Re: K2 Eerste kweek, under the desk
ze staan er netjes bij denk ik zo. Die 2 kleine die bij die grote in de pot zitten moet ik nog ff overpotten.
K2 Eerste kweek, under the desk
Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
-
Netjes, altijd fijn als het zaadje alsnog uitkomt
zou ze wel in verschillende potjes doen, anders moet je ze straks overpotten en zitten de wortels helemaal door elkaar gegroeid. Dat zou het plantje niet leuk vinden
Greetz, SmurfLeave a comment:
-
Heey,
Goed niuws again! De 4e is uiteindelijk toch uitgekomen. Hij wou maar niet ontkiemen. In watten niet, in water niet. Maar ik heb hem een aantal dagen toch onder het zand gedaan en hij is vandaag boven gekomen
Fototjes:
De 1e: De nieuwe: (met zaadje om het steeltje)

Deze was gister boven
gekomen: De 2e:

Leave a comment:
-
ok, bedankt! Ik zal het eens doornemen
Leave a comment:
-
dat ze gestrest zijn, kan eigenlijk heel veel betekenen, zie dit stukje van monty.
Greetz, SmurfLeave a comment:
-
snacht daalt de temp max een paar graden. Wat betekend paarse stengeltjes dan? Gr.Leave a comment:
-
Goed gegroeid!Daar deden de mijne echt een week over als het niet meer was.
Zie wel nog paarse steeltjes, hoe zit t met de temp. 's nachts?Leave a comment:
-
Goed nieuws, het 3e zaadje is uiteindelijk toch nog boven de grond gekomen. De 1e en de 2e zijn allebij ook netjes gegroeid
greetzLeave a comment:
-
not jet...
De 1e is ee beetje gaan hangen, maar verder ziet ie er wel goed uit. De 2e doet het ook netjes. De 3e was ontkiemd maar kwam maar niet boven, dus probeer ik hem nog ff verder te ontkiemen in een glas water. En de 4.... die ontiemt al 2 weken niet, dus daar moet ik denk ik maar afschijd van nemen
Greetz...Leave a comment:
-
2e is uitgekomen
Leave a comment:
-
Ok, netjes.
Met dat zand in de pot heb je gelijk, word meestal geadviseerd om tot die ronde blaadjes, (die je als eerste krijgt, dacht lebblaadjes genaamd) aarde te doen, in dit stadium zou ik dat niet doen... ik denk dat ong. 3 cm overhouden genoeg is(weet er niet veel van maar is volgens mij niet heel belangrijk).
Greetz SmurfLeave a comment:
-
wow haha cool plantje. Ja de TL hangt er nu 3 cm boven. (voor de foto had ik de tl ff opzij geduwd) In het begin was het wat meer.
Bedoel je dat ik gewoon wat meer zand in de pot moet doen zodat er minder steel boven het zand uitsteekt?
Greetz
Edit: Ff 2e TL gehaald. Ze hadden er nog maar 1, of ik moest er nog 1 kopen van 30 euro
Last edited by puch dexter; 18 March 2010, 18:12.Leave a comment:
-
Heey Puch
Heb je je plantje wel dichtbij genoeg gezet bij de tl?
5 cm het liefst tot 10 cm afstand maximaal wordt aangeraden.
Strekken stopt niet snel... (zie bijlage, plantje-zonder-lamp-in-winter-expiriment)
Je kan ze het beste wat aarde erbij gieten.
Greetz SmurfAttached FilesLeave a comment:

Leave a comment: