Mededeling

Collapse
No announcement yet.

30 x white widow op led

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

30 x white widow op led

Korting op 420shop
    hallo mensen,

door meerdere factoren was mijn vorige kweek niets minder dan een goede beginles voor een beginnende kweker met toaal geen ervaring of verstand.

Deze keer heb ik 28x white wido zaadjes en 3x church al 11 dagen op voorgroei.
    De dames zien er goed uit en zijn gemiddeld 8cm, met laagste 5 en de hoogste op 12cm.

temp tussen 25 en 27
    ph 5.5
    ec 1.2

De dames drinken ongeveer 4l om de dag, het licht is 24h aan.

fotos volgen nog.

Re: 30 x white widow op led

gaa het geeneens meer volgen

Comment

Bij de vorige kweek was de doelstelling 240 gram onder 240 watt aan leds. Uiteindelijk bleek de uitkomst 88 gram. Tevens was je van oordeel dat ruim 3 gram per watt onder leds na enige ervaring te verwezenlijken was. Ik voorzag eeuwige roem als je dat inderdaad zou lukken en een blamage als het niet zou lukken. Ga je weer voor 240 gram of komt de 720 gram in zicht? Welk doel streef je nu na? In tegenstelling tot tumble trimmert ga ik je verslag volgen. Immers, wie meer dan 3 gram opbrengst per watt belooft moet zijn belofte waar zien te maken. In ieder geval besef je nu dat je geen ervaring en verstand had. En dat siert je.
      Last edited by Xtreme; 2 March 2011, 20:18.

Comment

Ik ben benieuwd ik ga je in de gaten houden !

Comment

het is n tijdje geleden. de planten zijn tussen de 15 en 17 cm lang, de kleinste is 15 en de allergrootste is ongeveer 22cm lang.. Enige wat ik mij afvraag is of ik bladeren weg kan halen. Zo ja, welke?
          De planten zijn nu nog in de groei, 24h licht.

Mijn tweede situatie is dat de wortels UIT de potten groeien aan de ondergaten.. Ik kan ze niet verplaatsen naar grotere pot voor deze kweek

fotos komen later vanavond.

Comment

Verpotten is geen enkel probleem. De wortels zullen wellicht wat beschadigd worden maar daar kunnen de planten best wel tegen. Sterker nog: mijn tuinman schudt en klopt bij nieuwe containerplanten de wortelkluit stuk, zodat -volgens hem- de wortels makkelijk opnieuw hun weg zoeken na het beschadigen van de kluit. Misschien kan HJM dat beamen. Ik heb namelijk de indruk dat hij nog al wat van tuinieren af weet.

Comment

Ik zal vanavond even kijken of ik ze kan verpotten. Het is slechts bij enkele potten het geval, maat dan zijn de zortels wel tot 25 a 30cm lang UIT de potten

Zoals jullie hieronder op de fotos zien worden de planten ook erg dik,
              ik zou graag bladeren eraf willen knippen, maar wat voor effect kan dat hebben ..

fotos zijn van dag 22 groei

1.jpg5.jpg
              4.jpg2.jpg3.jpg

Comment

Hoe meer blad, hoe groter het fotosynthese oppervlak. Bladeren haal ik alleen weg als ze de lichtinval van de toppen belemmeren. (of echt verdord blad onderaan de planten)

Comment

Deze ga ik cker volgen

Comment

Je zou kunnen dieven, dus bij de onderste 2 of 3 internodes de uitlopers kunnen verwijderen, zodat in een later stadium het veldje niet te vol is.
                    Tenzij je gaat toppen natuurlijk, suc6

Grtz.

Comment

Voorlopig laat ik ze staan. Ik heb net even gekeken en het is echt VOL aan het worden door bladeren, heb ze al 2 dagen geen water gegeven, nog een rondje normaal water, daarna verdunne om te "flushen" voor de bloeivoeding.
                      Een aantal planten blijkven qua hoogte achter, maar ze hebben allemaal minimaal 5 nodes en de top, sommge zelfs 8
                      Dit is een LED kweek vanaf zaad.. de groei gaat heel goed voorlopig

Comment

goed bezig mooie groei

Comment

Het is alleen vervelend om te zien dat 7 van de planten boven de 25cm zijn en de rest rond de 17-19cm is. Er ijn 2 kleine bij van 15.
                          Veel pladeren, ik kan amper erbij om ze water te geven, moet elke keer planten eruit halen om de verre hoeken water te kunnen geven.

Comment

Leuk die led kweekjes van je JayMan! Ik heb net de vorige gelezen en jammer van de opbrengst. Wat ga je veranderen qua bloeilicht? Ik zou er een aantal (bijv. 4x54) t5 balken bijhangen in de kleur 827.

Je planten blijven zo kort door het 24/0 licht. Met 20/4 of 18/6 zullen ze iets meer strekken (en sneller groeien) en als je straks omgaat naar 12/12 zullen ze zeker gaan strekken.

Op welk medium kweek je? Want met aarde zou ik de ph op 6.0 houden en langszaam op laten lopen naar 6.6 gedurende de kweek.

Ben je van plan ze te toppen/fimmen?

Kan je de kortere planten niet op gelijke hoogte krijgen door iets onder de potten te leggen?
                            Last edited by Thinker; 17 March 2011, 20:39. Reden: typo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Thinker View Post
                              Leuk die led kweekjes van je JayMan! Ik heb net de vorige gelezen en jammer van de opbrengst. Wat ga je veranderen qua bloeilicht? Ik zou er een aantal (bijv. 4x54) t5 balken bijhangen in de kleur 827.

Je planten blijven zo kort door het 24/0 licht. Met 20/4 of 18/6 zullen ze iets meer strekken (en sneller groeien) en als je straks omgaat naar 12/12 zullen ze zeker gaan strekken.

Op welk medium kweek je? Want met aarde zou ik de ph op 6.0 houden en langszaam op laten lopen naar 6.6 gedurende de kweek.

Ben je van plan ze te toppen/fimmen?

Kan je de kortere planten niet op gelijke hoogte krijgen door iets onder de potten te leggen?

Thanks thinker! Op dit moment hangen dr 2x 120w LED en een 20w cool white in t midden. Tijdens de bloei vervang ik de 20w spaarlamp met een 65w spaarlamp. Dat is een grote stap vergeleken met de vorige keer, want de planten in t midden en buitenkant waren niet groter geworden dan 14cm.. de kleinste was zelfs 8cm
                              Nu kunnen de lampe ook veel lager hangen, ze hangen nu ongeveer 20cm boven de planten en de spaarlamp tussen 5 en 8cm.

De grotere planten heb ik naar t midden verplaatst onder de spaarlamp, en de rest verdeeld over de 2 LEDs. Het ziet er veel beter uit dan de vorige keer want alles krijgt nu goed licht!

Aarde is afkomstig uit een growshop, alleen de bovenkant heb ik bedekt met normale aarde uit de tuincentra. Gewoon omdat de aarde anders snel uitgroogt. In het begin lag er water op de bodem, maar dat heb ik weggehaald omdat de wortels uit de potten begonnen te groeien.
                              Wortels uit de vorige kweek waren even groot als een kleine cola blik (o.2l). Maar nu willen ze uit de potten schieten, dus er is een groot verschil tussen de vorige keer.

Ik vraag mij af hoe groot de planten gaan worden als ze nu 15cm lang zijn. De kleinste is 15cm, de grootste is 30cm en de bovenstuk groeit krom :s Ik heb het net als andere planten vaker moeten draaien, maar dat heb ik nu gedaan, het ziet er goed en gezond uit, alleen beetje krom gegroeid.

Na kopen van zaadjes (greenhouse) heb ik op de site naar een filmpje gekeken, en ze hadden t over ph 5.5 ttot 5.8. Maar is 6 tot 6.6 niet erg "hoog"? Het is bijna neutraal.

Ik weet erg weinig over toppen en fimmen, weet n iet wat at doet, weet allees wat SOG is en de dames maken er een erg soggie sog van.

Wat is verschil tussen een plant van 15cm op 24h en 15cm 18/6h? Ik ben van plan om de zondag op bloei te zetten, dat is dan 4 weken groei..

Ik heb nu alle planten qua grootte bij elkaar gezet, nu dan nog verhogen? De spaarlamp hangs boven de hoge planten, en als ik zo kijk, zie ik rode (LED) stralen dus het is redelijk goed nu. Alleen jammer dat er maar 1/3 zo hoog is en de rest zo laag. maar dat komt omdat die geen greenhouse maar royals.

Zijn er mensen die nu weer willen voorspellen?

Comment

Bezig...
                              X