Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

THE LOHUIS " Led-it-groW " LED lamp

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    THE LOHUIS " Led-it-groW " LED lamp

    Korting op 420shop
    iemand deze lamp al ontdekt?

    http://www.lampbank.nl/kk_301290.htm...FRlPEAodWS0ByQ

    http://www.lampbank.nl/kk_4000008.html


    gooner,
    Last edited by gooner2007; 25 October 2008, 08:18.

    #2
    Las er gisteren over in Soft Secrets. Zeer interessant, ga er zeker meer info over inwinnen
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


      #3
      mooi spul, staat nog in de kinderschoenen. vandaar ook de dat de prijs denk ik nog zo hoog is

      groet
      Last edited by Jointjedraaien; 11 May 2011, 23:06.

      Comment


        #4
        ik heb hier 2 mensen gehad die het geprobeerd hebben met die lampen en voor de groei was et oke maar voor de bloei zeer slecht,dus inderdaad et staat nog in de kinder schoenen.

        Comment


          #5
          amai dan mogen ze de prijs wel is aanpassen want dat is XXXL van kindermaten gesproken

          Comment


            #6
            *ik heb hier 2 mensen gehad die het geprobeerd hebben met die lampen en voor de groei was et oke maar voor de bloei zeer slecht,dus inderdaad et staat nog in de kinder schoenen.


            ik denk door een verkeerde keuze van de lamp of een tekort aan knowhow omtrend de benodigde kleurenspectrum.

            wanneer iemand dit gaat proberen, hang er dan een tl buis bij (zo'n uv aquarium tl) en controleer hoeveel leds er in zitten voor het rode spectrum.

            veel mensen klagen bij het gebruik van de leds over moeilijkheden niet zozeer bij de groei, maar bij de bloei.

            zoals bijvoorbeeld de UFO 90 leds heeft waarvan 10 rode zou dit in mijn opinie 70 blauwe en 20 rode moeten zijn voor betere bloeiresultaten.

            En daarbuiten nog steeds aanvulling op het witte spectrum.

            ook zijn er verschillende leds op de markt.

            U.F.O maakt gebruik van leds van 1 watt per stuk en is 10 watt nodig om het te laten werken. endus 90 keer 1 watt (80 blauw en 10 rood) + 10 watt is 100 watt stroomverbruik. Deze vervangt never nooit een 400 watter zoals ze adverteren, maar eerder een 250 watt.

            ik heb echter meer vertrouwen in deze http://images.google.nl/imgres?imgur...%3D1%26hl%3Dnl

            100 watt met 56 leds maakt ongeveer 1.8 watt per led en is dus beter vergelijkbaar met een 400 watter kwa lumenoutput. ook is hier het rood en blauw beter in balans endus betere resultaten.

            ook bij deze is het aanbevolen om het witte spectrum toe te voegen zoals bij de ufo ook het geval is.

            greetz,
            Sens

            Comment


              #7
              Als je LED gaat mengen met fluorescentie lampen gaat dat heel goed.
              Ik ben op een engels forum zo een eens een kweker tegen gekomen, de resultaten waren zeker meer dan goed. Het probleem bij LED lampen is gewoon dat het kleurspectrum niet breed genoeg is. Ze gebruiken enkel Blauw en Rode leds.

              Lowryder#2 van de kweker "The_B0fin"
              Gekweekt onder Fluorescentie lampen en LED (Blauwe,Witte,Paarse,Rode...Oranje?)



              peace
              Last edited by Smokey; 28 October 2008, 15:07.

              Comment


                #8
                inderdaad en wtf mooie top ja

                volgens mij (imo) was het weer eens NASA die dit heeft bedacht en als ik het me goed herinner waren dat led panelen met zo ongeveer de kleuren die Smokey zojuist omschreef.

                jammer dat er zoveel van die imitatie panelen in de handel zijn gekomen. want dat is door o.a. de growreports over die panelen niet ten goede gekomen voor de naam..
                wat kost tenslotte zo'n led die ook in aanstekers worden verwerkt? hehehe

                das niet te vergelijken met cree power leds welke ongeveer vergelijkbaar zijn met leds die o.a. gebruikt worden voor beamers.. +/- 1.78 watt per led

                wat mij is opgevallen buiten de missende kleuren in de meeste bestaande ledlampen/panelen is dat hoe zwaarder ze zijn , hoe meer het op het echte werk begint te lijken kwa ontwikkeling van de plant en opbrengst.

                op zeker ga ik aankomende zomer hier mee aan de gang en zal uitgebreid testen wat wel of niet goed bevalt in de kweekverslagen die ik dan ga posten.

                mvg,
                Sens

                Comment

                Bezig...
                X