Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

la la

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    la la

    Korting op 420shop
    nieuwe camera1 1013.jpgben nu de laden van een klein kastje aan het slopen.omdat ik zaadplanten,toch wel erg leuk ben gaan vinden,en er ook veel meer medi soorten in te vinden zijn,wil ik nu een voorgroei kastje gaan maken met een 150 watt hps erin.wil de lucht inlaat maken dmv een dubbelebodem,en de uitblaas gewoon links boven.dan kan je het kastje gewoon in de hoek van de woonkamer zetteniemand tips voor een kleine afzuiger en filter?

    #2
    Re: la la

    een 12cm pc fan, en dampkapdoek om te filteren, kan je ook een koolstoffilter voor gebruiken , zo eentje voor kattebakken.
    maar als het enkel om in te groeien is zal er niet veel geur afkomen.

    Comment


      #3
      Re: la la

      nieuwe camera1 1018.jpgkastje is 71 cm breed bij 30 diep bij 60 hoog.is dat te doen met 150 watt?
      nieuwe camera1 1014.jpgnieuwe camera1 1015.jpgnieuwe camera1 1017.jpg
      Last edited by tumble trimmert; 15 February 2012, 17:41.

      Comment


        #4
        Re: la la

        Hey Tumble,

        Leuk idee. Ikzelf heb in mijn voorgroeihokje gewoon computerventilators. Deze sluit je aan op een transformator met regelbare voltages. Hierdoor kun je dimmen. Kost geen drol, maar werkt super. Je kunt er makkelijk drie ventilators op zetten. Ook heb ik een klein filtertje bij de GS gekocht en ik ruik dus niets.

        Ik ga je volgen hoe je dit gaat doen.

        Gr. JFF
        Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

        Comment


          #5
          Re: la la

          toppie info justforfun,wist niet dat die fan,s voldoende druk konden opbouwen.heb je meer info over je fan,s en dimmer en filter?

          Comment


            #6

            Comment


              #7
              Re: la la

              Ik heb ventilators van het merk: Be Quit, silent wing usc. Ik heb nu 3 van 92 mm (1 voor mijn groeihokje met Tl, en 2 voor mijn luchtinlaat van mijn dakvenster), 2 Stuks van 140 mm voor de actieve luchtinlaat van het grote hok en 3 van 80 mm voor de luchtcirculatie in het groeihok. Deze zijn de stilste die er zijn (je hoort echt vrijwel niets). En ze hebben iets van 300.000 gegarandeerde werkuren. Dus die zouden pas na 30 jaar het begeven, volgens mij is de kast dan al lang vervangen.

              Ik heb bij de Karwei transformators gekocht met verstelbare voltage. Hier zit de regelaar aan de voorzijde in is zo te verstellen (er zijn ook soorten die je alleen met een schroevendraaier kan verstellen en de knop zit aan de binnenkant, is niet handig).

              Ik zweer erbij, want het is echt makkelijk. De draadjes van de transformator verbind je gewoon met de draadjes van de fans en ze doen het. Ik heb het wel aan elkaar gesoldeerd en daarna krimpkousjes erover heen gedaan. Maar kroonsteentje werkt ook.

              Als je wat wilt weten of foto's wilt zien dan hoor ik het wel.

              Gr. JFF
              Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

              Comment


                #8
                Re: la la

                sluit ik me helemaal bij aan, wil der enkel aan toevoegen dat je voor 2 tientjes een digitale fancontroller hebt. om 4 pc fans mee aan te kunnen sturen volledig temp gestuurd dmv sensors.

                gr mafferd

                Comment


                  #9
                  Re: la la

                  Klopt, alleen is dat ook voor 12 volt? Ik heb namelijk zo'n simpel ding aangeschaft, alleen werkt die enkel op 220 volt. Als jij er een weet die wel werkt, wil je dan een linkje plaatsen? Ik heb interesse daarin.

                  Gr. JFF
                  Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

                  Comment


                    #10
                    Re: la la

                    gwn een oude gsmlader

                    Comment


                      #11
                      Re: la la

                      Met dat kastje gaan volgens mij leuke dingen gebeuren,succes ermee en hoop hem in actie te zien op het forum

                      @Maffert heb je een linkje naar ------>
                      wil der enkel aan toevoegen dat je voor 2 tientjes een digitale fancontroller hebt. om 4 pc fans mee aan te kunnen sturen volledig temp gestuurd dmv sensors.

                      Mvg Crp

                      Comment


                        #12
                        Re: la la

                        New Scythe Kaze Server Fan Controller New Scythe Kaze Server Fan Controller allows the user to choose 3 method of controlling the fan speed, manual, semiauto,


                        deze heb ik zelf, is geen 2 tientjes maar op de zelfde site staan ook goedkopere varianten.

                        deze moest ik voeden als in een pc.. feitelijk vraagt de controller een spanning van 12v en 5v ik heb er een oude laptop adapter voor gebruikt die deze twee spanning gaf. Maar je zou even goed twee aparte voedingen kunnen gebruiken.

                        hopende jullie weer stap verder te hebben gebracht. mochten er nog vragen zijn omtrent het aansluiten hoor ik het graag.\

                        gr mafferd

                        Comment


                          #13
                          Re: la la

                          thanks voor de top info,ga overmorgen de binnen kant vervenen de frontplaat maken.

                          Comment


                            #14
                            Re: la la

                            Moggel,

                            Beste koop je bij handyman zo'n stekkeradaptortje met voltregeling.. 10 eurie.
                            PC fan kleinere verplaatsen meer lucht dan grotere door hogere toeren.
                            Voor lichtsluis afvoer pak jegewoon pvc bochten waardor je afzuigt.

                            Suc6 en smookse

                            Comment


                              #15
                              Re: la la

                              Ziet er goed uit

                              Comment

                              Bezig...
                              X