Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

McPurple S1 forum genetics

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    McPurple S1 forum genetics

    Korting op 420shop
    Welkom in mijn stunteltopic!

    Ik had eerder een poging gedaan om 2 zaadjes van de cbd crew mix te ontkiemen, helaas gebeurde er niks, niet op een watje, niks in glas water en vervolgens maar in de grond en nog ff gewacht... Proberen we nog wel een keer een volgende ronde in een plugje, hoop dat ik pech heb gehad.

    Na de drukke weken aan het einde van het jaar nu 2 maal mijn Lotto prijs in een plugje geduwd, de McPurple S1 van forum genetics. Ze zijn eergisteren en gisteren boven gekomen en staan nu onder 72w tneon in de kast. 1tje moet de lobblaadjes nog open vouwen, geboren met een helmpje op dus die hebben we voorzichtig eraf gehaald.

    De pluggen zijn over gezet in hun uiteindelijke potten, een kleine laag stek en zaai grond rondom te plug om ze geen opdonder te geven van de Terra Professional die ik deze keer gebruik. Ik heb bewust voor een wat vollere mix gekozen dan de lightmix waarmee ik in het verleden heb lopen spelen, zodat ik in de groei weinig tot niks hoef te doen aan bijvoeden.
    De ph van de grond ligt op 6 bij aanschaf, dit zal ik trachten aan de houden mbv regenwater en als ik dat niet tot mijn beschikking heb (geen ton, ghetto manier van opvangen) met plagron ph-.

    Hopelijk blijven de temperaturen beter onder controle deze run, afgelopen nacht is het toch behoorlijk afgekoeld met de verwarming in de kamer uit, kluit zo rond de 17 graden. Met de hps aan zal dit beter zijn! De prima klima met tempcontrol slaat ook nog niet aan, het tneon setje wordt totaal niet warm.


    Ben in ieder geval erg blij met de zaadjes, 2 uit 2 geeft een goede hoop dus ik ben benieuwd wat de komende weken gaan brengen!
    ​​​​​​​Zodra de dames wat meer als planten eruit zien zal ik jullie verder aan ze voorstellen.


    ​​​
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    gl met je runnetje

    en leuk om weer een verslagje te zien van Forum Genetics !

    groetjes
    Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

    Comment


      #3
      Leuk gaan we volgen en 2 uit 2 toppie!
      Succes!

      Comment


        #4
        Ben benieuwd hoe ze het bj jou doen.

        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

        Comment


          #5
          Hahahaha. Wat nou weer... Staan de peuters fier in t nepzonnetje aan te sterken.. Komt er ineens een insluiper omhoog! Kennelijk zijn de omstandigheden nu dus goed genoeg om te ontkiemen in mn hok waar dat eerder dagenlang (en diverse methoden) niet is gelukt. Maar nu heb ik dus 2 planten in 1 11.6liter pot staan..

          Wat kan ik hier het beste mee doen? Behoeften zullen nagenoeg zelfde zijn, de oudste loopt zo'n twee dagen voor, pot is niet echt groot, maar wegdoen is zooondeee...

          ​​​​​Ohja, gaat trouwens om 1 van de 2 cbd crew mix zaadjes. Zou wat zijn als die tweede t ook ineens gaat doen maargoed.
          Last edited by Maertn; 26 January 2017, 13:25.

          Comment


            #6
            als i net boven is kan ej die 2de er nog uithalen , doe het met 2 handen tegelijk , zodat je ruim schoots rond dat plantje kan en je zo wat extra aarde er mee kan uitnemen , en niet enkel het mini plantje
            Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

            Comment


              #7
              Ok.. Had ik eigenlijk geen plek voor maar ze staat hehe. Foto volgt nog.

              Comment


                #8
                Nouja zeg, ga ik net kijken is het laatste als verloren beschouwde zaadje ook plotsklaps ontkiemd.. Allemaal niet de bedoeling dit haha. De cbd crew zaden hebben dus lang op zich laten wachten maar mn hok is dus lekker stabiel, beter dan een propagator in de woonkamer, de watjes en een glas water kennelijk. Ach, heb haar maar bij de andere telg neergezet, ze moest van relatief diep komen dus na het overzetten ligt ze nu nog ff plat, zal vast herstellen. En zo niet ist jammer maar helaas.. De focus ligt op de paarse dames!

                De meisjes staan zoals gezegd in hun eindpot, al meteen vanuit de prop. Het Tneon a 2x36w groei setje doet goed zijn werk en houdt de temperatuur mooi tussen de 22 en 23 graden.
                De lamp staat voorlopig 24u per dag aan, pas als ik de 250w aanzwengel gaat de klok op 18/6 over de nacht heen. Ik ben van plan dit te doen als beide planten 3 nodes hebben, mocht ik hier niet goed aan doen hoor ik dat graag!

                Ik heb twee van die kleine temp/hygro meters tegen/tussen de potten geklemd en moet zeggen dat mij dit ook goed bevalt, geeft toch een beetje een idee over de bodemtemp en vochtigheid, want die zie ik iedere dag afnemen en na een waterbeurt oplopen.. Puur indicatief natuurlijk, geen idee of ik er iets aan ga hebben, maar het schommeld tussen de 40 en 55 procent.
                De waterbeurten bestaan uit kraanwater met Rhizo, tot nog toe zo'n 100ml per dag per pot inclusief 2 a 3x een plantenspuitbeurtje om t oppervlak vochtig te houden, hierbij laat ik de planten ongemoeid.


                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 5 photos.
                Last edited by Maertn; 29 January 2017, 11:21. Reden: Typo

                Comment


                  #9
                  Leuk, ik kom ook eens af en toe kijken, heb ook deze zaden gewonnen. Dan kan ik al eens kijken wat het wordt voordat ik er zelf aan begin

                  Ik heb gemerkt dat 2 planten in 1 pot achterblijven bij de planten die alleen in een pot staan, als je maar 1 lamp hebt hangen kan dit lastig worden ivm het verschil in hoogtes dadelijk.
                  Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                  Comment


                    #10
                    Leuk om te zien dat de meeste die de zaden gewonnen hebben een verslagje maken. Kunnen we de verschillen goed zien.
                    Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                    Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                    Comment


                      #11
                      Tja die twee in dezelfde pot staan puur voor de lol. Als er 10gram vanaf komt vinnik t al leuk meegenomen. Ze zijn mini en 4 dagen oud.

                      Wat betreft de twee paarse meisjes, ze krijgen nog steeds simpelweg kraanwater met Rhizo. Beetje op de tast, ze lijken het prima te vinden. Eergisteren de klok op 18 gezet ipv 24, bij zons opkomst ook de waterbeurt en dan nog 2 a 3x per dag even gauw het oppervlak nat houden. Ze hangen wel een beetje voordat t licht aan gaat maar staan later fier.

                      Vandaag de hps erboven gehangen, eens kijken hoe ze erop reageren en hoe de temp is.

                      Foto's schieten in de kast zonder alles te verhangen levert niet t beste resultaat.. Zal volgende keer wat beter mn best doen.
                      You do not have permission to view this gallery.
                      This gallery has 3 photos.

                      Comment


                        #12
                        Yikes. Temp ligt rond de 25.5 in schaduw, andere meter geeft een 26.5 aan in t licht iets lager dan de planten..is dit ph gerelateerd misschien of moet ik het elders zoeken?
                        Blad hangt ook behoorlijk terwijl de watergift wat omhoog is gegaan met de hps.. Is half uur voor lampen uit geschoten, kan ook dit weer van invloed zijn op t hangen of toch zoeken bij de watergift?

                        kleuren blijven overigens mooi, groei zet ook door, alhoewel die met gekrulde bladeren nu wat achter begint te lopen



                        Dank voor de eerste tips, voorlopig een fan uitgezet, die ga ik later even anders mikken of iets voor knallen op advies van Q. Ook de watergift weer iets omhoog, en wellicht vandaag nog een tensio halen om het nog meer noobproof te krijgen. Wil het uiteindelijk zodanig makkelijk voor mijzelf maken dat mn vrouwke de zorg ook een periode over kan nemen.
                        You do not have permission to view this gallery.
                        This gallery has 1 photos.
                        Last edited by Maertn; 6 February 2017, 09:38.

                        Comment


                          #13
                          Okay, wat kunnen die planten verschrikkelijk snel groeien.

                          Ze lijken het prima naar hun zin te hebben, het maakt me wel wat onzeker dat het blad zo hangt voordat de lamp aangaat, of ik mogelijk te veel (of misschien weinig) water zou geven. Gedurende de dag staan ze wel mooi, en niet rechtovereind zoals bij mijn vorige - veel te heette - ronde.

                          ​​



                          Hmm, kennelijk is er iets met toppen gebeurd... Eens kijken hoe dit gaat uitpakken.. Vind het er zelf wel grappig uit zien.



                          De planten krijgen allemaal hetzelfde kraanwater, met een beetje spul erin van Aptus, maar zonder extra NPK voeding, zolang ze nog mooi groen zijn en ze nog geen 6 weken staan zou de bodem voldoende moeten bieden. Beetje opletten, moet denk ik wel lukken.
                          ​​​
                          De CBD kleintjes beginnen ook echte plantjes te worden!




                          En zo staan ze er vandaag met zijn allen bij..







                          Het verkeerde toppen heeft dit opgeleverd, hehe. Als 't echt niks wordt haal ik m wel weg, ben nieuwsgierig.
                          Attached Files
                          Last edited by Maertn; 13 February 2017, 22:24.

                          Comment


                            #14
                            Kan de foto's niet zien helaas.

                            Comment


                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door MWay View Post
                              Kan de foto's niet zien helaas.
                              Nu wel? Snap er echt geen hout van, werkt hier prima, zelfs op ander apparaat.

                              Comment

                              Bezig...
                              X