Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Minimale afmeting kweekkast voor 1 plant ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Minimale afmeting kweekkast voor 1 plant ?

    Korting op 420shop
    Goedemorgen mensen,

    Heb veel informatie gelezen hier op het forum afgelopen weekeind maar heb toch een paar vragen. Ik wil een kastje in elkaar gaan timmeren om 1 plant in te kweken. Nu zou ik graag willen weten wat de Minimale afmeting moet zijn voor 1 plant zodat deze wel genoeg ruimte heeft om te groeien. Is dit bijv 80x150x50? En de Parus Bulb 18 watt lamp is dit goed om er 1 boven te hangen of kan ik beter meerdere losse erboven hangen die goedkoper zijn per stuk.?

    greetz Strato

    #2
    welkom

    eerst eens goed lezen welke led er geschikt is dan pas kastje maken , zo voorkom je verrassingen qua afmeting kast !

    kast aanpassen aan led !

    voorbeeld : https://www.mars-hydro.com/hpcall/ne...led-grow-light
    Last edited by Jura; 11 August 2020, 08:17.

    Comment


    • Stratofortress
      Stratofortress commented
      Editing a comment
      Hey hey dank voor je reactie. Welke formule word daarvoor gehanteerd dan? Hoe kan ik weten welke afmeting ik nodig heb voor die betreffende lamp.?

    #3
    60x60 is een goeie maat voor 1 plant.
    Voor de lamp zal je tussen de 100-150 euro kwijt zijn.
    Er moet ook een afzuiger met bijpassend koolstoffilter komen.

    Ik zal de titel even aanpassen.
    1/2 kudo voor in het goeie forum starten
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #4
      minstens 180 hoog

      Comment


        #5
        Oke super dus 60x60x180 en welke lampen voldoen hiervoor? LED? Of iets anders? En hoeveel lampen boven 1 lamp hangen?

        Comment


        #6
        Ik heb zelf 4 op 60x60x160, hoe dat gaat uitpakken is afhankelijk van de potgrootte en je moment van omswitchen naar de bloei. Heb zelf 11l en ben na 25 dagen om gegaan.

        Wil je Autoflowers of gefeminiseerde zaden gebruiken?

        Autoflowers worden niet hoog, 140cm zou voldoende moeten zijn. Er zit ook verschil in Sativa of Indica, Indica blijft kort en bushie. Sativa kan hoog worden.

        Comment


        • Stratofortress
          Stratofortress commented
          Editing a comment
          Ik wil beginnen met autoflowers. Heb hier 2 zaden van

        #7
        Jup, hope groot je een plant word heb je vooral zelf in de hand.
        4 stuks op 60x60 kan dus inderdaad gewoon!
        Maar 60x60 is denk ik een mooie basis om mee te beginnen.
        Die ruimte krijg je met 1 plant ook echt wel vol. Kun je een volgende ronde altijd nog 2 of maybe zelfs 4 zetten.
        Last edited by Nederhigh; 11 August 2020, 17:43.
        Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
        Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

        Comment


          #8
          Sorry maar wat bedoelen jullie met 4 stuks OF 60x60?

          Comment


          • Nederhigh
            Nederhigh commented
            Editing a comment
            typfoutje.. Srry, moest staan *op* 60x60. Heb t aangepast.

          • Stratofortress
            Stratofortress commented
            Editing a comment
            Ow geen probleem het ging me eigenlijk meer om wat jullie bedoelen met “4 stuks“

          • Lerrihuana
            Lerrihuana commented
            Editing a comment
            Nvm
            Last edited by Lerrihuana; 12 August 2020, 22:00. Reden: Had ff verder moeten lezen

          #9
          Ik begrijp het al. 4 planten in een kast van 60x60 alleen zullen de potten daar wel iets op aangepast moeten worden neem ik aan. Ik zat te kijken naar osb hout en zou hier van die passieve luchtinlaatjes willen maken ban G-tools maar er staat bij dat deze ideaal zijn bij een plaatdikte van 9mm en dat lijkt mij wel erg dun. Dus weet niet wat wijsheid is voor een passieve luchtinlaat.

          Comment


          • Kunichika
            Kunichika commented
            Editing a comment
            Jij wilt toch zelf een kast timmeren en beplakken met folie da's echt een werkje hoor.

          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Ik heb de g-tools luchtinlaten op 15mm mdf. Gaat prima alleen klikken ze niet vast. Ik heb ze gewoon met hard pvc lijm aan elkaar bevestigd

          • Nederhigh
            Nederhigh commented
            Editing a comment
            Volgens mij praten jullie een beetje langs elkaar heen Filter plaatsen kan in beide gevallen inderdaad gewoon .

          #10
          Tip

          Phantom PH80 Regular

          https://www.mars-hydro.com/hpcall/ne...led-grow-light

          het meest simpele niet knutselen voor kast te maken enkel nog afzuiging !


          Comment


          • Nederhigh
            Nederhigh commented
            Editing a comment
            Als er bijvoorbeeld teveel licht op je planten schijnt.
            De temperatuur in je tent te hoog op loopt.
            Als je tijdens de early veg de lamp dichter bij wilt en wat stroom wilt besparen.
            OF zelfs als je tijdens de bloei de lamp dichter bij wilt op wat stroom te besparen. (hou dan wel rekening me lichtverdeling he ).

          • Stratofortress
            Stratofortress commented
            Editing a comment
            Is een klimaatcontroller echt een must? Ik bedoel als er een led inhang dan zal het toch niet zo heel warm worden in zo’n tent?

          • Jura
            Jura commented
            Editing a comment
            niets moet is enkel voorbeeld

          #11
          Kan iemand mij vertellen wat ik nog nodig heb als ik voor een tent zou kiezen? Voor 9 eurie meer heb je de 80x80 variant en anders de 60x60

          Maar hoe komt er verse lucht zo’n tent in??


          Zat zelf hier aan te denken:

          -Prima Klima K2600 Mini koolstoffilter 240M3 P/U in combinatie met een Winflex 185 m3
          -Mars Hydro 1000 Lamp

          -Garden HighPro ProBox Basic 60 60x60x160 cm NYLON 420D

          -Garden High Pro Garden HighPro Kweektent/Hobby-Kweektent ProBox Master80/ 80x80x160cm NYLON 600D


          hoop dat dit voldoende is om 1 plantje te laten groeien

          Comment


            #12
            tent minstens 1.80 m hoog !!!

            voorbeeld opstelling

            https://www.greensell.nl/a-54377680/...r/#description ( witte binnenkant is beter en is 1.80 hoog .)


            https://www.greensell.nl/a-50328706/...r/#description

            https://www.greensell.nl/a-28531421/...a/#description


            -Mars Hydro 1000 Lamp

            aanvoer verse lucht onderaan tent met gaas links en rechts

            dit kan je allemaal op andere winkels ook vinden waarschijnlijk goedkoper !!

            Comment


            • Wofty
              Wofty commented
              Editing a comment
              1.80m hoog is onzin, tegenwoordig LST je ze naar veel lager. 1.80 is alleen nodig als je dat niet doet en sativa's gaat kweken zonder te toppen.

            #13
            Mijn vraag over een klimaatcontroller is puur ter info omdat het voor mij volledig nieuw is en ik volledig nieuw ben in een eigen moestuintje maken. Kun je de temperatuur aanpassen ermee? Of de luchtvochtigheid?

            Comment


            • Jura
              Jura commented
              Editing a comment
              regelt de afzuiging door temperatuur sensor , je stelt de de fancontroller in op 25 graden en deze zal de afzuiging vlugger of trager doen draaien indien nodig automatisch
              zonder deze blijft de afzuiging constant op hoge snelheid draaien en moet je deze zelf regelen , als dat kan natuurlijk hangt af welk type afzuiger je kiest
          Bezig...
          X