Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kast tot kweekkast. (sealth)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kast tot kweekkast. (sealth)

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen,

    Na en mislukte poging om wat planten onder en dakraam te kweken (anorexia planten), en veel te lezen, heb ik toch besloten om en kastje te bouwen..
    Ik heb al en deel materiaal aangeschaft, donderdag begin ik alles in elkaar te steken.
    Kast(van binnen) is DxBxH 37x68x120.
    Ook heb ik en buisfan van 98m3/h voor de afzuiging, roostertjes voor pasieve ventilatie(in), kattenbak filters als filters(van actieve koolstof).
    Nu moet ik oa nog en fancontroller aanschaffen.
    Ik wil alles afsluiten met tochtstrips en evt wat computerfans gebruiken indien nodig als actieve ventilatie. En aluminium folie gebruiken om alles te bedeken.
    Kastje gaat gebruikt worden om te scroggen..

    Nu en vraag...

    Zou ik en BAL EVSA 400W kopen zodat ik mn huidige lamp en lampenkap zou kunnen blijven gebruiken?(en gewoon dimmen tot 250 oid) Want 400W HPS is te veel voor zo en kleine ruimte.. en de VSA vind ik maar niks.. oa wordt die te warm naar mn zin. Dan moet ik wel zorgen dat de temperatuur goed blijft. Of zou ik toch voor spaarlampen gaan? Of iemand en betere optie?

    Donderdag begin ik er dan aan, dan zal ik duidelijkere fotos posten

    Deze is alvast de kast..
    kast.jpg

    Tips en advies altijd welkom.

    grtss
    -

    #2
    Re: Kast tot kweekkast. (sealth)

    Met dat materiaal zou ik niet aan hps denken.
    Misschien een scrogje met wat spaarlampjes of liever nog een t-neon setje er boven.
    Aluminiumfolie is niet zo geschikt voor in een kweekkastje, dan kun je 'm veel beter wit texen van binnen.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Kast tot kweekkast. (sealth)

      kleine kast

      Comment


        #4
        Re: Kast tot kweekkast. (sealth)

        Hmm... Zou het dan misschien toch beter zijn om en grotere kast aan te schaffen? En kleerkast bvb? van ongeveeer 60diep x 100breed en 180 hoog?

        @FlintStoned Het is maar de bedoeling om 1 a 2 plantjes te kweken per keer, normaal groot genoeg toch? En we zitten in micro kweek.. Dus volgens mij is het toch normaal dat het en kleine kast is?

        @QnQ Komt in orde, zal straks latex verf gaan halen. Thx!
        -

        Comment


          #5
          Re: Kast tot kweekkast. (sealth)

          Ik denk niet dat je kast te klein is.
          Als je goed SCROGG't dan je de oppervlakte maximaal benutten.
          Komt wel goed
          Leren = Experimenteren

          Comment


            #6
            Re: Kast tot kweekkast. (sealth)

            als je per se een kast wil kan dat maar anders kun je ook een tentje halen.
            Ze zien volgens mij niet zo duur als je voor een grote kast wil gaan.

            verder ben ik benieuwd.

            Comment


              #7
              Re: Kast tot kweekkast. (sealth)

              Tja.. Het moet en beetje "onzichtbaar" zijn... vooral wegens bezoek/huurbaas. En tent valt sneller op dan en kast. En voor het geluid kan ik gewoon even de stekker uit halen en het is stil.

              Ik ga dan toch maar voor en t-neon gaan, morgen ff bestellen. HPS hou ik dan wel ff aan de kant voor me andere plantjes.
              Morgen texen, gaten boren, filter maken,... En foto's posten

              Thx voor de reacties!

              groeten
              -

              Comment


                #8
                Re: Kast tot kweekkast. (sealth)

                Na en hele dag werk aan de kast zit ik al goed op schema.
                Deze morgen met de dames naar de winkel voor en nieuw kleurtje kiezen voor hun kamer
                's morgens primen 's avonds latex verf op.
                Gaten boren, roostertjes er op.
                Afzuiging geplaatst.
                Termometer gehangen, sonde binnen geplaatst.
                Lampen zijn besteld. Het worden Tneon.
                En dan voor volgende week nog:
                filter maken, lampen plaatsen, tochstrips plaatsen, scroggnetje kopen, en testen!
                In mijn ogen ziet het goed uit... Nu hopen dat het ook goed is
                Maar aangezien foto's veel meer zeggen...
                GrtsUnknown-1.jpegUnknown-2.jpegUnknown-3.jpegUnknown-4.jpegUnknown-5.jpegUnknown.jpeg
                Attached Files
                Last edited by Lovis; 25 July 2013, 18:31. Reden: betere fotos
                -

                Comment


                  #9
                  Re: Kast tot kweekkast. (sealth)

                  Voor hoeveel Watt aan licht ga je gaan?
                  "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

                  Comment


                    #10
                    Re: Kast tot kweekkast. (sealth)

                    ziet er al leuk uit! ik twijfel een beetje bij je passieve lucht inlaten.. vooral de grote... en denk je eraan dat daar ook licht door naar binnen kan komen?

                    T-Neon 2x75W Afmetingen B x L x H: 220mm x 620mm x 80mm. Deze lijkt toch qua maat ideaal voor joun kastje


                    succes! en stoeltje is bijgezet. greetzz mafferd

                    Comment


                      #11
                      Re: Kast tot kweekkast. (sealth)

                      Ik ga inderdaad voor de 2x75W gaan, past er juist in dus ideaal.

                      Wat raad jij aan voor de pasieve inlaten? Vergroten? Ik had geen zaag dus ik kon geen vierkantje zagen Maar ik zal er nog is werk van maken. Als het niet voldoende zou zijn dan gewoon ff fan er tegen en klaar.
                      Voor de licht ga ik dnk ik zo en dunne kattenbakfiltertje er op doen. Laat lucht door maar niet veel licht. Door de uitlaat komt er sowieso geen licht binnen. Zal nog en foto posten van de week.
                      Bedankt voor de reacties!
                      -

                      Comment


                        #12
                        Re: Kast tot kweekkast. (sealth)

                        kastje ziet er mooi uti man
                        Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

                        Comment


                          #13
                          Re: Kast tot kweekkast. (sealth)

                          Zeker een mooi kastje, ben benieuwd hoe dit verder verloopt

                          Comment


                            #14
                            Re: Kast tot kweekkast. (sealth)

                            hoe gaat tie hier?? zit te wachten op een update

                            Comment


                              #15
                              Re: Kast tot kweekkast. (sealth)

                              Er is nog niet veel gebeurd. Heb en testje gedaan met twee spaarlampen voor de afzuiging te testen, en het is niet genoeg. Dus maar en PC fan gaan halen. 120mm. Zal wel genoeg zijn denk ik? Mss en tweede erbij nemen voor wat beter lucht circulatie...
                              Maar nu zit ik te twijfelen.. Fans op en adaptor aansluiten of toch voor en fan controler gaan?
                              Want op en adaptor aansluiten lijkt me vrij simpel, maar zo en computer fan controller.. Daar snap ik niks van! Moet in en computer voeding gebruiken of hoe moe tik da doen? Iemand advies?

                              Vrijdag komt de t-neon binnen! Dan ga ik die meteen in de kastje hangen, computerfans plaatsen, en we kunnen er aan beginnen!
                              Vandaag en bubblegun en en strawberry in cocos plugs gezet. En dan gaan ze samen met en royal critical in de kast in.
                              Kastje zal te klein zijn voor 3.. Maar twee scroggen moet lukken hoop ik? Wat denken jullie?
                              -

                              Comment

                              Bezig...
                              X