Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1 Green-O-Matic (Autoflower) 4 Spaarlampen + 2 Tl-Buizen!!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

1 Green-O-Matic (Autoflower) 4 Spaarlampen + 2 Tl-Buizen!!

Korting op 420shop
    22-03-10

Hallo mede kwekers,

Ik ben net begonnen met kweken en dit is mijn eerste kweek dus ik moet nog veel leren. Ik wil graag wat tips.

De tijdsklok staat nu op 18/6

Zelf heb ik een koolstoffilter gemaakt, ik hoop dat het werkt want, hij staat in de schuur maar mijn ouders weten er niks van af ik heb gezegd dat er tabaksplanten staan.

Ik heb 5 Green-O-Matic zaden maar ik ben er even met één begonnen omdat ik bang ben dat als ik dadelijk op vakantie ben de persoon die hem water moet geven en voeding het verkeerd doet.

Het zaadje heb ik ontkiemd en heb ik in stek aarde gezet onder tl buis kleurcode 33 ook heb ik een paar spaarlampen erachter gezet met kleurcode 827 voor de warmte want anders is het in de schuur te koud.

Ik heb een kleine lucht inlaat en een grotere afzuiger maar dat compenseert wel weer een beetje omdat er die zelfgemaakte filter opzit en hij daardoor minder lucht verplaatst. Ook heb ik een redelijk grote ventilator in het hok zelf om de lucht door het hok te verplaatsen. Ik weet ook niet waarom ik het heb gedaan maar heb het idee dat de plant daardoor misschien meer denkt dat hij in de natuur is en misschien sneller goede lucht krijgt.

De temperatuur is rond de 23 aan 25 en de luchtvochtigheid was net rond de 33%, een beetje aan de lage kant. Ik heb er al een bakje met water in gezet en een natte theedoek ik hoop dat het een beetje werkt.

Dit was het dan voor vandaag!!!
    Attached Files
    40
    2 gram
    2,50%
    1
    5 gram
    0%
    0
    7 gram
    5,00%
    2
    9 gram
    2,50%
    1
    12 gram
    17,50%
    7
    15 gram
    15,00%
    6
    >15 gram
    57,50%
    23
    Last edited by dejerry; 5 April 2010, 09:23.

Re: 1 Green-O-Matic (Autoflower) 4 Spaarlampen + 2 Tl-Buizen!!

altijd al benieuwd naar die Green-O-Matic
    Veel succes!

Comment

Hebben jullie nog een paar goede tips om de LV te laten stijgen!!

Ik heb het idee dat het met die handdoeken en een bakje water niet goed werkt.

gr. jerry

Comment

Je kan een Luchtbevochtiger aanschaffen, goedkoopste is 20-30 euro, te koop bij bijv. alien of conrad. Volgensmij helpt het ook al als je de ventilator zachter zet. Denk er ook aan dat het scheelt als de planten erin staan(vocht in bakken en planten die vocht verliezen + extra verdamping door warmte van de sl's en tl's), mijn lv is van 40 naar 55% gestegen tijdens plantjes groeien.
        Ik zou gewoon nog wat extra bakjes water pakken en dan een nachtje testen met alles geinstalleerd.

Greetz, smurf

Edit: Heel veel suc6 trouwens, ben heel benieuwd naar green o matic, wilde ze eerst ook gaan groeien maar had net niet genoeg geld en maar behoefte aan 3 zaadjes.
        Last edited by Wiet Smurf; 23 March 2010, 19:13.

Comment

Wanneer kan ik hem boven de grond verwachten?

gr. jerry

Comment

Er is trouwens voor de 2e keer weer een pc fan kapot zou het kunnen komen door een te hoog Milliampère?

gr. jerry

Comment

jerry gebruik jij in zon klein hokje een koolstof filter ???
              sigpic

Life Is A way Of Growing - Growing Is A Way Of Life!
              May Jah Bless The Herbs

Comment

ja, want mijn ouders mogen het niet weten. Want hij staat in de schuur dus de mensen mogen het niet buiten de schuur ruiken.

gr. jerry

Comment

Heej jerry wat je zou kunnen proberen voor die fannetjes is kijken of alle draden goed Zijn bevestigd en/of je "output" van de (wat je ook maar gebruikt) niet te hoog is.

ik heb zelf nog geen fotos over mijn kweekje maar ik zal binnekort posten ...

Jerry ben benieuw naar je Green-O-Matic ...

Peace em bro , Keep em Blazing!

Comment

Nu is er weer in kapot. PFFF

Comment

De draden zitten goed en de output is even hoog als de fan nodig heeft 12V. Alleen moet je ook op dat Milliampère letten?

gr. jerry

Comment

Nee, volgensmij kan het aantal ampère alleen maar te laag zijn. Post anders ff een fototje van de situatie nu met die fan, kan bijna niet aan de fan zelf liggen(heb nog nooit een kapotte pc fan meegemaakt). en dat je ouders er niet achter komen... ik zou er niet op rekenen... Komen ze nooit in de schuur? houd er rekening mee dat de geur toch nog buiten de schuur ruikbaar is.

Greetz, Smurf

Comment

Wat voor foto van de fan wil je? Het ziet er gewoon allemaal goed uit. En als ik wakker word ga ik effe kijken en dan staat er weer een stil. Echt heel raar. Er is gewoon van de buitenkant niks van te zien.

gr. jerry

Comment

Zet het voltage is wat lager, ik had hetzelfde met een pc fan op 12v, op 9 doen ze het perfect.

grtz Skafe

Comment

Zou kunnen, maar heb 4 van die dingentjes op 12v draaien en nooit problemen mee. 9v geeft wel aanzienlijk minder afvoer, als je dat kan hebben is het wel goed, maar moet eigenlijk wel een andere oplossing voor zijn...

Geetz, Smurf

Comment

Bezig...
                              X