"Chemiel's 1e binnen avontuur; Bouw microkast"

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • chemmie
    Super Grower
    420 MemberMemberLucky Member
    • May 2013
    • 1535

    #286
    Re: "Chemiel's 1e binnen avontuur; Bouw microkast"

    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

    Comment

    • Wietefras
      Amazing Grower
      MemberLucky Member
      • Mar 2013
      • 4374

      #287
      Re: "Chemiel's 1e binnen avontuur; Bouw microkast"

      Ha, ha, ik ben heel benieuwd

      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

      Comment

      • chemmie
        Super Grower
        420 MemberMemberLucky Member
        • May 2013
        • 1535

        #288
        Re: "Chemiel's 1e binnen avontuur; Bouw microkast"

        Ik kon het niet laten. Foto's zeggen genoeg XD

        DSC_0462.jpgDSC_0463.jpg
        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

        Comment

        • Escargot
          Amazing Grower
          MemberLucky Member
          • Jun 2013
          • 4984

          #289
          Re: "Chemiel's 1e binnen avontuur; Bouw microkast"

          Dubbel poster..

          Ik ga dit melden
          Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
          Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

          Comment

          • Wietefras
            Amazing Grower
            MemberLucky Member
            • Mar 2013
            • 4374

            #290
            Re: "Chemiel's 1e binnen avontuur; Bouw microkast"

            Paar kicksen erbij en ze kunnen nog een balletje trappen ook

            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

            Comment

            • Escargot
              Amazing Grower
              MemberLucky Member
              • Jun 2013
              • 4984

              #291
              Re: "Chemiel's 1e binnen avontuur; Bouw microkast"

              Ik vind het een geweldig idee

              Echt Chemiel, leuk gevonden
              Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
              Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

              Comment

              • chemmie
                Super Grower
                420 MemberMemberLucky Member
                • May 2013
                • 1535

                #292
                Re: "Chemiel's 1e binnen avontuur; Bouw microkast"

                Ik laat het bij een fonteintje
                http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

                Comment

                • SpaceMountaineer
                  Chronic Stoner
                  MemberLucky Member
                  • Apr 2013
                  • 176

                  #293
                  Re: "Chemiel's 1e binnen avontuur; Bouw microkast"

                  Mag ik trouwens wel vragen. Waarom Tneon in plaats van HPS? Ik zat even alles terug te lezen en ik las ineens Tneon zonder ergens gelezen te hebben over andere lampen (waarom wel, waarom niet?)

                  Zelf zou ik volgend jaar ook graag een kastje bouwen en dat HPS lijkt me maar niks in verband met warmte enzo. Over de andere lampen lees je ook niet zo veel denderend nieuws, enkel voorgroeien of alleen groei. Bij Tneon is dit echter anders en ik zou jouw ervaring graag horen. (BTW ik volg ook je kweekverslagje).
                  Terminate the hate and spread the positive

                  Comment

                  • chemmie
                    Super Grower
                    420 MemberMemberLucky Member
                    • May 2013
                    • 1535

                    #294
                    Re: "Chemiel's 1e binnen avontuur; Bouw microkast"

                    Goede vraag; Omdat ik me op dit forum heb laten vertellen dat ik voor t-neon moest gaan. Achteraf heb ik ook liever hps of ieg iets met meer dieptestraling. Maar weet niet of dat dat gaat passen of dat dat kan ivm warmte. Ik heb me dit laten aansmeren door de mensen op het forum en weet niet of er andere mogelijkheden zijn. Ik ga kijken of er een hps in kan dan ga ik die t-neon gebruiken om te voorgroeien en dit kastje om af te bloeien. Mijn ervaring met t-neon is nihil. Ik hoop over 2 dagen mijn zaailingen boven te zien en heb er dus nog geen kweek mee afgerond. Al mijn ervaringen die ik op ga doen met t-neon kan je dus lezen in mijn kweekverslag. Leuk dat je volgt en goede vraag. Die vraag heb ik mezelf ook gesteld. Maarja nog maar even op onderzoek uit hoeveel wattage aan hps ik max erin zou kunnen doen. We'll see. Ieg succes alvast met je bouw van je kast. En leuk dat je volgt thx!

                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    Mensen hps in dit kastje ofniet? Hoeveel watt zou er haalbaar zijn ivm ruimte en warmte? Graag hoor ik of dit ook mogelijk zal zijn.
                    Last edited by chemmie; 29 January 2014, 22:49.
                    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

                    Comment

                    • mafferd
                      Super Grower
                      420 MemberMemberLucky Member
                      • Sep 2010
                      • 1709

                      #295
                      Re: "Chemiel's 1e binnen avontuur; Bouw microkast"

                      Hps kan prima in je kastje ,alleen de afmetingen zijn in je nadeel om dat de kast niet vierkant is word het lastig goed de totale opervlakte te belichten.
                      Of je moet al weer twee kleine hps naast elkaar gaan hangen..

                      2x 100w hps zou dan eventueel kunnen. De 100w hps belicht 40x40
                      150w hps belicht 50x50 zou je wel mee weg komen mits er een behoorlijke afzuiging tegen over word gezet.

                      GreetZzz mafferd

                      Comment

                      • Ganjax
                        Guru of all Growers
                        420 MemberMemberLucky Member
                        • Apr 2009
                        • 10443

                        #296
                        Re: "Chemiel's 1e binnen avontuur; Bouw microkast"

                        Beter eerst leren kweken met wat je nu hebt , het is net nieuw, er is nog geen top onder uitgekomen, waarom zou je in hemelsnaam andere lampen kopen? Beetje gek van het geld en je hebt het systeempje niet eens de kans gegeven om zichzelf te bewijzen.
                        ‘A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on’

                        Comment

                        • Escargot
                          Amazing Grower
                          MemberLucky Member
                          • Jun 2013
                          • 4984

                          #297
                          Re: "Chemiel's 1e binnen avontuur; Bouw microkast"

                          Oorspronkelijk geplaatst door chemiel050
                          Goede vraag; Omdat ik me op dit forum heb laten vertellen dat ik voor t-neon moest gaan. Achteraf heb ik ook liever hps of ieg iets met meer dieptestraling. Maar weet niet of dat dat gaat passen of dat dat kan ivm warmte. Ik heb me dit laten aansmeren door de mensen op het forum en weet niet of er andere mogelijkheden zijn. Ik ga kijken of er een hps in kan dan ga ik die t-neon gebruiken om te voorgroeien en dit kastje om af te bloeien. Mijn ervaring met t-neon is nihil. Ik hoop over 2 dagen mijn zaailingen boven te zien en heb er dus nog geen kweek mee afgerond. Al mijn ervaringen die ik op ga doen met t-neon kan je dus lezen in mijn kweekverslag. Leuk dat je volgt en goede vraag. Die vraag heb ik mezelf ook gesteld.
                          Even te rectificatie.



                          Ik zeg maar zo...ga nou eerst maar eens één kweek volledig opkweken, aders loop je de hele doelstelling van het binnenkweken mis.
                          Het buitenseizoen gaat immers al weer over minder dan 2 maanden van start.
                          Enkelen van ons, gebruiken hun kweekkastje reeds als voorgroeihok voor komend seizoen.

                          En laat me je vertellen, daarvoor is T-neon een geweldige lamp.
                          Last edited by Escargot; 30 January 2014, 08:25.
                          Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                          Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                          Comment

                          • chemmie
                            Super Grower
                            420 MemberMemberLucky Member
                            • May 2013
                            • 1535

                            #298
                            Re: "Chemiel's 1e binnen avontuur; Bouw microkast"

                            Jullie hebben helemaal gelijk. Ben ook van plan dit eerst te gaan gebruiken. Maar mocht er een extra kast bijkomen om te voorgroeien, zou ik toch alvast hps willen overwegen. Thx!

                            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                            Mijn woorkeuze was niet zo bedoeld, komt zo wel erg negatief over. Excuus.
                            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

                            Comment

                            • Escargot
                              Amazing Grower
                              MemberLucky Member
                              • Jun 2013
                              • 4984

                              #299
                              Re: "Chemiel's 1e binnen avontuur; Bouw microkast"

                              Allez hopla

                              Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                              Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                              Comment

                              • Wietefras
                                Amazing Grower
                                MemberLucky Member
                                • Mar 2013
                                • 4374

                                #300
                                Re: "Chemiel's 1e binnen avontuur; Bouw microkast"

                                Hou er ook rekening mee dat die kleine HPS lampen nauwelijks efficienter zijn dan TNeon. Beter dus een enkele wat zwaardere HPS dan twee kleintjes en daarvoor heb je dan weer een wat vierkanter kweekoppervlak nodig.

                                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                                Comment

                                Bezig...