Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweken op zolder.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Kweken op zolder.

    Waarschijnlijk door jou mondje
    God was never on your side..

    Comment


      #17
      Re: Kweken op zolder.

      Nu heb ik wel een paar vragen : kan ik kweken in deze kast zonder afzuiging maar alleen met lamp en een kleine ventilator? Zo ja hoeveel g kan ik verwachten van 1 plant? Zal alleen de zolder ernaar ruiken of het hele huis en zullen de buren het ruiken? Alvast bedankt.

      Comment


        #18
        Re: Kweken op zolder.

        Ik heb al veel gelezen ondertussen en zal het anders doen ik ga een grow tent kopen afzuiging en koolstoffilter. Ga beginnen met 150 watt spaarlamp voor de groei en als hij in bloei gaat een 250 watt spaarlamp.

        Comment


          #19
          Re: Kweken op zolder.

          Mooizo. Ik antwoord scherp omdat je je wel goed moet realiseren waar je aan begind als je bij iemand anders in huis een kweek start. Verder eerst vooral doorgaan met je goed inlezen hier en op andere fora's. We zijn allemaal ooit begonnen als noob en willen je best de goede richting op helpen, dit vereist wel ook enig eigen inzet.

          Succes.

          Comment


            #20
            Re: Kweken op zolder.

            Als ik een met een koolstof filter werk en een growtent zal de zolder dan naar wiet ruiken? ik heb echt geen idee hoeveel zo'n plant ruikt.

            Comment


              #21
              Re: Kweken op zolder.

              als je goed materiaal hebt niet... maar elke keer dat je je tent opendoet dus weer wel
              maar das dan even maar zoals de rest vermeld... zielig beetje he bij je oma's huis... huur zelf iets want ook al denk je ik word niet gepakt je vraagt veel te veel en steeds hetzelfde dus dat zal je in je buurt ook wel doen he ?
              en dat je dat weet van die garages ... raar dat ze er zo lof over spreken..

              je doet wat je wilt he maar als je geen probs wil huur een eigen woining ! en laat je oma rustig zonder stress leven
              want zo een oude vrouw verdient dat niet he

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              en er kan altijd iets gebueren!!! moet je in je achterhoofd houden want als je al drekt begint van oooh ik word niet gepakt en bla bla bla die lopen juist het vlugst tegen de lamp

              Comment


                #22
                Re: Kweken op zolder.

                Met een fatsoenlijke setup (denk aan 600 euro) kan je veilig en vrij reukloos kweken, zie de binnenkweek verslagen. Begin met lezen bij binnenkweek verslagen en micro kweekverslagen 2007/2008 en werk zo alles af tot 2015. dan kan je mooi de evolutie zien van het binnen kweken en welke materialen je nodig hebt welke vragen er al 100 x gesteld zijn en welke problemen je kunt verwachten en wat de meest zinnige oplossingen daarvoor zijn. Er gingen je immers vele voor, maak daar gebruik van.

                Comment


                  #23
                  Re: Kweken op zolder.

                  Geef jullie mening maar : SECRET JARDIN DARK STREET II DS60 II

                  Afzuiging en koolstof filter : http://www.organicearth.eu/mini-filter-p-5498.html.
                  En dan nog een plug&grow spaarlamp van 125 watt om te beginnen.






                  Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                  Ik heb geen 600euro . Ik kan max 160 uitgeven

                  Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                  En mijn oma is nog niet zo oud dat ze zal doodvallen van beetje stress. En ik heb zelf nx tegen vrienden vanme gezegd hier over. En die van in die garage zijn vrienden van mijn oudere broer daarom dat ik daar eens binnen was.

                  Comment


                    #24
                    Re: Kweken op zolder.

                    spaar even dan

                    Comment


                      #25
                      Re: Kweken op zolder.

                      ik kom ook ff binnenvallen..

                      Bij fam in huis kweken is niet echt fijn. De belangrijkste reden is dan zeker wel het risico wat je oma loopt op moment dat de blauw petten komen, helemaal in een huur huis. Heb mensen gezien die werden gepakt met 3 plantjes provisorisch in een kelderkast en keihard op straat werden gezet. En zie dan maar eens woonruimte weer te krijgen de woningbouwstichtingen in de omgeving gaan je allemaal weigeren. Dat wil je echt je oma niet aandoen.

                      wbt je budget kom je echt te kort, 100% zeker weten. Een degelijke setup waar jij op ongeveer naar zoekt gaat je zeker het dubbele kosten. een tent, lamp, vsa, filter, afzuiger, en dat zijn nog maar de basis spullen, die afzuiger moet geregeld worden dmv thermostaat of frequentie regelaar, dan ben je nog meters nodig ph, ec, temp dan nog een tijdklok een voor schakel relais, aansluit materialen voor elektra en voor de afzuiging. potten, aarde, zaden.. en zo kan ik nog wel ffies door gaan.

                      Maar buiten dat nog, zoals je al aangeeft kweken is nieuw voor je. Vooral in het begin (had ik in elk geval) wil/moet je vaak bij je planten kijken om te leren hoe alles werkt, hoe de plantjes reageren op voeding, water enz enz naar een paar kweekjes heb je al een heel deel onder de knie en zal eens per dag kijken afdoende kunnen zijn. Die zolder is niet geventileerd zei je daar heb je alweer een probleem zou je eigenlijk al een dak doorvoer moeten plaatsten om sowieso de warme lucht kwijt te raken anders warmt de zolder in no time op.

                      wil niet je kweek droom de grond in boren. Maar denk er nog eens een keer goed over na. En je kent die jongens van die garage al die kunnen je vast wel wat matsen

                      my 2 cents greetzzz mafferd

                      Comment


                        #26
                        Re: Kweken op zolder.

                        Aparte wereld/forum leven we in:

                        Wanneer iemand iets vraagt wat op een professionele kweek lijkt, dan gaan we die verwijderen.

                        Wanneer iemand willens en wetens de veiligheid (brand) en de reputatie (ze kan zich nergens meer vertonen na n inval) van oma op het spel zet, vinden we allemaal prima.

                        Je gaat hopelijk die tent niet bij oma neerzetten?

                        Comment


                          #27
                          Re: Kweken op zolder.

                          Het is al weer even terug, maar ik wil er toch nog even op reageren. Bij je oma een tent neerzetten is inderdaad not done. Je wilt niet iemand meenemen in je eigen problemen, zeker niet je oma. Een plant heeft verzorging nodig en je zult dus zeer regelmatig bij je oma langsmoeten, valt misschien ook wat op...

                          Die koolstoffilter en fan, vergeet het. Ik heb die en langzamerhand begin ik al wat te ruiken en ze staan nog niet eens in de bloei.
                          Afzuiging, het is een must, ventilatie ook, goed licht ook, goede grond ook, alles wat ze hier zeggen is een must. Ik heb ook geprobeerd daar omheen te werken vanuit de gedachten dat het een mooi experiment was, ik kwam er echter snel achter dat de mensen hier, ondanks dat ze soms wat streng zijn, gewoon gelijk hebben en ook het beste voor nieuwe growers willen. De mensen hier zijn doorgaans oprechte en hele toffe mensen die netjes geneeskrachtige planten groeien.

                          Lees daarom heel goed dit forum voordat je wat doet, de eerste klap is een daalder waard, betekent: je eerst groei verprutsen en geld uitgeven aan slechte producten is frustrerend en zonde. Onnodig met alle hulp die je hier kunt vinden.

                          Spaar daarom even door voor wat goede spullen en je zult je een hobby ontwikkelen voor het leven waar je heel veel plezier uit zult halen. Het is echt machtig mooi om cannabis te groeien, al is het maar een paar plantjes, maar vooral als het goed gaat.

                          Succes en we wensen je allemaal veel wijsheid toe.

                          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                          En koop eerst eens zoiets, een goede filter en afzuiging.
                          https://www.desjop.nl/index.php?item...l#.VkW9dIStGbU

                          Een spaarlamp van 125 en 250 watt is trouwens prima. Je kunt ook T-neon nemen bijvoorbeeld, dit is een mooi setje, veilig, meer opbrengst omdat deze lampen langer op niveau blijven presteren. Neem je verschillende kleuren buizen om een mooi uitgebreid spectrum aan licht te geven, hoppa. Deze lampen die er in gaan zijn ook veel veel goedkoper, ook belangrijk aangezien die spaarlampen duur en kwetsbaar zijn.
                          http://www.g-tools.nl/product/verlic...ght-reflector/

                          Denk ook aan goede grond, voeding, hoe je water geeft en hoe ook niet! Water geven is een kunst en je kunt hiermee alles verpesten als je het fout doet. Denk ook aan een PH meter waarmee je de ph waarde van je grond in de gaten kunt houden, ook belangrijk.

                          Naja, al met al, lezen lezen lezen. Lees zoveel mogelijk kweekverslagen van mensen die de spullen gebruiken die jij wilt gebruiken.

                          Good luck.
                          Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

                          Comment

                          Bezig...
                          X