Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3 kweekverslagen in 1 topic

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    3 kweekverslagen in 1 topic

    Korting op 420shop
    Groetendag

    Ik ben 3 Kweekjes begonnen, 1 kast is nog in aanbouw

    8xOnbekend zaad5xWhiteWidow Fem van Greenhouse
    na ik het zaad op de bloemenmarkt had gekocht ben ik ook gelijk maar goed zaad gaan bestellen, White widow is en blijft een van mijn favorieten, dus heb ik die maar gekozen, heb in mijn klerenkast met (shame on me) vuilniszakken, oude pc fans, 6 SL's 20watt van het goedkoopste merk(2euro de stuk) en andere troep maar een hok gaan bouwen. De bedoeling was een heel goedkope ruimte, is aardig gelukt. 130 euro incluis zaad ed
    Planten staan ook bijna anderhalve maand. Hebben wel 2 weken in de vensterbank gestaan, ivm ouders die bang zijn voor brand en vakantie.

    In het begin stonden OZ(onbekend zaad) en WW bij elkaar in de kast(er was genoeg ruimte), opmerkelijk was het verschil, OZ werd veel langer, dunere bladeren, WW compacter en korter met brede bladen

    3xRoyal Automatic Fem(Autoflower)
    heb zaterdag maar autoflowers besteld omdat ik erachter ben gekomen dat het met die SL's nog wel een maand of 4-5 kan duren, di of wo krijg ik de spullen. Maak er een PC grow van, voorzie geen problemen met hoogte(45cm) maar wel met breedte(13!!!CM), ben benieuwd of ik er meer dan 5 gram vanafkrijg.

    zo dat was weer een heel verhaal ik hoop dat je de moeite hebt genomen om het te lezen, was een hele klus met gebroken poot

    EDIT: Weet niet of dit in Micro hoort, 8x onbekend zaad zou ook in binnenkweek kunnen maar ik vond t makkelijk om t zo te posten
    EDIT2:Is deze Kap handig gemaakt voor Spaarlamp, of kan ik m nog aanpassen dat ie beter wordt?(is altijd beter dan t kartonnen vod dat ik ervoor had)
    Attached Files
    Last edited by Wiet Smurf; 14 March 2010, 19:47.

    #2
    Re: 3 kweekverslagen in 1 topic

    Yo Wietsmurf!

    Je onbekende zaad zal gewoon hennep zijn, ik neem aan dat er geen "echte" zaadjes worden verkocht op een bloemenmarkt. Hennep kan je wel roken, maar je zal er nimmer nooit stoned van worden, want er zit gewoon praktisch geen THC in.
    Die lampenkap is mooi geknutseld, je kan eventueel nog wat halve blikjes monteren op je kap, maar ik denk dat het niet echt nodig is.

    Grtz Skafe

    Comment


      #3
      Re: 3 kweekverslagen in 1 topic

      Thnx Skafe voor je reactie,

      zal woensdag of donderdag wel wat betere foto's posten, dan is mn pc kast ook af(als het goed is)
      Heb wel een soort probleem, 1 plantje is opeens snel aan het groeien in de hoogte, scheelt ongeveer 4 a 6 cm nu(was eerst 2 cm), staat nu in het midden voor maximale lichtvoorziening en minimaal strekken, hoop dat het zo een beetje bijtrekt. Kan ik haar het beste ombuigen als het zo doorgaat of zijn er nog andere mogelijkheden(Toppen, kan dat al?), wil niet te lang wachten i.v.m. verlichting andere plantjes.

      Greetz Smurf

      Comment


        #4
        weedleaf4 multiw&#.jpeg
        Nog veel Suc6
        Groeten

        Comment


          #5
          Re: 3 kweekverslagen in 1 topic

          Haha nou dat ziet eruit als kempzaad, ik hoop toch niet dat je 3,50 per zaad gaf, anders ben je goed beetgenomen?
          Die andere zijn wel goed en zien er ook goed uit...
          lampenkap is prima!!!
          Voor je pcgrow kan je altijd nog de lst (low stress training) techniek toepassen om zo je ruimte optimaal te benutten.
          Succes!

          Bodahir

          Comment


            #6
            Re: 3 kweekverslagen in 1 topic

            Thnx voor jullie reacties,

            @sjille
            Heb verder geen last van dat zaad, staat gewoon in de kamer, vooral interessant om het verschil te zien. Had nog wat over het toppen gelezen, denk dat ik me r wat meer in ga verdiepen.
            2 Cm is voor mij te dichtbij, ik denk dat TL minder warmte geeft(groter oppervlak, ongeveer even hoog wattage), heb vaak kweekjes gezien waarbij de plant tegen de tl aangroeit zonder te verbranden. bij spaarlamp is dat anders, daar komen weldegelijk brandplekken probeer dus tussen de 4 en 8 cm ruimte tussen de top en lamp te houden, zelfs dan gaat het nog soms mis.

            @Bodahir
            3.50 voor een pakje van ongeveer 50 stuks(kost in de groothandel msschien 10€ per kilo. De plantjes hebben(als ze allemaal uitkomen) 14x15x30hoog, ik denk dat ze alle ruimte nodig zullen hebben. Zal verder deze week nog wel betere foto's maken als het licht is(ik val in de herhaling)

            Greetz Smurf

            Comment


              #7
              Re: 3 kweekverslagen in 1 topic

              Kleine Update:

              Was een dagje weg, planten een beetje aangebrand. Denk dat het door mijn goedkope spaarlampen komt, geven te veel warmte af. Heb dat ontdekt doordat ik een set goeie lampen heb gekocht, zijn maar 10 watt meer maar geven veel meer licht.

              Morgen heb ik de pc kast af, begint er al op te lijken. Had echt de kracht niet meer om het af te maken(hadden 's middags stuk of 5 gemengd met Saliva Divinorum, best prettig spul, wel vies). Als het goed is zijn de zaadjes morgen ontkiemd, kom dan wel weer met een paar fototjes.

              Greetz Smurf
              PS kan attachments niet meer bewerken(knop doet t niet), heb volgensmij eentje dubbel gepost.
              Attached Files

              Comment


                #8
                Re: 3 kweekverslagen in 1 topic

                Weer een wat grotere update. heb de grootste plant getopt, verder gewerkt aan pc kweek.
                Moet om plantjes aantal een beetje redelijk te houden wel 3 WW wegdoen, gelukkig is er iemand die ze goed wil verzorgen.
                Royal Automatic nog niet uitgekomen, 1tje lichtjes opengebarsten
                Geur vd WW is nu ook goed aan t ontwikkelen, van kattepies naar verse wietgeur
                heb nog ff een fototje van de grootste 2 plantjes bijgedaan, zien er best goed uit al zeg ik het zelf. Volgensmij is het toppen ook wel goed gegaan, ging eigenlijk per ongeluk; ging met mn mouw langs de top en de helft viel er af(is dit slecht?), heb m toen maar helemaal verwijderd.

                Greetz, Smurf
                Attached Files

                Comment


                  #9
                  Re: 3 kweekverslagen in 1 topic

                  Update

                  Royal Automatic steekt zijn kopje boven de grond, alle drie, zien er goed uit.
                  Van de WW heb ik er nog 2 over, oom heeft er 3 meegenomen. Hoop dat ze het overleven. Heb de kleinste(vooraan op de foto) en de breedste(meest rechtse) gehouden.
                  Ben benieuwd naar het verschil tussen de binnen en de buitenkweek
                  Morgen mogen de 2 resterende planten overgepot worden naar 11 liters, moet nog wel aarde halen.
                  Hoop dat ze daarna weer wat gaan groeien

                  Greetz, Smurf
                  Attached Files

                  Comment


                    #10
                    Re: 3 kweekverslagen in 1 topic

                    Ik ga me vanaf nu voorlopig focussen op de Pc Kweek, WW's staan rustig in de vensterbank, zal af en toe nog wel een foto'tje tussen doen.
                    heb de hennepzaadjes in het park geplant. Vallen allemaal om maar doen het wel
                    De PC heb ik nu af, heb gezorgd dat er zoveel mogelijk wordt gereflecteerd, heb maar 60w. 1 zaadje laat maar moeizaam zn kopje zien maar komt ook wel. Anders is 7/8 zaadjes opgegroeid ook een goede score.
                    Maar nu plaatjes kijken

                    Greetz, Smurf
                    Attached Files

                    Comment


                      #11
                      Re: 3 kweekverslagen in 1 topic

                      OEF!!
                      heb net een test gedaan in een 20 minuten geeft de thermometer 35! graden aan!(LV 35)
                      P260310_19.01..jpg
                      heb mn fannetjes op volle snelheid draaien
                      zie net, na 5 min, dat met kast open tem. 27 blijft, kan nog wat vanafgaan maar dan nog steeds heel warm.
                      weet iemand een oplossing?
                      Last edited by Wiet Smurf; 26 March 2010, 18:03.

                      Comment


                        #12
                        Re: 3 kweekverslagen in 1 topic

                        Zet je planten zo dicht mogelijk bij het raam, zo vangen ze meer licht...

                        Comment


                          #13
                          Re: 3 kweekverslagen in 1 topic

                          raam staat hoog, kan ze niet helemaal dichtbij zetten maar zal wel nog naar voren schuiven
                          oja, kan ze ophogen
                          Last edited by Wiet Smurf; 26 March 2010, 18:13. Reden: ik ben dom

                          Comment


                            #14
                            Re: 3 kweekverslagen in 1 topic

                            Heb een oplossing voor het klimaatprobleem. Heb een stukje doorzichtig plastic over de planten heen gedaan, erboven is het heel warm door de spaarlampen, eronder wordt de warme lucht afgezogen.
                            P310310_13.26..jpg
                            heb ook nog een koolstoffilter gemonteerd
                            P310310_13.34..jpg
                            zo ziet de pc er nu uit
                            P310310_13.34_[01]..jpg
                            verdere onwikkeling van de planten in vensterbank. ze wordt al een echte plant
                            P310310_12.30..jpg

                            Comment


                              #15
                              Re: 3 kweekverslagen in 1 topic

                              Royal automatics gaan goed
                              hier een
                              van boven:
                              P050410_12.55..jpg
                              en van de zijkant:
                              P050410_12.55_[03]..jpg

                              Grz, Smurf

                              Comment

                              Bezig...
                              X