Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Led licht

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Led licht

Korting op 420shop
    Binnenkort wil ik overstappen naar Led kweek, nu heb ik nog een aantal vragen hierover omdat sommige dingen niet duidelijk zijn.

Welke Rode Nm is beter? 630 of 660, is deze voor bloei of groei?

Hoeveel watt of lampen heb ik nodig om 1m2 te belichten?

Zijn er bepaalde merken die ik zeker wel of niet moet komen?

Je ziet bij sommige leveranciers dat ze 45*2W of 45*3w, kan ik aannemen dat de 3w beter is?

Ik zie jullie antwoorden te gemoed!

Re: Led licht

Je stelt nog al wat vragen waarover geen eenduidig antwoord is te geven. In ieder geval is wetenschappelijk aangetoond (het Emerson Enhancement effect) dat rood en verrood synergie vertonen.(elkaar versterken dus). Daarom niet alleen 630 of 660 nm maar beide
    Last edited by Xtreme; 20 May 2011, 11:24.

Comment

Bedankt voor je duidelijk uitleg!

Nu zei je dat groen kicht gebruikt wordt voor katalysator, maar wat doet oranje licht?

Aan jou reactie te lezen heb je redelijk verstand ervan, dus misschien kun je deze vraag miss ook beantwoorden.
      Hoe kan het zo zijn dat er flink wat verschil in prijs zit tussen de led licht en waae zou het verschil dan in zitten?

Comment

Het antwoord op deze vraag moet ik ook schuldig blijven. Diverse gesubsidieerde projecten in de kassenteelt zijn grandioos mislukt. Kijk eens op het topic van Dokkie of Jayman en trek daar uit je conclusies. Jammer genoeg is er sprake van enige stilstand: DGGL verkoopt nog steeds producten (leds) van 2 of meer dan 3 jaar oud, terwijl de techniek voorziet in leds met een rendement dat op zijn minst 50 % hoger ligt.

Comment

www.ledgrow.eu

Comment

Leuke site om info van af te halen, alleen het probleem is dat er weer dingen worden geschreven die andere mensen weer ontkrachten oftewel ik merk dat er nog veel onduidelijkheid is bij led verlichting. Maar dat maakt het wel weer spannend.

Comment

Bezig...
            X