Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Setup vraagje verlichting

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Setup vraagje verlichting

Korting op 420shop
    Ik heb in mijn micro kastje van 60 breed 30 diep en 80 hoog, 2 E27 fittingen hangen.Ik heb deze lampen, maar er hangen nu deze lampen

Nu vraag ik mij af: welke lampen zal ik gebruiken?
    Last edited by Handyman; 22 November 2011, 00:00. Reden: link deed het niet

Re: Setup vraagje verlichting

dat hangt ervan af wat je nog meer in dat kastje hebt naast je lampen
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

2de linkt werkt niet; die eerste lampjes zijn wel leuk, 50 w hps

Comment

@moreweed:
        Hoe bedoel je dat? er staat nog geen plant in als dat is waar je op doelt?

@ ganjax:
        Beide links doen het bij mij? Maar die 50w heb ik dus in 70W heb link aangepast. Die lijken me dan toch veel beter dan de CFL's?

Comment

als de bedoeling is om je hokje zo mooi mogelijk te verlichtenb zonder plant hoort er minimaal een discobol bij in man (en rook, lasers, 'n vuurspuwer, glimmend vrouwvlees etc)

je plantjes hebben in het begin weinig nodig, en later alles wat je hebt. dus zet er wat in en bepaal dan wat ze nodig hebben
          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

die 70w HPS met interne starter is zeker een leuke lamp!
            dit spectrum hieronder hoort bij deze lamp
            In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

Comment

kheb em ook in gedachte maar de link werkt maar half, kom op de site uit maar geen lamp te zien wel een error
              ma zoek wel ff als ek tijd eb ma zou wel graag de prijs al weten
              en nu komt het... 70watt hps zal mss wel meer afzuig vragen ivm warmte
              PS beter stel je deze vragen rechtstreeks in je hoktopic en attendeer je ons er gwn ff op op de chat zo hebbe andere mense die later een eigen kasthokkie willen bouwen een mooi overzicht zowel de bouw als de problemen die jij bent tegengekomen
              grtz peace

Comment

weer wat geleerd,dacht dat hps altyd een vsa nodig hadlijkt me leuke lamp om onder voor te groeien,of om met 2 van deze lampen,een moederplant te belichten.wat kosten ze?

Comment

Als je toch rond de 70W te besteden hebt zou ik een 70W hps met vsa gebruiken, die is verkrijgbaar als groei- en bloei, en heeft een hogere lumen-output.
                  Totaalprijs zal wel wat hoger zijn van zoiets, en dit is een goedkoper alternatief waar je best een plantje onder kunt afbloeien.

Of het beter is als wat je hebt weet ik niet, want de 2e link werkt nog niet.
                  Je kunt met een stapeltje spaarlampen of bijvoorbeeld 4x 18W TL-buizen natuurlijk wel een groter oppervlak effectief bestrijken.

@Tumble: Aan het kleurspectrum te zien zit er weinig blauw in, voornamelijk geel en rood. Dus minder geschikt om als groeilamp te houden toch ?
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

de spaarlampen als voorgroei en de HPS als bloei eh qnq
                    denk da als er in die geringe hoogte HPS vo de groei gebruikt wordt plantje mss wel wa te groot wordt ook...

Comment

deze 70w lamp met ingebouwde vsa kost 16/17 pleuro's
                      In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

Comment

Discussie mag wel dicht. Een antwoord bleef helaas uit en heb de knoop maar doorgehakt.
                        Last edited by Handyman; 26 November 2011, 10:06. Reden: solved

Comment

Bezig...
                        X