Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De 2e rondee, 3x verrassingszaad.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    20-30cm doet het vaak wel goed. Zelf zou ik dat netje ook wat verlagen, tot iets boven waar je die rechtse hebt getopt. Gezien dat dit al de derde week 12/12 is. probeer je spaarlampen niet verder dan 5cm boven je planten t houden. En qua oppervlakte zou je nog best wel wat spaarlampen bij kunnen hangen, licht is gewicht.

    Comment


      #17
      Ik heb hem aangepast !
      Heb hem nu op de hoogte gezet van de kleinste plant.

      Alles door de gaten gevlochten.
      Moet zeggen dat het erg leuk is om weer anders te kweken dan de vorige ronde, zo leer je elke keer weer wat dingetjes

      Ipv cfl of t-neon ben ik ook wat leuke led lampen op alieexpress tegen gekomen.
      Ik weet dat dit geen top spul is, maar heb al heel wat kweekjes gezien die er super op draaien!!

      Ik zou dan zelf voor een 300w led lamp gaan.
      Hier trouwens nog wat fotos van de veranderingen, tips zijn alsnog heel erg welkom!

      Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

      Comment


        #18
        wat kost dat zon leuke led lamp? mijn setje cree cobs koste me 150euro ongeveer. Die draait op 150w en oogst er 215gram zonder fluf onder vandaan.

        Comment


          #19
          Wat ik tot nu toe gezien heb schommelt het tussen de 60 en de 150 euro.
          Tuurlijk is het niet dezelfde kwaliteit als een ledbak van 500 euro.
          Maar heb wel bewijs van hele goeie oogsten onder die ledbakken.


          Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

          Comment


            #20
            Heb een leuke lamp gevonden !
            300w full spectrum, koste zo rond de 90 euro.
            Alleen het nadeel is dat het pas na 11 dagen geleverd word...


            Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

            Comment


              #21
              Hej mensen de nieuwe lamp is besteld! Ben echt benieuwd en hoop dat die snel binnen is !
              Iemand ervaring met switchen van lamp tijdens een kweek ? Heeft het nadelen ?

              We zijn nu een weekje verder en de plantjes zijn allebij dames !
              Het scroggen gaat volgends mij ook wel de goeie kant op!
              Sommige takken bind ik op met touwtjes en de andere doe ik tussen het netje door.
              Hier een paar fotos van hoe de dames er nu bij staan.

              Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

              Comment


                #22
                Niemand ? XD

                Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

                Comment


                  #23
                  Net weer even bij de dames geweest en ze gaan echt super hard nu !
                  Overal zie je voortekenen van de bloei!
                  Het scrognetje begint zich nu ook al aardig te vullen.

                  Hoelang moet ik eigelijk door gaan met vlechten ?


                  Ook heb kk nu wt takjes onderaf weg geknipt zodat deze geen energie meer vreten.
                  Ga nu een poging doen om die te stekken ^^

                  Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

                  Comment


                    #24
                    Update! Lamp staat nu bijna 5 week op 12/12.
                    De dames beginnen zo langzamerhand allemaal wat bloeiharen te vertonen.

                    Sinds vandaag eindelijk de 300w led erin gehangen, jezus ! Wat komt daar een licht vanaf !
                    Deze heb ik wel aangesloten op een goedkope tijdschakelaar die ik ook voor de spaarlampen gebruikte.
                    Kan dit kwaad ???
                    Op de tijdlamp staan tot 3500 w..
                    Nog 1 laatste vraag, tot wanneer moet ik doorgaan met vlechten ?
                    Groetjes !

                    Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

                    Comment


                      #25
                      Oorspronkelijk geplaatst door mafferd
                      wat kost dat zon leuke led lamp? mijn setje cree cobs koste me 150euro ongeveer. Die draait op 150w en oogst er 215gram zonder fluf onder vandaan.
                      Dit is die lamp waar ik het over had.

                      Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

                      Comment


                        #26
                        Dat ziet er goed uit man!
                        Je gaat net zolang door met binden totdat het niet meer nodig is. Ze groeien nog ff door maar dat stopt straks natuurlijk een keer. Je merkt het vanzelf.
                        Let wel op dat je die lamp op de hoogte hangt die voorgeschreven wordt. Dat is best belangrijk met led is inmiddels de ervaring.
                        Is 300 watt hetgeen er uit het net getrokken wordt? Als er geen piekspanning gevraagd wordt bij het opstarten lijkt me dit best kunnen met zo'n tijdschakelaar maar ik heb daar niet alle verstand van. Misschien kun je die vraag nog eens ergens in een apart topic stellen. Er zijn vast forumleden die hier alles van weten.

                        Oja, op die paarse foto's zie je bladproblemen e.d. Niet goed. Dus beter ff met normaal licht foto's maken en zelf ook bij normaal licht de boel bekijken en beoordelen.

                        Succes en grtz,
                        Ron
                        Last edited by Ronthebudman; 23 February 2017, 23:43.

                        Comment


                          #27
                          Oorspronkelijk geplaatst door Ronthebudman
                          Dat ziet er goed uit man!
                          Je gaat net zolang door met binden totdat het niet meer nodig is. Ze groeien nog ff door maar dat stopt straks natuurlijk een keer. Je merkt het vanzelf.
                          Let wel op dat je die lamp op de hoogte hangt die voorgeschreven wordt. Dat is best belangrijk met led is inmiddels de ervaring.
                          Is 300 watt hetgeen er uit het net getrokken wordt? Als er geen piekspanning gevraagd wordt bij het opstarten lijkt me dit best kunnen met zo'n tijdschakelaar maar ik heb daar niet alle verstand van. Misschien kun je die vraag nog eens ergens in een apart topic stellen. Er zijn vast forumleden die hier alles van weten.

                          Oja, op die paarse foto's zie je bladproblemen e.d. Niet goed. Dus beter ff met normaal licht foto's maken en zelf ook bij normaal licht de boel bekijken en beoordelen.

                          Succes en grtz,
                          Ron
                          Bedankt voor de tips! Zal morgen weer even gaan vlechten, zal dan ook wel weer even een paar foto's maken!

                          Heb de lamp nu op zon 30 cm afstand, op de pagina waar ik hem gekocht heb staat dat hij maar 90 watt gebruikt..
                          Weet niet precies of dat klopt.

                          Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

                          Comment


                            #28
                            Kleine update na de nieuwe lamp.

                            De dames doen het goed onder de nieuwe 300w led lamp.
                            Heb de langere takjes weer door het touw heen gevlochten.

                            Heb de lamp op zon 30 cm afstand staan en ze reageren er heel goed op! Ben alleen wel benieuwd wanneer de toppen zich beginnen te vormen..
                            Groetjes !



                            Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

                            Comment


                              #29
                              Ziet er goed uit. Lamp mag lager hoor. 300W zal niet de effectieve Watts zijn.

                              Mijn cree cob's geven een kleine echte 300W en die hang ik op 25-30cm.

                              zorg ook dat je niet te hard bind, je stammen dikken ook nog aan!

                              De tijdschakelaar is voldoende hoor.
                              Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                              Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                              Comment


                                #30
                                Oorspronkelijk geplaatst door vaperke
                                Ziet er goed uit. Lamp mag lager hoor. 300W zal niet de effectieve Watts zijn.

                                Mijn cree cob's geven een kleine echte 300W en die hang ik op 25-30cm.

                                zorg ook dat je niet te hard bind, je stammen dikken ook nog aan!

                                De tijdschakelaar is voldoende hoor.
                                Dankje voor de tips
                                Ben nu langzamerhand alle touwtjes aan het loshalen
                                Zo groeit alles nu toch een veetje naar boven, de toppen beginnen nu al mooie bloeihaartjes aan te maken.
                                Zal vanavond even fotos maken

                                Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

                                Comment

                                Bezig...
                                X