Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

minigrow vs diy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    minigrow vs diy

    Korting op 420shop
    Hallo. Besten


    Heeft iemand hier ervaring met de minigrow?

    diy lijkt me lastig met pc fans en dergelijk
    Last edited by naam123; 10 September 2021, 11:41.

    #2
    Oke, das een hele lijst...ik zal eens aftrappen

    Die minigrow zijn vrij nutteloos ja.
    Je kunt er wel een plantje in kweken, en dat zal er piekfijn uitzien, want je bent elke dag bezig met plakken, knippen, buigen en aan de plant rommelen om ze in toom te houden.
    Veel gedoe, nauwelijks resultaat.
    Die kastjes zijn gewoon te klein om comfortabel in te kunnen kweken.

    Die ikea kast is net ongeveer zo duur als een kweektentje van 80x80x160 of van 100x100x180

    Ik zou voor een gewone afzuiger kiezen.
    Geen gedoe met pc-fans, die leveren ook niet voldoende druk om door een koolstoffilter te blazen, en een koolstoffilter heb je nodig.

    Who 's next ..
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Yow. Bedankt voor de snelle reply !
      • Berichten: 25903 dat is pro

      Ja met die pc fans is het idd wel een gedoe en geen zekerheid dat ze genoeg ventileren voor een goede druk + fukken met de draden.
      en de prijs van die kast is superhoog, jammer dat er geen andere kweekkasten voor indoor bestaan, een tent vind ik maar lelijk


      Last edited by naam123; 10 September 2021, 11:42.

      Comment


        #4
        Ik zou zeker eerst wat
        tijd uittrekken om hier eens wat micro of andere kweekverslagen door te lezen Remco
        heeft een opstelling zoals jij wilt maken en zo zijn er nog wel een paar

        en zoals Q al aangaf een tentje en een goede afzuiger ( met een goede dimmer )
        Ga je wel nodig hebben voor de geur
        Als je toch zelf wat wilt maken kun je tegenwoordig
        Ook gewoon goede reflecterende folie kopen
        die kan je zo vastnieten in je kast en dan heb je geen last van giftige verf

        zo who’s next ?

        Comment


          #5
          ya het is eigenlijk opgelost, de minigrow is te duur en diy vind ik te moeilijk en gevaarlijk, dus

          het zal niets worden -_-
          Last edited by naam123; 10 September 2021, 19:18.

          Comment


          • Nederhigh
            Nederhigh commented
            Editing a comment
            Nirvana Nouja, goedkoper dan die minigrow set. Maar ook duur indd. Voor 1000 euro heb je een kant en klare kast, en het is wel kwaliteit. Remco gebruikt g-tools, en zet daar enorm mooie kweekjes mee.

          • Nirvana
            Nirvana commented
            Editing a comment
            Remco kan gewoon kweken

            De kast op zich vind ik echt zijn geld niet waard , de modellen die ze hebben zijn natuurlijk mooi en solide maar gewoon te duur. De lampen en andere materiaal zijn natuurlijk van zeer goede kwaliteit.

          • Remco
            Remco commented
            Editing a comment
            Inderdaad , G-Tools materiaal is wel pokke duur , heeft ook wel zen gebreken , is ook wel regelmatig aan nen update toe !!

            Het ding is ik heb geen plaats om een tent neer te zetten !!
            Het zou wat te hard opvallen , en daar is kast goed voor valt hellemaal niet op !!

            Mits ik verwacht dat deze kast wel een aantal jaren gaat mee gaat gaan , voor dat je zo een kast versleten hebt , heb je al wel een paar teeltjes gedraaid !!

            Nirvana

          #6
          ik kan begrijpen dat je een kast te moeilijk vind, tenten lelijk en die MiniGrow te ik heb een vriend die precies hetzelfde had toen heb ik deze oplossing voor hem gevonden


          kast (bv : Ikea kledingkast) van minimaal 90 x 50 x 130 (ik raad 130 x 70 x 170 aan). daar kan je 2 tenten ik kwijt met alles, dan kan je 2 redelijke planten kweken met een beetje ScrOG, LST en croppen zal je wel 50gr+ kunnen krijgen als beginner kweker.


          voordelen : goedkoper, uit het zicht, meer ruimte dan een minigrow, extra stealthy, minder geur.
          nadelen : handmatig, groter oppervlak, iets meer werk voor opstarten


          voorbeelden voor goedkope kweek :

          kast : KLEPPSTAD Schuifdeurkast, wit, 117x176 cm - IKEA , PAX Kledingkast, zwartbruin Hasvik, zwartbruin gebeitst essenfineer Hasvik zwartbruingelazuurd esseneffect, 150x66x201 cm - IKEA
          tent : Homebox Homelab 40 40x40x120 cm - Snel&Discreet geleverd - Grow Dutch (grow-dutch.com) , Mammoth Classic+ 60 (60x60x140cm) - A-merk tenten te koop - Grow Dutch (grow-dutch.com)
          koolstoffilter tegen geur : Prima Klima K2601 flat koolstoffilter 440M3 P/U - Grow Dutch (grow-dutch.com)
          ventilator : Secret Jardin Monkey Fan - 30W - 23cm (Clipfan) kopen | (onlinetopgarden.com)

          Comment


          • Sloppytoppie
            Sloppytoppie commented
            Editing a comment
            ik hoop dat ik hiermee iemand die dit leest enig zins goed heb geholpen

          #7
          Misschien ook even een middagje topics doornemen in: Kweekruimte Micro
          Das eigenlijk het forum voor alles over kweekruimtes.

          Je kunt nog op de kast zelf besparen als je er eentje treft bij de kringloop
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment

          Bezig...
          X