Yo
Even kijken of het ons nog lukt om enkele stekjes te maken voor de volgende ronde
Momenteel heb ik 4 moederplantjes staan onder 7 x 18W TL, 2 Power Plant en 2 Anesthesia's.
De 2 Anesthesia gaan de volgende ronde in een scrogje en heb er geen stekken van nodig, maar van 1 plant toch 2 stekken genomen omdat ze te hoog werd.
Van de 2 PP's zijn er 14 stekken genomen, waaronder enkele hele kleintjes die misschien wel niet gaan lukken, maar wie weet
Ik hoop op 9 mooie stekken over te houden voor de volgende ronde.
Wat hebben we gebruikt?
- gewone schaar
- stekpoeder van den Aveve
- De kleine stekplugjes (die van 150 op een tray)
- water ph 6 (zonder wortelstimulator, er wordt al stekpoeder gebruikt...)
- propagator
- warmte matje op 20°C
- 2 x 18W TL
Foto's in het bericht plaatsen lukt me niet, dan maar zo...
Foto 11:
De perliet vochtig maken.
Foto 2:
Potje water klaar maken op een ph van 6.
Foto 7 :
Stekje snijden.
Foto 4:
Het steeltje schuin afsnijden.
Foto 8:
Bladeren voor 1/3 wegknippen.
Foto 9:
Stekje in het stekpoeder doppen en achter af het overtollige poeder er terug afgeklopt.
De stek met stekpoeder gaat dan in een droog plugje en dan direct in het potje water, waar het blijft zitten tot het helemaal vol is.
Foto 6:
Als de pluggen nat zijn worden ze allemaal weer uitgeknepen tot er weer zo'n 2/3 van het water uit de stekblok komt en gaan dan in de propagator.
Foto 1 is dan het stekhokje, op foto 10 in de propagator waar het deksel nat is gespoten voor een zo hoog mogelijke luchtvochtigheid en foto 5 zijn dan de 2 moeders na de knipbeurt.
Hopelijk binnen een dagje of 10 de eerste worteltjes, duimen maar...
Later
Even kijken of het ons nog lukt om enkele stekjes te maken voor de volgende ronde
Momenteel heb ik 4 moederplantjes staan onder 7 x 18W TL, 2 Power Plant en 2 Anesthesia's.
De 2 Anesthesia gaan de volgende ronde in een scrogje en heb er geen stekken van nodig, maar van 1 plant toch 2 stekken genomen omdat ze te hoog werd.
Van de 2 PP's zijn er 14 stekken genomen, waaronder enkele hele kleintjes die misschien wel niet gaan lukken, maar wie weet
Ik hoop op 9 mooie stekken over te houden voor de volgende ronde.
Wat hebben we gebruikt?
- gewone schaar
- stekpoeder van den Aveve
- De kleine stekplugjes (die van 150 op een tray)
- water ph 6 (zonder wortelstimulator, er wordt al stekpoeder gebruikt...)
- propagator
- warmte matje op 20°C
- 2 x 18W TL
Foto's in het bericht plaatsen lukt me niet, dan maar zo...
Foto 11:
De perliet vochtig maken.
Foto 2:
Potje water klaar maken op een ph van 6.
Foto 7 :
Stekje snijden.
Foto 4:
Het steeltje schuin afsnijden.
Foto 8:
Bladeren voor 1/3 wegknippen.
Foto 9:
Stekje in het stekpoeder doppen en achter af het overtollige poeder er terug afgeklopt.
De stek met stekpoeder gaat dan in een droog plugje en dan direct in het potje water, waar het blijft zitten tot het helemaal vol is.
Foto 6:
Als de pluggen nat zijn worden ze allemaal weer uitgeknepen tot er weer zo'n 2/3 van het water uit de stekblok komt en gaan dan in de propagator.
Foto 1 is dan het stekhokje, op foto 10 in de propagator waar het deksel nat is gespoten voor een zo hoog mogelijke luchtvochtigheid en foto 5 zijn dan de 2 moeders na de knipbeurt.
Hopelijk binnen een dagje of 10 de eerste worteltjes, duimen maar...
Later

Comment