Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pluto's kweekbakje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Pluto's kweekbakje

    ik zat inderdaad al verder te kijken hier op het forum naar filters.
    als ik van de doe het zelf dingen uitga moet ik gewoon zorgen voor meer oppervlakte dan zal het beter gaan.
    en voor 35 euro heb ik ze al zien staan op de link boven aan de site.
    Scheelt dat ze niet direct nodig zijn dus kan nog even een paar weken brainstormen, er groeit nu in ieder geval nog niks.

    Qua brandveiligheid gaat het witte zeil dat ik heb liggen en ervoor wil gebruiken in ieder geval geen meerwaarde leveren,
    dus zal er toch iets anders tegenaan moeten......

    Morgen maar eerst eens een goedkoop thermometertje halen en zien wat de temperatuur doet. Nu heb ik er twee spaarlampen in hangen
    en ik heb niet het idee dat het veel opwarmt.
    Straks ff naar het wattage kijken, er kunnen in ieder geval eenvoudig nog twee bij.

    Morgen zal ik ook ff nieuwe foto's plaatsen

    Comment


      #17
      Re: Pluto's kweekbakje

      Ik heb naar het wattage van de twee lampen die ik nog had liggen gekeken.
      De een is 8w en de ander is 12w.
      Nu heb ik vandaag in de winkel even gekeken naar lampen en daar viel me op dat er
      bij de meeste spaarlampen 2 wattages staan, ik neem aan dat de lage het werkelijke verbuik is
      en de hogere het vergelijkbare hoeveelheid licht is van een normale lamp.

      Waar moet ik nu naar kijken als ik 4 lampen wil van samen ongeveer 100 watt?

      Op de bijgevoegde link staat een van de lampen die ik heb.

      http://shop.philips.com/store?Action...ctID=168900600

      Comment


        #18
        Re: Pluto's kweekbakje

        Inmiddels is het kastje operationeel, vandaag twee lampen van elk 20 watt erbij gehaald, dus nu 60 watt over 4 lampen verdeeld.
        Temperatuur blijft met fan aan rond 20 graden, dus dat lijkt me te weinig, morgen nog twee lampjes van 20 erbij halen.....

        Comment


          #19
          Re: Pluto's kweekbakje

          Ik lees zelf erg veel over Tornado lampen van Philips. Dat schijnen erg fijne lampjes te zijn om mee te beginnen.
          Alleen volgens mij mag je daar wel een stuk of wat van hebben wil je eens lekker aan de kweek.


          Grtz

          Comment


            #20

            Comment

            Bezig...
            X