamp kopen. En Rreppellsteeltjam op internet staat niet hoger dan 27, 28 of 30 graden. Wil gewoon niet dat mijn zaailing zou verbranden ofzo. Moesten ze al wat groter zijn zou ik het sneller doen denk ik.

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      En hoezo kan je geen tl/spaarlampen aansluiten? Je hebt toch stroom?

    • HDHD
      HDHD commented
      Editing a comment

    • HDHD
      HDHD commented
      Editing a comment
      Ja ik heb stroom, maar weinig plek voor tl-buizen, maar spaarlampen gaan wel gaan.

    #6
    al doende leert men

    succes met je kweek

    Comment


      #7
      Kan je niet eens bij de kringloop kijken naar een kast, of een rondje door het dorp en zien of je ergens containers met bouwafval ziet staan ?
      Soms ligt daar prima bruikbaar hout in, en als je dat even gaat vragen mag je dat meestal wel meenemen, scheelt weer ruimte voor hun en jij kunt een iets veiligere kweekruimte maken.

      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • HDHD
        HDHD commented
        Editing a comment
        Ja misschien kan ik dat wel doen, maar weet nog steeds niet welke lamp ik nu beste koop. Mijn budget is max. 50 euro.
    Bezig...
    X