Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

micro grow spaarlamp vragen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    micro grow spaarlamp vragen.

    Korting op 420shop
    beste jointjedraaiers ik heb een aantal vragen en hoop dat jullie mij hier bij kunnen helpen .

    ik wil graag een klein grow hokje maken van 60x60x80 voor ongeveer 1 a 2 plantjes ben er alleen nog niet helemaal over uit welke spaarlampen ik ga nemen.
    ik heb op greensell een mooie spaarlamp gezien van 200 wat voor de bloei en 125 wat voor de groei + een spiegelkap

    of 2 x 125 wat zonder spiegelkap

    stel ik neem de 250 w bloei lamp en de 125 wat groei kan ik ze dan allebij gebruiken in bloei en groei fase voor meer opbrengs of kan je beter aleen de 6500k lampen gebruiken om te groeien en de 2700k bloei lampen om te bloeien of is het toch beter ze te mixen. in zowel de bloei als groei fase.

    als afzuiging gebruik ik een ouwe luchtpomp van ebm papst uit een cv en een zelf bouw koolstof filter met actieve koolstof koop later wel een filter van 30 euro moet meer dan genoeg zijn toch of weten jullie een andere goedkope oplossing?
    verder heb ik nog losse computer fannetjes en een shit load of adapters 12v en 5 v



    vragen:

    kan ik beter 250 watt nemen? of is dit overkill voor 2 plantjes,
    het prijs verschil is niet zoveel of
    kan ik beter met 200 beginnen en later uitbreiden met losse lampen van bijvoorbeeld 20w lampen van 6 euro per stuk , of een 125 watt er bij.
    of is 200 watt voorlopig genoeg voor 2 plantjes

    is de afmeting van mijn kastje genoeg voor 2 plantjes

    de plantjes wil ik graag scroggen heb dit nog nooit gedaan maar denk dat het me gaat lukken heb al zeker meer dan een uur aan filmpjes bekeken hoe je dit het best moet doen

    ik wil ze graag zo klein mogelijk houden omdat ik beperkte ruimte heb kan ik de plantjes dan 3 weken voor groeien en daarna meteen in de bloei zetten of is het afwachten todat ze 15 cm zijn en ik ze kan toppen ? paar dagen rust en dan bloeien en hoe lang groeien ze door in de lengte ?

    graag van jullie tips hints vragen
    er komen vast nog meer vragen en hoop dat ik niet al te onduidelijk overkom alvast heel erg bedank en sorry voor de spelling en zinsopbouw
    mijn dank is groot

    #2
    Re: micro grow spaarlamp vragen.

    Je hoeft niet beter die 250w te nemen. Maar licht=gewicht..

    zou persoonlijk dan 1 spaarlamp nemen en niet meerdere erbij.. just keep it simple

    je afmeting is groot genoeg voor 2 planten in scrog.

    met bloei lampen kun je wel groeien. Met groei lampen kun je niet bloeien.

    paar weken voor groeien keertje toppen en dan komt het helemaal goed.


    succes! greetz Mafferd

    Comment


      #3
      http://glastuinbouw.agriholland.nl/l...ophetgewas.pdf
      "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

      Comment


        #4
        Re: micro grow spaarlamp vragen.

        met bloei lampen kun je wel groeien. Met groei lampen kun je niet bloeien.
        ai.. dat gaat dus net niet helemaal op


        das een nette uitleg bombadil!

        greetzz

        Comment


          #5
          Re: micro grow spaarlamp vragen.

          In de praktijk kan je bloeien en groeien met elke lamp.
          De keuze is of je het maximale er uit wil halen.

          1x 200W lamp met reflector kun je prima onder groeien en bloeien, da's de simpelste oplossing.
          Als je een 125W groeilamp gebruikt tijdens de eerste 4-5 weken en er daarna een 200W bloeilamp bij hangt heb je veel meer licht natuurlijk.
          Als het plafond van je hok mat-wit is (latex) overkom je het gemis van de reflector ook wel.
          6W spaarlampjes erbij hangen heeft minder effect omdat die veel dichter op de plantjes moeten zouden die het licht van de grote spaarlampen wegnemen.

          Fans gebruik je om warme lucht af te voeren door een filter. Niet op de plantjes of lampen richten.
          Met 2 plantjes onder 200+W heb je wel een serieus filter nodig anders ruikt je huis zo naar wietplantage.

          Scroggen moet ook prima kunnen, dus ik zie geen probleem verder.
          Ahja, geen autoflowers pakken eh..
          Succes.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: micro grow spaarlamp vragen.

            heel erg bedankt voor jullie informatie ik denk dat ik dan voor een 250w bloei met 19500 en een 125w groei lamp met 7760 lumen en alleen beide lampen gebruik in de bloeifase om dus het blauwe spectrum er ook in te krijgen dit gaat dus het strekken, lang en small worden van de plant tegen.

            is een 125w groei lamp niet te veel blauw licht of kan dit geen kwaad en weegt het op tegen het aantal lumen dat deze 125w lamp afgeeft 7760lumen ?

            daarnaast wou ik dus voor een autoflower gaan maar dat is dus geen goeie keuzen houden deze plant niet van toppen/scroggen?
            welk soortje zou ik het best kunnen nemen

            daarnaast heb ik gehoord dat je beter een spiegelkap kan nemen dan een hamerslag kap omdat deze beter reflecteert in combinatie met een spaarlamp.

            als hok denk ik dat ik bij de bouwmarkt van die harde schuim platen met daarop van dat gladde reflectie folie denk dat ik daarvoor een rol mylar haal en dat er heel netjes op plak mylar reflecteerd een stuk beter denk ik ook heb ik een vraag kan je de zijkanten van dat hok niet beter op een bepaald aantal graden zetten zodat het licht beter naar de plant reflecteerd ipv 90 graden hoeken zeg maar zoiets \_/ ipv |_| of mischien zelfs een cylinder vormige grow room of draai ik nu te ver door? xD

            daarnaast heb ik nog een vraag ik heb een ouwe tijdschakelaar van philips werkt verder primma kan ik daar zonder problemen een splitter op zetten zodat ik 2 lampen op de schakelaar kan aansluiten zonder problemen? had gelezen dat je beter een relais er tussen kan zetten weet niet precies wat dit is maar gaat dat ook op bij 1x250w en 1x125w spaarlampen?
            of is dit aleen bij sterkere lampen?

            alvast heel erg bedank voor jullie info hier heb ik zeker wat aan

            Comment


              #7
              Re: micro grow spaarlamp vragen.

              Oorspronkelijk geplaatst door chinchan9 View Post
              daarnaast wou ik dus voor een autoflower gaan maar dat is dus geen goeie keuzen houden deze plant niet van toppen?
              Daar houden ze juist wel van. Voorbeelden kun je in mijn verslag vinden.
              Althans bij binnenkweek.

              Oorspronkelijk geplaatst door chinchan9 View Post
              daarnaast heb ik nog een vraag ik heb een ouwe tijdschakelaar van philips werkt verder primma kan ik daar zonder problemen een splitter op zetten zodat ik 2 lampen op de schakelaar kan aansluiten zonder problemen? had gelezen dat je beter een relais er tussen kan zetten weet niet precies wat dit is maar gaat dat ook op bij 1x250w en 1x125w spaarlampen?
              of is dit aleen bij sterkere lampen?
              Kun je gerust doen.

              Relais is trouwens niet nodig bij dergelijke spaarlampen.
              Is een must wanneer je met HPI/HPS werkt.
              Last edited by Gamm; 29 October 2013, 12:06.
              sigpic
              100% BIO Indoor autoflower enthusiast

              Comment


                #8
                Re: micro grow spaarlamp vragen.

                ok top info heel erg bedankt denk dat ik voor de Green-0-matic plantjes ga van de greenhouse http://www.greenhouseseeds.nl/shop/g...feminised.html
                feminized aleen is deze nou ook autoflower ? denk het wel hoor en neem deze omdat het een mix is van een Lowrider en een White Dwarf deze zou dus goed geschikt zijn voor mijn kleine scrog grow

                deze lijkt mij ook wel lekker http://www.greenhouseseeds.nl/shop/b...feminised.html en heb ooit een keer van een goeie grower 10 gram nlx gekregen en dat was eeeruug LEKKURRR!! kan niet kiezen het en water loopt mij al in de mond

                Comment


                  #9
                  Re: micro grow spaarlamp vragen.

                  Beide zijn autoflowers.

                  Wel goed gaan binden wanneer je gaat scroggen met autoflowers.
                  Autoflowers die je topt worden groter dan wanneer je ze niet topt. (Geldt enkel voor binnenkweek!)
                  Last edited by Gamm; 29 October 2013, 12:22.
                  sigpic
                  100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                  Comment


                    #10
                    Re: micro grow spaarlamp vragen.

                    mylar reflecteerd een stuk beter denk ik
                    Nope. Gewoon simpele Latex. Dat reflecteert optimaal diffuus.
                    Tja, of je moet het plafond en wanden vol plakken met spiegels.
                    Die moet je wel goed schoonhouden, maar is dan nog beter als Latex.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Re: micro grow spaarlamp vragen.

                      Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                      Ahja, geen autoflowers pakken eh..
                      Zie ik jou heel vaak zeggen, waarom eigenlijk? Vind je het maar niks of? Vraag me het echt af
                      sigpic

                      Comment


                        #12
                        Re: micro grow spaarlamp vragen.

                        Oorspronkelijk geplaatst door SmokinDad View Post
                        Zie ik jou heel vaak zeggen, waarom eigenlijk? Vind je het maar niks of? Vraag me het echt af
                        Last edited by Gamm; 29 October 2013, 13:17.
                        sigpic
                        100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                        Comment


                          #13
                          Re: micro grow spaarlamp vragen.

                          haha hoor dus 2 verschillende dingen over autoflowers ligt denk vooral aan het soort plant maar graag hoor ik jullie mening warom je juist wel / geen autoflowers moet nemen denk omdat dit mijn eerste echte kweek is ik het beste voor een autoflower kan gaan of niet dan ?


                          denk dat ik dit ga bestellen die can light was de kleinste die ik kon vinden aleen wat voor soort afzuiging heb ik daarbij nodig heb een nieuwe afzuiger uit een cv en die blaast redelijk kan het nog een probleem zijn als hij te hard blaast te zacht lijkt me dat hij de lucht niet door het filter heen pompt en te hard dat hij de lucht niet goed filtert maar ik weet niet precies wat te hard en te zacht is bij een 150 m3 can filter en de diameter van het gat van de lucht pomp is mischien maar 5 cm en het gat in de can light 12,5 cm




                          CFL lamp 125 watt 6400K 7760 Lumen GROEI€ 25,95€ 25,95 XPlug and Grow 250 watt Bloei kweeklamp€ 55,00€ 49,95 X(actieprijs € 49,95)- € 5,05€ 28,95€ 28,95 XSpiegel Kap€ 12,99€ 12,99 XHortiMeter Medium by Hortiline€ 12,95€ 12,95 XHerberekenenSubtotaal inclusief BTW€ 130,79 Verzendkosten€ 7,50
                          Totaal inclusief BTW€ 138,29

                          Comment


                            #14
                            Re: micro grow spaarlamp vragen.

                            Ik kan je alvast zeggen dat het antwoord op je eerste vraag in mijn vorig bericht staat.

                            Die tweede "vraag" zal ik nog een aantal keer moeten herlezen, wil ik het allemaal snappen.
                            Met interpunctie ben je niet echt vertrouwd lijkt me...
                            sigpic
                            100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                            Comment


                              #15
                              Re: micro grow spaarlamp vragen.

                              Nee duizend maal sorry mijn grammatica en spelling slaat nergens op(punt)

                              Wat ik bedoel is dat ik onzeker ben over mijn luchpomp, die ik nu heb of hij mischien te sterk of te zwak is voor een can light 150m3 en of ik hem kan aansluiten om het gat van de can light (12,5cm). Het gat van de luchtpomp is namelijk 5 cm maar zou dat lukken? met een trechter aansluiting of hoe dat ook mag heten of gewoon duck tape natuurlijk

                              het gaat om deze afzuiger$T2eC16hHJGkFFmdjKgrzBS((-oZNCQ~~60_84.JPGebmpapst rls144.JPG de ebm papst rls144 is deze uberhaupt wel geschikt?

                              kan nergens vinden hoeveel m3 deze afzuigt mischien zit het in de naam waar staat rls144/1800 voor ? 144 m3 ? i have no idea
                              Last edited by chinchan9; 29 October 2013, 14:20.

                              Comment

                              Bezig...
                              X