Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voorgroeien in keukenkast

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Voorgroeien in keukenkast

Korting op 420shop
    Hoi allemaal,
    Mijn plan is om volgend jaar één of meerdere lady's hun eerste levensdagen in mijn keukenkastje te laten doorbrengen.
    De afmetingen van de kast is 60/60/ en 100 hoog.
    Ik wil hiervoor één of meerdere led lampen gebruiken.
    Hoe hoog moet ik deze hangen en welke lumenwaarde gebruik ik best ?
    Alvast bedankt voor eventuele reacties !

Dat ligt eraan welke lamp(en) je gaat gebruiken. Tussen LED en LED zit best veel verschil.

Ga je voor Chinese discolampen, COB’s, strips of quantum boards, keuzes keuzes
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

Omadt je met beperkte hoogte zit kun je denk ik het beste voor quantum boards of strips gaan.
      Nederwiet is nou eenmaal gewoon de lekkerste wiet! Grtz.Nederhigh

Comment

• nederhigh
        nederhigh commented
        Editing a comment
        Flip Hasjkip Nja, weet niet of hij er ook nog een afzuiger met filterjte in wilt hangen. Maar dan ben je ook zo weer 20/30cm kwijt.
        Potten, 10/20 cm. Cobs moeten toch meestal wel op 50/60cm. Dus dan wordt het wel krap denk ik. Vandaar een lampje dat lekker dichtbij kan.

• Brandnetel
        Brandnetel commented
        Editing a comment
        Tornado spaarlamp oid kun je 5 cm boven de planten hangen.

• Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Oh als je dat wilt wel ja. Ik heb zelf geen filter in mijn tentje van 60x40x60cm, alleen een simpele badkamerafzuiger. Tijdens de groei is er nauwelijks reuk.

Heb er een lichtbak met 2 x Tneon à 55 watt. Die kan er een paar cm boven hangen. Na een week of 6 voorgroeien worden dan de planten automatisch getopt door de lamp :p

Maar er zijn er niet veel die 6 weken voorgroeien, heb het nu een paar keer gedaan omdat ik het leuk vond on wat te kiemen maar je zit al gauw met ruimtegebrek.

Voor de vegetatieve fase zijn er goedkopere oplossingen. Cfl's bijvoorbeeld.

Comment

Footer Left Ad

Collapse
      Bezig...
      X