Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dual Scrogkast

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Dual Scrogkast

    Welkom? Was ik er niet al dan?

    Ja zo'n soort afzuiger bedoelde ik. Ik had een witte in gedachte, maar als ik op die omschrijving zoek zie ik er nou ook een hele zooi inderdaad. Dat werkt ook zeker zonder brom en je hebt geen aparte fan controller nodig. Ding is alleen veel te zwaar voor mijn kastje dus ben er zelf niet aan begonnen.

    Ik had zelf een iets kleinere meerstanden ventilator gekocht, heb het ding opengemaakt en de schakeling kan dan met de Ardruino bedient worden. Alleen was dat zelfs op de laagste stand ook nog veel te zwaar. Heb er nu een flinke (gedimde) PC fan op zitten en dat is al meer dan zat. Heb nu meer problemen dat het te koud is in mijn hok. Dat T-neon spul komt gewoon haast geen warmte vanaf. Al heb jij dan wel 2 keer zoveel in de planning dan wat ik heb hangen.

    Die buisventilatoren maken overigens ook een pokke herrie. Als je het dan toch hebt over beter meteen iets goeds kopen, begin daar dan niet aan.

    :edit: oh heb je net een update gepost. Nou ja nevermind dan
    Last edited by Wietefras; 10 December 2013, 21:36.

    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

    Comment


      #32
      Re: Dual Scrogkast

      Oops, hehehe ja natuurlijk was je er al Wietefras
      Was dat effe vergeten, tja je kan op een blowersforum geen perfecte geheugens verwachten, vooral laat 's avonds na meerdere ....Amnesia...perfect excuus

      Dus een een goeie 120mm pc ventilator zou voldoende zijn, zeker stiller, dat suist meer en zal zeker geen trillingen geven.
      Vorige maand een zware gamingpc gemonteerd voor een vriend en we hebben een deel van die :
      http://www.highflow.nl/fans/ventilat...m-1500rpm.htmlAirQ.jpg
      Zelfs met de weerstand van de filter zal dat meer dan voldoende zijn denk ik.

      Ow wietefras ben je niet vergeten, ik had juist wat problemen mat Avast die had zichtzelf naar full version geupdate op een of andere manier en had niets anders dan problemen.
      Was juist dit aan't typen toen m'n netwerkkaart verdween en photoshop vastliep, heel raar en terwijl lees jij die aanpassing die wel nog doorgegaan is!
      Last edited by Makroo; 10 December 2013, 23:08.

      Comment


        #33
        Re: Dual Scrogkast

        Jij hebt alleen wel flink meer Watts hangen dan ik heb. Qua T-neon al twee keer zoveel, maar als je kiest voor 2 keer 150W HPS dan zul je toch nog wel meer moeten gaan koelen.

        Met die PC fans zou ook het probleem zijn dat ze niet zo goed tegen blokkades kunnen. Koolstoffilters dus. Al moet ik zelf zeggen dat die van mij nog best aardig door een filter(tje) heen blaast.

        Het is wel superstil en super makkelijk te dimmen zo'n PC fan alleen in de zomer wil het nog wel eens lastig worden.

        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

        Comment


          #34
          Re: Dual Scrogkast

          Ja zal meer warmte geven hoe dan ook.
          Waarschijnlijk zal ik toch eerder met een deftige pomp werken dan een PC fan, ik ken een elektronica freak die mij met eventuele trillingen enzo kan helpen, zelf een frequentie regelaar bouwen misschien, we zien wel, vermoed dat die ook wel een arduino ofzo heeft.
          Als mijn tentje binnen is kan ik wat testen met verschillende vents en de koolstoffilter...die moet er de eerste week toch niet in, zal maar een zakje theelichtjes halen
          Nu wat tekenen, nog geen tijd had en heb heel wat aanpassingen te doen.

          Cya

          Comment


            #35

            Comment


              #36
              Re: Dual Scrogkast

              Papaya van Nirvana ! Nice.
              Ik ben benieuwd hoe die het gaat doen.
              Tsk..tsk..al een hele pagina zonder foto's eh..
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #37
                MicroScrog03-Growside.jpg

                The engine room
                MicroScrog05-Engine room.jpg
                Nu met aparte licht en luchtsturing, de transfo voor de PC vents, de verwarming heeft zijn eigen thermostaat (dat is het gewone stopcontact met zijn stekker), elk toestel zit op zijn eigen zekering.


                Hier dan een beeld hoe de kast er eigenlijk vanbinnen uit zou moeten zien helemaal wit gelatext, niet zo duidelijk maar Poppa bracht me eigenlijk op het idee met de ribbelbuizen dat ik het toch es zo moet tonen ook.
                MicroScrog13-White inside.jpg

                Hehe, dat was het dan voor het ogenblik, bedankt voor de tips en aanpassingen allen, ik wist wel dat jullie er fouten gingen uithalen die ik had overzien, er kunnen er nog inzitten maar ik denk dat het testen zal worden om die er uit te halen, in die tent die ik bestelde zit de zelfde 150w hps als ik er uiteindelijk wil in plaatsen, ik zal het testen hoeveel warmte de lamp afgeeft in een kleine ruimte en of ik de kast hoger moet maken of niet.

                Grtz
                Last edited by Makroo; 18 December 2013, 12:10.

                Comment


                  #38
                  Re: Dual Scrogkast

                  Als je zo een kast zou laten bouwen wat zou zoiets moeten kosten? Zo strak en mooi zou ik zoiets in mijn woning willen hebben Relax stoel erbij met vaporizer en de dag kan niet meer stuk.Ik begrijp dat je er lezier aan beleeft om zo iets te tekenen en te ontwerpen.

                  Comment

                  Bezig...
                  X