Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mars ts600

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Ok interesant. Ik ben een echte leek als het hier om gaat waarom is dit beter dan zo'n ledpanel of quantumboards? Door de spreiding of puur door de verdeling van de individuele leds. Ben erg mager hier meer over te weten te komen.

    Comment


      #17
      Klinkt intresant, ik ben een leek als het hier om gaat. Kun je me uitleggen waarom dit beter is dan de ledpanels en quantumboards. Ik zie dat deze bars alleen maar 3000k afgeven. Volgens mij het je toch ook andere kleurencodes nodig?

      Comment


        #18
        is erg persoonlijk hoe je er tegen aan kijkt. quantumboards zijn makkelijker in gebruik, ophangen stekker erin en gaan.

        Enige nadeel met een quantumboard is dat je deze hoger boven het gewas moet hangen omdat de leds dicht op elkaar gegroepeerd zitten en je anders niet de gehele oppervlakte gelijkwaardig verlicht. Dit hoger hangen van de lichtbron geeft altijd wat verlies naar de wanden en de afstand tot het gewas. En heb je een laag tentje dan heb je minder hoogte over voor je plantjes.

        Dat is ook gelijk het voordeel van strips deze spreiden het licht beter over de ruimte en daardoor kan de lamp dichter op het gewas en heb je minder verliezen.


        strips zijn ook te krijgen in andere kleuren. Met 3000K kun je prima bloeien en er onder groeien gaat ook prima maar geeft wel iets meer strek dan wanneer je gaat groeien onder 5000K-6500K

        Comment


          #19
          Kijk een hele duidelijke uitleg, jij gebruikt dit systeem? Ik had eens op die site gekeken of ze ook zo'n bar hadden met 6000 of6500k maar helaas. Als ik goed gekeken heb. Ja hoe hoog je je lamp moet hangen is ook altijd de vraag. Hoe the hell kom je daar achter?

          Comment


          • Nederhigh
            Nederhigh commented
            Editing a comment
            Trial and error
            IK maak dankzei Mafferd trouwens ook een eigen lamp met defelfde strips.Alle spulletjes binnen, moet er alleen nog aan beginnen..
            Last edited by Nederhigh; 12 August 2020, 10:28.

          #20
          Ik gebruik deze strips zelf ook, heb er onlangs nog weer een nieuw armatuur mee gebouwd. bevalt mij erg goed.


          Samsung heeft strips tot 5000K, als je hier onder gaat groeien krijg je bijna net zulk compacte planten als wanneer je een 6500k TL buis zou gebruiken.


          Er is zeker wel een manier om in te schalen hoog hoog je je armatuur boven je gewas moet/ kunt hangen kijk eens naar de stralingshoek vd leds deze is op de strips van Samsung 120graden, teken dat eens uit op papier. Heb even een foto gejat vanuit een andere hobby om het hopelijk wat te verduidelijken.

          lichtspreiding.jpg

          Comment


          • Nederhigh
            Nederhigh commented
            Editing a comment
            Als je de starlingshoek weet kun je inderdaad mooi de optimale afstand tussen de balken en je gewas bepalen.
            Maar het zegt toch nog niks over het wattage en optimale licht-intesiteit?

          • mafferd
            mafferd commented
            Editing a comment
            Nope, daarvoor mag je zelf nog nadenken lichtdruk is wat je wilt berekenen. Maar makkelijker is gewoon pak de vuist regel van 330W per m2 met de influx strips. Daarmee zit je in het 850-900 umol/m2 gebied. Boven de 1000umol/m2 kan ik je niet aanraden zonder met CO2 aan de gang te gaan.

          • Nederhigh
            Nederhigh commented
            Editing a comment
            Duidelijk! Dat was inderdaad nog mijn enige echte vraagteken bij zelfbouw lampjes. thx!

          #21
          ik ben wat beters tegengekomen. Uhh moet nog maar blijken trouwens. Voor de leden die hier mee hebben gelezen het nieuwe in intresant vinden hier het nieuwe draadje https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...arspectra-p100

          Comment


            #22
            Sheisse weer te lang gewacht, vanmiddag was de ts 600 nog op voorraad maar nu is hij blijkbaar wereldwijd uitverkocht. Op de mars site dan sheisse sheisse

            Screenshot_20200825-194917.png

            Comment


            #23
            Ja via eBay met verzenden 87euro, Lebe Deutchland!!
            ​​​​​hier ene uit 1973 erg goed

            Comment


              #24
              Wel beetje Jammer van mars, je betaalt meer verzendkosten als je 2 items in 1x koopt. Dan als je 2 aparte bestellingen doet dat scheelt je omgerekend nog zeker 15euro. Dus voor de mars-mensen

              Comment


                #25
                Wat zijn de Nederlandse verkopers van mars producten afzetters, de ts600 kost gewoon bijna 70euro oftewel 100%duurder dan via de mars.eu site en de ts 1000 is ook 70euri duurder iets van 50% duurder. Dat je wat moet verdienen snap ik maar pfff

                Comment


                  #26
                  deze

                  https://www.mars-hydro.com/led-grow-...led-grow-light

                  Comment


                  • Kunichika
                    Kunichika commented
                    Editing a comment
                    Wat is met die?

                  #27
                  Kijk eens op alibaba ipv aliexpress.
                  Meiju en Kingbrite zijn goede shops. Ik heb een quantum led bar versie gekocht en het contact verliep via whatsapp. Altijd antwoord. Mooie lamp voor het geld.

                  De quantum boards presteren bijna net zo goed als de originele van HLG tegen een fractie van de prijs.

                  Vaak kun je ook kiezen tussen een chinese led driver of 1 van meanwell, altijd voor de laatste gaan.

                  Comment


                    #28
                    bekijk deze eens , de houten plaat kan je vervangen door kunststofplaat (Plexiglas opaalwit 4 mm)

                    https://www.youtube.com/watch?v=XnIzB_8knLU

                    Comment

                    Bezig...
                    X