Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bouw kweekkast

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bouw kweekkast

    Korting op 420shop
    Tapatalk

    #2
    Re: Bouw kweekkast

    Ik zit trouwens met mijn 2 80mm fans op 12 volt aan een intake van 22,6 m3 per uur en met mijn 120mm fan op 12v aan een uitstoot van 40 m3 per uur. Is dit genoeg en in verhouding?

    Groetjes


    Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

    Comment


      #3
      Re: Bouw kweekkast

      Iemand een idee?


      Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

      Comment


        #4
        Re: Bouw kweekkast

        Ik heb met een 2x55W T-neon armatuur alleen een 12V PC fan voor de afzuiging. Die draait nu op 7V en dat werkt prima. Met een koolstoffilter (van een Ikea afzuigkap) ertussen. Temperatuur is eerder te koud, luchtvochtigheid is goed en ruik ook niets.

        Van de zomer had ik er echter wel een tijdje een echte afzuiger op zitten en een echt koolstoffilter. Toen was die 12V wat krap. Zeker als de planten flink in bloei staan en het warm is. Moet nu nog even afwachten of ik het ga redden met die 12V fan deze hele kweek. Ik denk wel, want hij kan dus nog veel harder.

        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

        Comment


          #5
          Re: Bouw kweekkast

          Aha ok, kan je die koolstoffilters zo los gaan halen ook?


          Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

          Comment


            #6
            Re: Bouw kweekkast

            Tijdens de groei gebruik ik eerlijk gezegd helemaal geen filter. Als ik overschakel op 12/12 dan zet ik het filter erop (ook voor de verduistering). Als je een flinke HPS lamp hebt en sneller groeiende planten dan is het vast een heel ander verhaal. Je ruikt het vanzelf overigens.

            Het filtertje wat ik nu heb kon ik gewoon pakken in dat magazijn stuk voor de uitgang van de Ikea. Op hun website kun je precies zien waar die dingen liggen. Het ding heet "Nyttig" ben even vergeten welk nummer het was. Paar tientjes voor twee filtertjes. Waarschijnlijk per actief materiaal een stuk duurder dan een growshop filter. Die Ikea filtertjes wegen niets en gaan dus vast ook niet al te lang mee. Maar die echte filters van de growshop zijn veel te groot voor een PC fan en absoluut gezien ook best duur.

            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

            Comment


              #7
              Re: Bouw kweekkast

              En die van Ikea laten ook geen geur door?


              Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

              Comment


                #8
                Re: Bouw kweekkast

                Vooralsnog niet.

                Er zijn nog een paar kwekers hier die ze gebruiken. Nik bijvoorbeeld. Berry ryder ook dacht ik. Al meen ik me te herinneren dat hij het bij zo'n handyman zaak gehaald. Daar hebben ze die dingen ook (veel meer keuze zelfs).

                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                Comment


                  #9
                  Re: Bouw kweekkast

                  Hey iedereen,

                  ben nieuw speelgoed gaan halen:

                  unnamed.jpg

                  Mijn vraag is nu: waarop sluit ik die fan controller nu eigenlijk aan? Een voeding van een computer? Want die werkt namelijk niet zonder moederbord. En als het anders kan zou ik wel blij zijn.

                  Bedankt alvast voor jullie reacties!!

                  Comment


                    #10
                    Re: Bouw kweekkast

                    Correct me if i'm wrong.
                    Volgens mij verbind je die met een telefoonlader.
                    Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

                    The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
                    Spliff Strawberry in scrogg, klaar



                    sigpic

                    Comment


                      #11
                      Re: Bouw kweekkast

                      ja maar ik weet 1. Niet goed met welke telefoonlader (sommigen zeggen 5v, anderen zeggen 12v) en 2. welke draden dan juist te verbinden. De post die hier op het forum staat is om een fan rechtstreeks op een adapter aan te sluiten, ik ben helemaal geen genie op gebied van elektriciteit en wil alles zo veilig mogelijk doen snap je :/

                      Comment


                        #12
                        Re: Bouw kweekkast

                        Hoeveel volt er op die fan nodig is staat ergens op het ding gedrukt en ook op de verpakking. Doorgaans zijn PC fans 12V.

                        Je moet de handleiding van die fan controller even lezen en zien hoe je die ergens op aansluit. Als er een standaard DC ingang op zit kun je die gebruiken met een 12V voeding. Als er alleen van die PC stroom connectoren in kunnen met 4 draden (2 zwarte, een rode en een gele), dan is de gele draad de 12V en de zwarte ernaast de 0V die daarbij hoort. Daar moet je dan dus de + en - van je 12V voeding op aansluiten.

                        Ik heb zelf zo'n stekker van een oude PC voeding afgeknipt en daar de 12V voeding op aangesloten. Kan met een kroonsteentje of solderen oid. Of (tijdelijk) even vastdraaien en aftapen.

                        :edit: Als ik de foto's zie van die fan controller dan zit daar gewoon zo'n PC draad bij. Die met die grote witte stekkers. Als je nog een (kapotte of oude niet meer gebruikte) PC voeding hebt liggen kun je daar zo'n stekker met wat draad vanaf knippen. Anders kun je ook gewoon de kabel gebruiken die blijkbaar al bij die controller geleverd wordt.

                        Van een 12V stekkervoeding pak je dan de plus en die sluit je aan op de gele draad en de min op de zwarte ernaast. Die rode en de andere zwarte draad heb je dan hopelijk niet nodig. Anders wordt het wel heel ingewikkeld. Dan moet je ook nog 5V aanleveren.

                        De fans sluit je dan gewoon op die controller aan zoals in de handleiding.

                        Je kunt een PC voeding overigens ook wel gebruiken zonder moederbord. Dan moet je een draadje op dat stroomblok kortsluiten met aarde. Ik dacht de groene.
                        Last edited by Wietefras; 11 December 2013, 16:11.

                        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                        Comment


                          #13
                          Re: Bouw kweekkast

                          http://www.allekabels.nl/universele-...c-voeding.html

                          Zou zo'n universele adapter goed zijn?


                          Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

                          Comment


                            #14
                            Re: Bouw kweekkast

                            Die fans hebben hooguit 2 watt nodig. Neem wat extra voor het opstarten, dan ben je met 12Watt wel klaar (1000mA). De voeding moet mininmaal dat vermogen kunnen leveren en dan op 12V (dus geen 5V usb voeding oid).

                            Dus ... ja dat zou werken met dat apparaat uit je link. Is zelfs al een stuk zwaarder dan je nodig hebt. Die twee voedingen van €11,95 die eronder staan zijn ook al goed.

                            Op zich heb je ook alleen een vaste 12V nodig voor die fan controller. Dus die vaste 12V 1000mA van €9,95 zou ook prima voldoen.

                            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                            Comment


                              #15
                              Re: Bouw kweekkast

                              Zijn ze allemaal even veilig?


                              Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

                              Comment

                              Bezig...
                              X