Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

enkele Lowryders 2 op mn vensterbank

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    enkele Lowryders 2 op mn vensterbank

    Korting op 420shop
    een nieuwe zomer, een nieuw kweekje op mn vensterbank op kot!!!

    Ondertussen zo'n 3 weken geleden wat zaadjes uit mn vorig kweekje laten ontkiemen.
    Ik was eigenlijk niet echt van plan om een verslagje te maken, maar gezien ik wat aan het rondneuzen was omdat niet al mn plantjes het al te best deden, leek het me toch leuk om mn kweekje met jullie me te delen (zo kan ikzelf, en mss nog iemand anders er nog iets van leren)

    Gezien het slechte weer (zo goed als geen zon) heb ik toch besloten enkele plantjes voorlopig wat onder een spaarlamp te zetten. ze staan op 20/4, en het verschil is gigantisch! Die dat gewoon op mn vensterbank staan zijn nog steeds kleine spruiten, terwijl die onder de lamp al plantjes te noemen vallen.
    Ondertussen heb ik alvast 1 mannetje ontdekt (en weggedaan, jammer, het was een van de mooiste plantjes) en nog 2 vrouwtjes (super! dit waren dan de 2 andere van de beste plantjes)

    Helaas loopt niet alles 100%... 1 vrouwtje ziet er weliswaar schitterend uit vind ikzelf; supercompact, lekker donkergroene kleur,...
    maar de rest van de plantjes zijn niet allemaal even ok.
    Er treed wat chlorose op, en ik zie roestkleurige plekjes. het lijkt me op een mg tekort, evt samen met Ca.
    De fout lijkt me het medium waar ze in staan. kutpotgrond!!!
    het voelde al niet juist als ik ze plantte... zowat donkere aarde die al vochtig aanvoelt als hij uit de zak kwam. heb ns gecheckt op de zak, de aarde heeft een ph van 6, wat eerder aan de lage kant was voor grond dacht ik?
    Mijn reactie was devolgende (vandaag pas gedaan): wat kalk voor in de tuin verpulverd, en gemengd met het water, en ze dit gegeven vandaag. dit zodat de grond wat minder zuur wordt, zodat dan ook beter mg opgenomen kan worden (corrigeer me als ik fout ben aub! dit was zowat wat ik uit het forum kon opmaken)

    Het beste vrouwtje is vandaag overgepot naar een grotere pot (met betere potgrond, wat extra kalk, en wat guano)
    Met het andere vrouwtje ga ik morgen hetzelfde doen.

    Voor de rest zitten er nog enkele in kleine potjes (die op de vensterbank) geen roestplekken te bespeuren hier. ga ze over een weekje ofzo ook wel overpotten, maar ze staan nog wel ok in hun huidig huisje.
    En dan nog 2 plantjes die ik helaas al verpot had (ze stonden mee onder de lamp in het begin, maar wegens plaatsgebrek moesten ze terug voor het raam). Verpot dus in de zin van, een grotere pot gegeven, maar in dezelfde aarde. (deze hebben het meeste last van chlorose en roestplekken). Ik weet nog niet wat ik hier mee ga doen, ik hoop dat ze gewoon verder blijven groeien en dat alles ok komt

    Ohja, vergeten te melden (wat er mss ook aan kon liggen): tot voor vandaag kregen ze gewoon kraantjeswater... vanaf vandaag ben ik regenwater beginnen geven (wat me wel beter lijkt)

    foto's komen dadelijk, als ik mn fototoestel gevonden heb.

    #2
    Re: enkele Lowryders 2 op mn vensterbank

    gezien mn internet gisterenavond uitviel vandaag dan de fotootjes!
    (ff tss haakjes nog vermelden: het vieze witte spul op de aarde bij sommigen is dus gewoon die kalk, en die op mn vensterbank waren eigenlijk aan het slapen als ik de foto's trek, vandaar dat ze wat slap hangen)
    vrouwtje, zij.jpgvrouwtje,chlorose.jpgbeste vrouwke.jpgvensterbank.jpgroest.jpg

    reacties altijd welkom!

    Comment


      #3
      Re: enkele Lowryders 2 op mn vensterbank

      Lijkt idd Mg tekort. Je kraanwater zou de oorzaak kunnen zijn te veel Ca verdringt Mg. Zeker in zoon klein potje al vrij snel het geval met kraanwater wat vrij hard is. Grond PH van 6 is eigenlijk niks mis mee. Op grond word normaal een PH tussen de 6 en 6.4 geadviseerd.

      Mg tekort is op te lossen met MgO (Epsonzout) Paplepel op tien liter en eenmalig meegeven. dan weekje wachten en indien nodig nogmaals meegeven. Epson zout krijg je in de apotheek of tuincentrum (pokon coniferen groen)
      Last edited by monty; 14 May 2010, 11:38.

      Comment


        #4
        Re: enkele Lowryders 2 op mn vensterbank

        mmmkay
        jij zegt dus dat het net teveel ca is ipv te weinig?
        zou het verergeren als ik gewoon regenwater geef vanaf nu dan? (kom net door dit kloteweer met mn fiets vh tuincentrum, mn volgend bezoek zal wrs toch pas zijn als het wat mooier weer wordt)

        Comment


          #5
          Re: enkele Lowryders 2 op mn vensterbank

          Ja regenwater zou al beter zijn. Blijft het tussen de nerven meer vergelen en de nerven zelf blijven groen zou ik mg toevoegen in de vorm van epsonzout (coniferen groen van pokon)

          Comment


            #6
            Re: enkele Lowryders 2 op mn vensterbank

            we zullen wel zien...
            eerst hopen dat ze het weekend goed doorkomen (en lekker wat groeien), want ze staan er even alleen voor tot zondagnamiddag/avond.
            zal na het weekend nog wel eens fotootjes posten, zodat jullie (of beter gezegt; jij, monty:p) mee kan kijken hoe het allemaal evolueert.
            De zon schijnt hier ondertussen ook een beetje, dus de plantjes op de vensterbank kunnen (eindelijk) ook eens volop beginnen groeien!!

            Comment


              #7
              Re: enkele Lowryders 2 op mn vensterbank

              Nog ns een update!

              De andere vrouwtjes onder de lampen zijn ondertussen denk ik zowat het dubbele van grootte. Deze zijn veel luchtiger, waardoor de zijtakken al groter zijn ook.
              De plantjes geven ondertussen ook een heerlijk geurtje af!
              Ivm het magnsium tekortje nog: echt verergerd is het niet, maar het is toch ook nog niet helemaal in orde. De 2 vrouwtjes onder de spaarlampen krijgen (wel bijna enkel op hun 1vingerig blad) extra roestige plekjes.
              Ik zou blijkbaar best eens bitterzout spuiten, maar gezien ik niet zoveel zin heb om hier zo’n 10-15€ aan uit te geven (zijn zowat de prijzen die ik op internet vond) om dit 1x te gebruiken wacht ik toch nog even af. Zou het trouwens eventueel niet mogelijk zijn om magnesium pillen (voor mensen) op te lossen in water en ze dit mee te geven?


              in elk geval nog de fotootjes! (fotootjes zijn van gisteren, ondertussen zijn alle vrouwtjes overgepot naar een groot genoege pot!)
              BILD0690.jpgBILD0678.jpgBILD0681.jpgBILD0691.jpgBILD0671.jpgBILD0680.jpgBILD0686.jpgBILD0676.jpg

              Comment


                #8
                BILD0695.jpgBILD0697.jpgBILD0694.jpgBILD0696.jpgBILD0698.jpg

                Comment


                  #9
                  Re: enkele Lowryders 2 op mn vensterbank

                  Nee hoor er zullen er wel volgen, maar zolang er niets fout gaat hoeft er niet veel commentaar gegeven te worden. Ben ook met zon kotkweek bezig dus ik vind het wel interessant om te zien hoe andere studenten het aanpakken om aan hun eigen voorraadje groen goud te komen. We staan trouwens ongeveer gelijk. Ik denk wel dat het beter is om op een dag als deze je plantjes in de zon te zetten, maar dan wel niet met een raam ervoor. Zeker voor de bloei. Bij mij krijgt ze lamp van 4 tot 9 uur, dan zet ik ze in volle zon tot 9 uur savonds en dan nog tot 12 uur onder de lamp. Leuk als je een kot hebt met ramen in elke windrichting uithgezonderd noorden

                  Comment


                    #10

                    Comment


                      #11
                      Re: enkele Lowryders 2 op mn vensterbank

                      Ze worden beide guerilla geplant hoor deze week En de andere is autoflower.
                      Vanaf nu ga ik toch altyd 1 plantje op kot houden denk ik, het is een leuke bezigheid en om de 2 maand weer wat goedkope wiet.

                      Comment


                        #12
                        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...319#post137319

                        kweek ze!
                        nono

                        Comment


                          #13
                          Re: enkele Lowryders 2 op mn vensterbank

                          Nee hoor onder spaar of tl-lampen en in de zomer op de vensterbank. 20 gram per 2 maand is genoeg voor mij Maar mag natuurlijk ook meer.

                          Comment


                            #14
                            Re: enkele Lowryders 2 op mn vensterbank

                            lijkt me veel hoor, 20gr, van 1 plant, onder tl/sl, en dat in 2 maand... plantje duurt meestal toch iets langer. (denk dat je er best meer zet, ik ben al blij als ik 5-10 gram per lr kan oogsten/doe het dan ook wel niet echt om zoveel wiet te hebben)
                            Ik denk dat ze het momenteel wel goed doen in het zonnetje in elk geval
                            zal morgenavond eens zien hoeveel ze gegroeid zijn dit weekend, want ben nu thuis. wrs komt er ook wel een updateje met foto's
                            gijle ook veel succes met ulle blok (verdomme verdomme!!! kbent al beu! en kheb dinsdag al een examen, klote)
                            veel groei en studiegenot!!

                            Comment


                              #15
                              Re: enkele Lowryders 2 op mn vensterbank

                              Mja maar het ontkiemen en deel van het groeien vh nieuwe plantje 2 weken voor de oogst van de oude en dan gaat het wel.
                              Echt kut he, ik loop altijd zo rap mogelijk van tstation naar kot op zondagavond om te weten of ze nog leven
                              Ook veel succes met de blok! Ik laat de wiet nu een maand aan de kant liggen

                              Comment

                              Bezig...
                              X