Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste micro setup

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mijn eerste micro setup

    Korting op 420shop
    Beste mensen,

    Ik ga binnenkort starten met mijn eerste microgrow en heb er zin in!

    In mijn introductie thread heb ik al aangegeven waar ik wil mee gaan starten. Desondanks lijkt me dit de juiste plaats om te vragen wat jullie er van vinden.

    Waar ik mee ga starten:
    - Aquarium 80 x 40 x 50 cm (l x b x h)
    - 2X TL T5 28W 6000K voor groei | Voor de bloei wil ik T5 28W 2700K gaan kopen, het liefst met kleur 940 (niet dat ik dat vinden kan op 28W).
    - 1X E27 27W Red Blue LED 9x3W
    - 1X E27 15W Red Blue LED 5x3W (wegens beperkt budget)
    - Growmix
    - 3X Low Rider #2 Autoflower feminized

    Ik moet nog alles nog goed budgetteren maar ik kan er waarschijnlijk volgende week mee beginnen. Dit lijkt mij iig een leuke setup om mee te starten!

    Uiteraard zal ik alles op foto vastleggen voor de mensen die het wat interesseert .


    Groeten,

    Maarten
    Last edited by MaartenP; 24 September 2013, 15:30.

    #2
    Re: Mijn eerste micro setup

    Waarom in een aquarium???
    De hoogte (50 cm) zal waarschijnlijk niet volstaan, tenzij je zeer laag gaat scroggen.
    Verder heb je weinig verluchting die je echt wel nodig hebt.

    Best bouw je een bestaande kast om, koopt je een tentje of knutsel je een nieuw hokje in elkaar.
    Voorbeelden genoeg hier op het forum.
    sigpic
    100% BIO Indoor autoflower enthusiast

    Comment


      #3
      Re: Mijn eerste micro setup

      En wa ga je grbuiken voor de aquarium luchtdicht te maken? Geen afzuiging en of filter?


      groeten
      -

      Comment


        #4
        Last edited by MaartenP; 24 September 2013, 11:24.

        Comment


          #5
          Re: Mijn eerste micro setup

          Buiten het feit dat ik denk dat 50 cm te laag is.( je moet je pothoogte er ook nog aftrekken).
          Zou ik bij autoflowers zeker geen batmix gebruiken. In dit medium zit al zoveel voeding
          en dat is nu net iets wat een afje niet van houd.
          Je zou beter lightmix nemen en voeding geven wanneer nodig.

          Iig succes met je eerste experiment.
          Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

          The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
          Spliff Strawberry in scrogg, klaar



          sigpic

          Comment


            #6
            Re: Mijn eerste micro setup

            Goed ik had de vraag over de transparantie.

            Volgende vraag is de hoogte wil je een normaal plantje of een bonsai kweken.

            Trouwens heel leuk dit, ga ik zeker volgen
            Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
            Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

            Comment


              #7
              Re: Mijn eerste micro setup

              Oorspronkelijk geplaatst door berry ryder View Post
              Buiten het feit dat ik denk dat 50 cm te laag is.( je moet je pothoogte er ook nog aftrekken).
              Zou ik bij autoflowers zeker geen batmix gebruiken. In dit medium zit al zoveel voeding
              en dat is nu net iets wat een afje niet van houd.
              Je zou beter lightmix nemen en voeding geven wanneer nodig.
              Thanks voor je respons Berry!

              Als potten wil ik kommen gaan gebruiken, breed maar niet hoog met een aantal gaten in de onderkant voor de afvoer. Ik heb begrepen dat de vorm van de pot invloed heeft op de hoogte van de plant. Hoge potten zullen lange planten opleveren. Klopt dit trouwens?

              Ik had geen idee dat een autoflower beter groeit in een minder voedingsrijke omgeving. Jij raadt me dus lightmix aan en een nadere kijk op een voeding tutorial?

              Oorspronkelijk geplaatst door Escargot View Post
              Goed ik had de vraag over de transparantie.

              Volgende vraag is de hoogte wil je een normaal plantje of een bonsai kweken.

              Trouwens heel leuk dit, ga ik zeker volgen
              Dat vind ik dus ook, ben er ook behoorlijk enthousiast over! Het idee bedacht ik in de dierenwinkel waar ik eigenlijk kwam om vissen voor dit ding uit te zoeken haha.

              Ik twijfel nog over de transparantie van de bak, het lijkt me wel erg tof om vanaf mijn bankstel me plantjes om de minuut in de gaten te houden maar ik weet niet wat het lichtverlies voor gevolgen heeft op de ontwikkeling van mijn toppen...

              Een bonsai boompje zou ideaal zijn volgens mij, helaas heb ik nog geen ervaring in het groeien en laten bloeien van planten. Vandaar dat ik de eerste keer gewoon heel vroeg begin met scroggen en het verder zijn gang laat gaan.

              Primaire target is de plant niet dood laten gaan en aan het einde van de rit mijn eigen wiet roken. Daarna gaan we weer een stap verder in de eigen kennisontwikkeling door bijv. een bonsai boompje te maken of een risico te nemen met scroggen en fimmen tegelijkertijd.
              Last edited by MaartenP; 24 September 2013, 15:06.

              Comment


                #8
                Re: Mijn eerste micro setup

                en neem dan 'n lowrider of sour60 ofzo
                die worden niet zo groot en er komt evengoed leuke oogst vanaf
                HOE MOET IK ONTKIEMEN
                JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                Comment


                  #9
                  Re: Mijn eerste micro setup

                  Ja dit klopt, diepere potten leveren langere planten. (niet altijd natuurlijk)
                  Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                  Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                  Comment


                    #10
                    Re: Mijn eerste micro setup

                    Je zou ze het beste laten ontkiemen in zaai en stekgrond.
                    En daarna in de growmix zetten. Dan zit je kwa voeding wel even goed.
                    Na 5 weken bloei een week pk 13/14 geven voor een boost.
                    En net wat angel zegt. Neem een soortje wat niet zo groot word.

                    Edit; ik zeg nu growmix omdat je dan niet zo over voeding na hoeft te denken.
                    Ik vind dat je bij je eerste kweek niet te moeilijk moet doen.
                    Gewoon kijken of je kweekruimte doet wat tie moet doen.
                    Daarna kun je altijd verder gaan om beter te worden in het kweken.
                    Last edited by berry ryder; 24 September 2013, 15:17.
                    Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

                    The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
                    Spliff Strawberry in scrogg, klaar



                    sigpic

                    Comment


                      #11
                      Re: Mijn eerste micro setup

                      Oorspronkelijk geplaatst door angel777 View Post
                      en neem dan 'n lowrider of sour60 ofzo
                      die worden niet zo groot en er komt evengoed leuke oogst vanaf
                      Ik lees het inderdaad.. Awesome tip angel! Ik had de Big Bang gekozen vanwege de robuustheid van de plant. Zoals ik het heb begrepen zou ik de Big Bang bewijs van spreke uit me raam kunnen gooien de gemeente tuin in en het zou alsnog een grote kans op overleven hebben.

                      Maar change of plans! Ik ga voor de lowrider! Thanks!

                      Oorspronkelijk geplaatst door berry ryder View Post
                      Je zou ze het beste laten ontkiemen in zaai en stekgrond.
                      En daarna in de growmix zetten. Dan zit je kwa voeding wel even goed.
                      Na 5 weken bloei een week pk 13/14 geven voor een boost.
                      En net wat angel zegt. Neem een soortje wat niet zo groot word.

                      Edit; ik zeg nu growmix omdat je dan niet zo over voeding na hoeft te denken.
                      Ik vind dat je bij je eerste kweek niet te moeilijk moet doen.
                      Gewoon kijken of je kweekruimte doet wat tie moet doen.
                      Daarna kun je altijd verder gaan om beter te worden in het kweken.
                      Dat was ook de reden waarom ik Batmix koos, ik dacht lekker simpel, rijk aan voedsel en ideaal voor een eerste kweek. Growmix is dus beter voor een afje en hoef ik er verder ook niet op te letten, dat word het! Thanks!

                      Comment


                        #12
                        Last edited by Gamm; 25 September 2013, 08:57.
                        sigpic
                        100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                        Comment


                          #13
                          Re: Mijn eerste micro setup

                          Deze foto heb ik gemaakt als grap naar een vriendin toe (onder het mom van "thinking of you") maar het laat wel redelijk goed de oppervlakte zien. Het kastje waar het op staat wil ik uiteindelijk omtoveren tot bloeikamer.

                          Ik begin eerst volledig in het aquarium met de autoflower. Zodra ik weer wat geld heb opgespaard ga ik de kast net zo verbouwen als Lovis heeft gedaan in deze thread Link!

                          Verder zal ik zo wat info opzoeken over de Royal Dwarf en Easy Bud! Thanks voor de tip!

                          943286_10151740377681322_1647307470_n.jpg

                          Comment


                            #14
                            Re: Mijn eerste micro setup

                            Gevalletje scrotum elephantiasis?
                            sigpic
                            100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                            Comment


                              #15
                              Re: Mijn eerste micro setup

                              Oorspronkelijk geplaatst door Gamm View Post
                              Gevalletje scrotum elephantiasis?
                              Hahaha! Heb me rot gelachen na de term geGoogled te hebben! Maar nee, een flinke portie eiwitten doen ook wonderen voor je productie ;p.

                              Ik heb trouwens de Royal Dwarf en Easy Bud bekeken. Als ik na de genetica kijk dan zijn het wat slappe indicatjes, wel ideaal om mee te starten. Zelf ben ik gek op Sativa en kies ik voor de Low Rider #2 wat Angel me al aanraadde, dit vanwege de 50/50 indica/sativa en hij blijft ook redelijk klein.

                              Comment

                              Bezig...
                              X