Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tips voor budget micro kweek welkom.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Tips voor budget micro kweek welkom.

    Korting op 420shop

    #2
    Re: Tips voor budget micro kweek welkom.

    Zou ik t-neon doen die spreid het licht een stuk mooier dan zo'n spaarlamp.

    Op 80x80 mag er wel wat meer licht in dan 250w. Zelf zou ik rond de 400w aan PLL lampen (t-neon) erin hangen.

    Comment


      #3
      Re: Tips voor budget micro kweek welkom.

      Dank je mafferd.

      Vroeger gekweekt onder de normale HPS lampen maar dat is al weer ruim 14 jaar geleden.

      Nu wil ik gewoon een setje voor mijzelf.
      Daar zat ik dus over te twijfelen kwa licht en wat voor.
      Ik las vannacht dat veel van de cfl spaarlampen kapot aankomen bij levering.
      Online topgarden heeft de starlite 4 x 55w incl lampen voor maar 80 tientjes dus 2 van die gaan makkelijk in deze tent.
      Ze raden ook als je gaat bloeien om 3 van de groeilampen te vervangen met bloei, zou je ze ook gewoon alle 4 kunnen vervangen of is die ene buis met 6500k noodzakelijk tijdens de bloei ?

      Comment


        #4
        Re: Tips voor budget micro kweek welkom.

        Als je voor T-neon kiest is het verstandig om lampen de bestellen van Osram of Philips. Die geven namelijk (33%) meer lumen als de standaard Mammoth/Secret Jardin lampen.

        bv. https://www.budgetlight.nl/osram-dul...x-55w-840.html

        Je kunt dan ook beter met het lichtspectrum spelen. Ze zijn ook verkrijgbaar in 4000K, 3500K en 3000K namelijk. Een Indica plant groeit beter onder 4000K om zo toch wat ruimte tussen de internodes te krijgen, een stativa groeit weer beter onder een 6500K lamp, om zo weer een kortere afstand tussen de internodes te krijgen.
        [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

        Comment


          #5
          Re: Tips voor budget micro kweek welkom.

          Thanks voor de tip.
          Bij de Starlite zitten standaard de Osram lampen er in maar dan weet ik dat ik de groei lampen ook daar van haal want die had ik gewoon mee besteld met de spullen volgende maand en waren dan idd mammoth lampen geworden.
          Voor de eerste kweek ga ik niet zo lopen kloten gewoon een aantal autoflowers er in die snel bloeien om te testen hoe deze methode gaat.
          Daarna ga ik kijken naar wat ik echt wil

          Comment


            #6
            Re: Tips voor budget micro kweek welkom.

            De diepstraling van de tneon is behoorlijk beperkt.


            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
            [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

            Comment


              #7
              Re: Tips voor budget micro kweek welkom.

              Dus een scrog kweek is eigenlijk de juiste keus als je met tneon kweekt. Als je er een paar autoflowers onderzet kan het resultaat flink tegenvallen.


              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
              [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

              Comment

              Bezig...
              X