Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Worteldoek of bevloeiingsmat

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Worteldoek of bevloeiingsmat

Korting op 420shop
    Ik ben al een geruime tijd aan het kijken voor een bevloeingssysteem zodat ik de planten niet elke dag hoef water te geven. Nu kwam ik een advertentie tegen van een bevloeiingsmat van vilt die 6liter water per m2 kan absorberen. Heeft iemand hier ervaring mee of andere nuttige info hierover?

Alvast bedankt!

Re: Worteldoek of bevloeiingsmat

geen ervaring met de bevloeiingsmat.wel met vanondere water geven in een waterdichtebak.dat werkt super.en 11 literpotten kunnen dan wel 3 dagen zonder.heb je niet teveel planten,dan is het simpel,timmer een houtenbak in mekaar en doe er vijverzijl.daarnaa voor de veiligheid nog een laag vijverzijl.maak je voeding aan in een emmer,en pleur het in de bak.staat het voedingswater naa 6 uur nog in je bak dan heb je teveel gegevendit systeem en een goede weegschaal,en elke keer de gewichten noteren,en de temperatuur in je hok,zorgt ervoor dat je naa een tyd super oogsten gaat draaien,en je kan zelfs op vakantie en het een ander laten doen.omdat je naa een tyd precies weet hoeveel ze moeten krijgen en wanneer.

Comment

Maar omdat er steeds water in de bak zit krijg je dan geen wortelrot? en hoe komt het water naar de wortels of gaan de wortels naar het water.

Wanneer bepaal je dat er te veel water in zit?

Comment

Een bevloeiingsmat heeft vooral tot doel om het water te verdelen.

staat het voedingswater naa 6 uur nog in je bak dan heb je teveel gegeven
        Ze staan dus niet continu int water maar door de capillaire werking van je grond word het water van onder op in je aarde gezogen. Het water gaat dus naar de wortel en niet andersom. Ik zelf heb 9, 11 literpotten in een wasmachine lekbak staan dit past er precies in. (gamma of elk ander doe het zelf zaak te verkrijgen voor een paar pleuro's)

Hier geef ik dagelijks tien liter water in en na een uurtje of twee tot 4 staat die bak dan weer droog en me aarde vochtig.
        Last edited by monty; 21 May 2011, 20:50.

Comment

Bedankt voor je toevoeging!

Als je mij moest adviseren een druppelsysteem of een lekbak, wanneer ik 4 dagen niet instaat ben om 4 lowryders te bewateren van 5cm hoog?

Comment

geef je lowryders water.en dek de aarde daarna af met zwartwit folie,de wittekant naar boven toe,nu verdampt er bijna geen water meer uit de aarde

Comment

Ik ga het eens proberen, thnx!

Comment

Bezig...
              X