Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Temperatuur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Temperatuur

    Korting op 420shop
    Hoe krijg je de temperatuur in een kast naar beneden?
    Als de HPS lamp brandt veroorzaakt dat toch vaak te veel warmte?
    Hoe krijg je die dan naar beneden?

    Ik ga binnenkort zelf een kast bouwen, maar hoe ik de temperatuur naar beneden krijg weet ik niet.
    En een fan controller wat is dat?

    #2
    Re: Temperatuur

    Door de warme lucht eruit te zuigen.
    In dit topic over kweekruimtes staan genoeg voorbeelden toch ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Temperatuur

      Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
      Door de warme lucht eruit te zuigen.
      In dit topic over kweekruimtes staan genoeg voorbeelden toch ?
      Oke met zoiets dan: https://www.desjop.nl/index.php?item...=18627&lang=nl ?

      Comment


        #4
        Re: Temperatuur

        ja maar wel een grotere volgens mij voor een 600 watter

        Comment


          #5
          Re: Temperatuur

          Zucht wat lees je hier toch op het forum domme vragen. Baal van mensen die domme vragen stellen en die te lui zijn om even opzoekwerk te doen, al de info over dit onderwerp vind je terug op het forum. Gewoon even surfen
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

          Comment


            #6
            Re: Temperatuur

            Yep, met 600W hps is deze een betere denk ik.
            3 slangeklemmen en een paar meter combislang erbij, voila.
            Maar we zitten in het micro-topic, dus misschien 250W HPS ? Dan kun je een lichtere afzuiger-filter-combi nemen.
            250W is geschikt voor ongeveer 60x60cm in de praktijk, de lamp hou je dan +/- 30cm boven de toppen.
            Maar ik weet niet wat je plannen zijn qua oppervlakte, LxHxB en licht enzo ..

            Je kiest de lamp als je weet welk oppervlak/hoogte de ruimte is.
            Als je de lamp weet kies je de afzuiger, en de filter die erbij hoort.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Temperatuur

              Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
              Yep, met 600W hps is deze een betere denk ik.
              3 slangeklemmen en een paar meter combislang erbij, voila.
              Maar we zitten in het micro-topic, dus misschien 250W HPS ? Dan kun je een lichtere afzuiger-filter-combi nemen.
              250W is geschikt voor ongeveer 60x60cm in de praktijk, de lamp hou je dan +/- 30cm boven de toppen.
              Maar ik weet niet wat je plannen zijn qua oppervlakte, LxHxB en licht enzo ..

              Je kiest de lamp als je weet welk oppervlak/hoogte de ruimte is.
              Als je de lamp weet kies je de afzuiger, en de filter die erbij hoort.
              Bedankt alvast voor de hulp!!
              Ik zou graag van mijn oude koelkast een kweetkast maken en dit echt zeer mooi afwerken dus wel wat tijd in steken maar het budget wil ik beperken. Studentenprijsje
              Ik dacht inderdaad aan een 250 watt, 600 lijkt me wat overdreven..
              Voorgroeien doe ik met spaarlampen 32 watt (6x)

              Nu weet ik ook nog steeds niet wat een fancontroller is.

              En ik heb echt al veel zoekwerk gedaan maar ik snap gewoon niet zo goed als je de lucht afzuigt, hoe kan er dan terug lucht in zonder dat er aan de buitenkant iets te rieken valt.
              (En ik begrijp wel dat als de kast open gaat dat het te rieken is duhhh maar dat is niet zo'n probleem)
              Last edited by Dopplereffect; 3 June 2015, 15:23. Reden: Typfoutje

              Comment


                #8
                Re: Temperatuur

                Sommige mensen zijn wel erg streng, ik begrijp opzich best je vraag, hoewel het antwoord hier wel te vinden is... anyway. Ik zou een sterke afzuiging nemen zoals voorgesteld door QNQ. Daarnaast moet je er voor zorgen dat de warme lucht niet alleen in de kamer blaast waar jij je kast hebt staan, maar het liefst naar een andere kamer via een gat in de muur of iets dergelijks. Als je namelijk de kamer waar je kast op die manier blijft verwarmen met afzuiglucht, dan komt dat ook weer terug in je kast. Je zult dus moeten zorgen voor veel koele lucht in de kamer waar je kast staat en het liefst de afgezogen lucht naar een andere kamer zuigen.
                Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

                Comment


                  #9
                  Re: Temperatuur

                  En de geur wordt tegengehouden door een koolstof filter.

                  Warme lucht > Koolstoffilter in kast > Afzuiger > buiten (of aparte kamer dan je invoer)
                  Kamertemp/buitenlucht > kast (zorg dat het lichtdicht is)

                  Daarmee kun je de warme lucht afvoeren.
                  De fancontroller is gewoon een temperatuurmeter die je fan/afzuiger op bepaalde temperaturen aan en uitschakeld. Is in principe niet nodig (ik doe de mijne altijd aan bv).

                  Zeer beknopt omdat alles inderdaad al in grote hoeveelheden en veel meer in detail hier te vinden is.

                  Toch veel succes gewenst ermee. Je niet laten afschrikken.
                  Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                  Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                  Comment


                    #10
                    Re: Temperatuur

                    Fancontroller is ventilatie regelaar. De temperatuur krijg je omlaag door koude lucht inblazen, warme lucht afzuigen en/of een airco aanleggen. Succes.

                    Comment


                      #11
                      Re: Temperatuur

                      warme lucht stijgt koude daalt,je afzuiging boven in plaatsen en je luchtinlaat beneden.als je afzuiger sterk genoeg is krijg je onderdruk hierdoor ruik je niks als je voor de kast of tent staat
                      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                      Comment

                      Bezig...
                      X