Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

enkele beginnersvragen (de zoveelste :p)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    enkele beginnersvragen (de zoveelste :p)

    Korting op 420shop
    beste mede leden,

    aangezien dit mijn eerste post is wil ik eerst even hallo zeggen en complimenteren voor de website, wat veel info zeg!

    Nu heb ik toch nog een paar vraagjes maar ik zal eerst mijn kweekkast toelichten zodat we weten waar het over gaat,

    Ik ben een behoorlijke roker en had in een zakje met echt goeie wiet 3 zaadjes zitten dit was 2 jaar geleden al die tijd luchtdicht bewaard en afgelopen zaterdag dacht ik laat ik es kijken of ze wat doen

    Ik ze in 3 apparte bakjes met watten (lees uitgeplozen wattenschijfjes van mijn vriendin) gestopt nat gemaakt en verhip dag lalater was er bij 1 al een klein worteltjes te zien. De andere 2 zijn ook ontkiemt maar die hebben nog kleine worteltjes de ene die zondag ontkiemde had eergisteren al een wortel van 4 cm en er begon ook al een klein steeltje aan te komen, toen begon het te kriebelen ik rook al best lang en zou t wel leuk vinden om zelf wat te laten groeien en dat ik mijn eigen oogst kan roken Dus ik opzoek naar een ruimte (woon in een koop aparement bovenste verdieping) de enigste ruimte op dit moment is in een ikeakast met mat glazen raam. Ik heb het volgende:

    Kast volledig licht dicht
    35x36x142
    Binnenkant bekleed met radiatorfolie
    Kast afgekit van binnen (ook het kabelgaatje)
    Ik heb een fan van een reflow oven die werkt op 230 voor de uitlaat inlaat word gewoon passief
    Daarnaast katrolletjes opgehangen voor de verlichting en een waterdichte lasdoos bovenin aan de zijkant gemonteerd voor de stroom.

    Eerste vraag:

    Toen ik las over de hps lampen zag ik 150 w voor 0.5m2 maar ik heb maar 0.13 m2 .
    Welke lamp kan ik het beste gebruiken ivm warmte ontwikkeling kan ik een 100w hps lamp gebruiken of word dat te warm en kan ik beter spaarlampen gebruiken (hoewel de opbrengst dan beduidend minder is)

    Verder is een luchtbevochtiger aan te raden of als ik t in de gaten hou kan ik ook een schaal met water onder de bak zetten (zoals bij een bonsaiboom)

    Ik maak aan de inlaat een buis waar ik gaatjes in boor zodat de verse lucht verspreid binnenkomt, verder heb ik een grondvochtmeter besteld (draadloos) en een hygro/termometer draadloos zodat ik voor deze waarden ook niet de kast in hoef.
    Wat denken jullie? Ben ik op de goede weg of heb ik her en der nog wat missers.

    Oja en ik moet nog een actieve koolfilter bestellen.

    Alvast bedankt dat je de tijd nam om het te lezen

    #2
    Re: enkele beginnersvragen (de zoveelste :p)

    100 or zelf 150 watt HPS is een optie. Die warmte krijg je heus wel afgezogen hoor.

    Verder is een luchtbevochtiger overbodig wanneer je met zaad werkt.

    Als laatste bestel je best ineens wat deftig zaad i.p.v. zaad vanuit een wietzakje.
    Krijg je alleen maar opnieuw hermafrodieten van...
    sigpic
    100% BIO Indoor autoflower enthusiast

    Comment


      #3
      Re: enkele beginnersvragen (de zoveelste :p)

      Oorspronkelijk geplaatst door Gamm View Post
      100 or zelf 150 watt HPS is een optie. Die warmte krijg je heus wel afgezogen hoor.

      Verder is een luchtbevochtiger overbodig wanneer je met zaad werkt.

      Als laatste bestel je best ineens wat deftig zaad i.p.v. zaad vanuit een wietzakje.
      Krijg je alleen maar opnieuw hermafrodieten van...
      bedankt voor je reactie!

      ik zal zeker ook nog deftig zaad bestellen maar ik was benieuwd wat dit zou gaan doen noem t nieuwsgierig
      ik heb nu voor tijdens de groei 2 tornado's 15xx lumen per stuk zodra de groei start wil ik overgaan op een hps lamp van 100 watt.

      welk zaad kan ik hier het best gebruiken ik denk dat ik ivm de oppervlakte van 35cm x 36 cm (140cm hoog) maar 1 plant per keer kan laten groeien en bloeien, en ik rook het liefst haze kan dat in deze kast of is het af te raden / moet ik hem dan toppen of kan ik de punt ombuigen zodat de groei in de onderste regio hoger word,

      als laatste omdat het een hoge smalle kast is kan ik dan beter ook tijdens de bloei de hps bove n plaatsen en de tornados aan de zijkanten laten voor een hogere opbrengst of heeft dat weinig zin denken jullie

      Ik zal in mijn volgende post wat foto's plaatsen

      Comment


        #4
        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        Owja en nu ga ik nog een keer goed zaad halen wil ik eerst deze opkweken om het een en ander uit de praktijk te leren ik heb nog 2 zaadjes waarvan 1 al een wortel heeft van 3 cm zal ik die nu ook planten ? En de ander heeft net een cm aan wortel. En kan ik deze ook in de kast plaatsen of is die echt te klein qua oppervlakte? En moeten ze in een andere pot of kan ik hem in de grote pot bijplanten. Of zal ik ze in een potje in de vensterbank zetten in geval deze niet goed opkomt en anders weg gooien ?
        Last edited by amnesia88; 24 April 2014, 17:49.

        Comment


          #5
          Re: enkele beginnersvragen (de zoveelste :p)

          Ik weet alleen dat worteldoek juist water doorlaat ook.... En ik zou wel iets tegen t lekken hebben... Al is t n schaal... Hout gaat rotten als t nat word! Leuk geknutseld

          Verstuurd van mijn GT-I9070 met Tapatalk

          Comment


            #6
            Re: enkele beginnersvragen (de zoveelste :p)

            Lekker aan t knutselen hier... ik vroeg me alleen af.. past er wel een hps lamp in ??

            Verstuurd vanaf mijn GT-I9100 met Tapatalk
            Shivaman-s-Amnesia-scrogg

            Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
            (running)

            Comment


              #7
              Re: enkele beginnersvragen (de zoveelste :p)

              Past wel:p maar ik weet niet hoe goed je afzuiging enzo werkt.. En of de HPS Goed is zeg maar

              Verstuurd van mijn GT-I9070 met Tapatalk

              Comment


                #8
                Re: enkele beginnersvragen (de zoveelste :p)

                Dat vroeg ik mij ook al een beetje af eigenlijk ivm de weinige ruimte eromheen en de hitte.
                dacht dat 100w wel zou passen maar voorlopig eerste kweekje met de tornados proberen.
                daarna is zien we verder.

                Maar kan de waterschade dan komen door condensvorming ofzo?
                De kast staat midden in me woonkamer en de bedoeling is hem zo stealth mogelijk te houden boven op de kast staat ook een lucht ionisatie van phillips de zuivert de lucht en vernietigd alle deeltjes dus hoop dat die ivm actievekool filter de geur weet te maskeren haha.
                Wil als dit goed bevalt een bredere kast neerzetten.

                Vinden jullie het afzuig gat groot genoeg?
                En 1 of 2x een gat van 79mm ivm dat je lichte onderdruk moet houden zodat je afzuiging beter de lucht door de filter werkt begreep ik .

                Comment


                  #9
                  Re: enkele beginnersvragen (de zoveelste :p)

                  gewone cfl lampen werken ook perfect!
                  Ik heb al 2 mooie oogsten gehad met dezelfde philips lampen van de foto hierboven!
                  De lampen gewoon elke 6maanden vervangen en 3 a 4 lampen per plant en je zal er toch gemakkelijk 40gram per plant af halen

                  voor de rest ziet je opstelling er echt goed uit
                  een bredere kast is misschien wel geen slecht plan, 36cm is echt niet breed voor je plantje :s
                  probeer toch een halve meter te vinden dan kan het licht beter tot helemaal vanonder door dringen!

                  veel geluk!!
                  https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

                  Comment


                    #10
                    Re: enkele beginnersvragen (de zoveelste :p)

                    Ga ik doen thnx GDog!!
                    Alleen ga ik nu eerst 1 plantje hier opkweke, kijken hoe t werkt met voeding en water enzo want ik heb best veel gelezen en uitgeplozen maar het moet ook de feeling krijgen toch :cool:

                    Ook nog hor gaas gehaald vandaag om voor het afzuig gat en de inlaat te maken dan kunnen er ook geen beestjes ingezogen worden



                    En een aluminium hoekprofiel verstek gezaagt gaten ingeboord en verzoken zodat de rond de rand van de deur kunnen dan kan daar echt geen licht meer in en uit.

                    Update:

                    Kijk eens wie er naar boven in komen kruipen

                    Last edited by amnesia88; 11 April 2014, 17:55.

                    Comment


                      #11
                      Re: enkele beginnersvragen (de zoveelste :p)

                      Had voor men 1e kweek zelf een gelijkaardige kast ineengeknutseld, wil je helemaal niet ontmoedigen maar in de zomer zal het niet gemakkelijk zijn om de temperatuur onder controle te krijgen met de gekozen fans, zeker als je met hps gaat werken. De speciale spaarlampen voor te kweken geven ook nog veel warmte af en zijn trouwens gigantisch groot, zal niet passen in de kast.
                      Als de afzuiging zich boven de lampenkap bevind zal er ook niet veel ruimte zijn tssn de kap en de kast voor de lucht af te zuigen (de kap zal ervoor zorgen dat de warme lucht gevangen zit), een koolstoffilter zal er al helemaal niet in passen tenzij je deze buiten de kast installeert en de lucht laat uitblazen door de filter (waarvoor de gekozen fans waarschijnlijk niet krachtig genoeg zullen zijn).

                      Uit ervaring ben ik tot de conclusie gekomen dat je beter meteen een klein all-in tentje aankoopt, zal je veel moeite besparen en op termijn ook veel geld.
                      Je hebt al veel info verzameld en bent op de goede weg, maar de kweekkoorts zal snel toeslagen en dan ga je uiteindelijk toch gaan moeten investeren. Zou zeker niet verderdoen met deze zaadjes, worden 100% hermas en zorgen enkel voor teleurstelling, voor 20€ heb je al snel 5 goede zaadjes.

                      Heb zelf (spijtig genoeg ) al deze stappen doorlopen en hoop je hiermee goed advies te geven Moest je hier toch mee doorgaan zal het je waarschijnlijk wel een leuk wietje (wel andere zaadjes kopen he) en vooral ervaring opleveren waardoor je automatisch zal willen upgraden omdat de huidige mogelijkheden te beperkt zullen zijn.

                      Ik vind dat je kastje er wel cool uitziet, heel stealth, als je de lichtdoorlatende kier bovenaan nog dichtmaakt ziet geen kat dat er een wietplant instaat.
                      Nog veel succes met je kweek! En geniet er vooral van!
                      Grtz
                      Last edited by Jblaze; 11 April 2014, 20:51.

                      Comment


                        #12
                        Re: enkele beginnersvragen (de zoveelste :p)

                        De kieren zijn ondertussen gedicht en ik ga in deze kast met de tornados werken.
                        Ik moet zeggen ze passen prima en temp kan ik aardig onder controlle houden de fan heeft een vermogen van 166m3/h en dat is voorlopig zat hoop ik.

                        Voor de kap heb ik dunne plaatjes aluminium die k als losse kapjes ga maken zodat de warme lucht kan blijven stijgen en anders kan ik nog een koelblok op de kap maken met een CPU fan erop

                        Mijn 2 optie is om een lucht buis van aluminium met een diameter van 26 cm door midden te snijden en daar de fittingen door heen te werken en dan op het hoogste punt in de kap 2 gaatjes boren ter behoeve van de lucht stroom.

                        Is dat een optie om te gebruiken als lichtkap of gaat een half rond voorwerp niet werken.

                        En ik ga deze opkweken al os het een herma ik wil weten hoe de wietplant reageert ik ga wel volgende week nieuw zaad bestellen maar beter maak ik beginnersfouten met qua voeding ed dan met een cupwinner widdow ofzo.

                        En die tent ga ik denk ik niet halen denk dat volgende keer weer een kast bouw maar dan groter. Ik bedoel kan zo duur worden als je zelf wilt voor het geld wat ik in deze kast heb gestoken had ik makkelijk ook een tent kunnen kopen. Zit al gauw 250-300 euro in het gaat me er met deze kast om dat ik 1 plant per keer met spaarlampen kan opkweken om te kijken hoe de plant leeft hoe waar op reageert.

                        Maar thnx voor je reactie jblaze ga de temp in de gaten houden op dit moment word de kast 26.4 graden op pot hoogte stabiel en op lamphoogte 27.7 zonder dat de fan aan heeft gestaan zodra het echt warm gaat worden ga ik het merken hoewel het nooit echt warmer is in de kamer waar hij staat als 24 graden in de zomer, dus ik verwacht geen problemen maargoed als ik met meerdere planten wil gaan werken zal ik ook grotere kasten nodig hebben. Maar de enige andere ruimte die ik nu heb is bovenop een kledingkast en daar heb ik dan 1.70m breed bij 60 diep en iets van 70 hoog had het idee dat dat geen goede plek was omdat het dan tussen het plafond en de kast zit en 2 zijde staan dan tegen de muur dus dacht dan kan hij vast zijn warmte niet goed kwijt

                        Verstuurd vanaf mijn HTC One X met Tapatalk

                        Comment


                          #13
                          Re: enkele beginnersvragen (de zoveelste :p)

                          Ziet er leuk uit!!! Ik had panty gekocht ipv horregaas... Houd meer tegen

                          Verstuurd van mijn GT-I9070 met Tapatalk

                          Comment


                            #14
                            Re: enkele beginnersvragen (de zoveelste :p)

                            Zal een oude pakken van mijn vriendin ze heeft er vast wel 1 over voor het groene doel :p

                            Comment


                              #15
                              Re: enkele beginnersvragen (de zoveelste :p)

                              Hahaha..

                              Verstuurd van mijn GT-I9070 met Tapatalk

                              Comment

                              Bezig...
                              X