Mededeling

Collapse
No announcement yet.

KushMasta THMH's 1e en vervolgproject (1. Afghan Kush WoS)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: KushMasta THMH's 1e en vervolgproject (1. Afghan Kush WoS)

11092010307.jpgtoppen.jpg11092010314.jpg11092010319.jpg11092010318.jpg
    nog even snel wat kliekjes van gisteravond.
    De Afghan Kush in mindere glorie.. de 3 gefimde yumbolt 47's van onder,
    2 stekjes van hetzelfde en 2 jonge Amnesia (shop) in een tijdelijk potje
    it's his line so only God knows
    Grtz Kush

Comment

Daar zijn we weer eens met een kleine update, even zonder foto's
      De Afghan Kush is na spoelen inmiddels gekliefd en is een poging tot schrapen uitgevoerd.... of nouja het ziet er niet uit maar tis in uitvoering geslaagd en ze begint langzaam aan gelig te kleuren.
      Ik had stiekem een proevertje eraf gehaald en gewatercured, en hij valt me zeker niet tegen. Snel merkbaar lichamelijke stone, zeer ontspannend en erg rustgevend.
      Gezien hoe ver de onderste scheuten zijn heb ik daar nog een proever vanaf gehaald en de rest van de dame zal niet lang meer duren
      Van de 3 Yumbolt 47's is er 1 al lekker in bloei, nummer 2 volgt maar nummer 3 is wat trager met bloeien.
      nummer 2 en 3 hebben tevens last van TMV, ondanks mijn continue handen wassen met desinfectant..
      ik heb meteen de aangetaste bladeren weggehaalt, ik had mogen vernemen dat de ziekte zich cel na cel langzaam verspreid.
      De bloeiende Yumbolt 47 vertoont al zeer veel trichomes op sommige bloemen en ik ben erg benieuwd wat daarvan gaat komen.
      De stekjes maken het redelijk, ze leven goed al vertonen ze (edit) net als uiteindelijk hun moeder slechte genetica. Vrees dat ze in dezer dagen hun einde zullen vinden. (edit:inmiddels zijn ze gestorven)
      De 2 Amnesia plantjes groeien echter erg hard en maken het ook zeer goed.
      meer en foto's volgen snel
      Last edited by KushMasta TMHM; 26 September 2010, 01:06.
      Grtz Kush

Comment

gisteravond klein probleem gehad...
        Dankzij het doorslaan van een stop ( huiskamerlampje begaf het) is de tijdsschakelaar van het bloeihok defect geraakt.
        Het klokje werkt niet meer. Kwam hier vannacht achter nadat ze al donker hadden moeten hebben.
        Dus vandaag gaan ze wat later aan om een volledige nachtrust te garanderen voor ze.
        Toeval, had gister ook besloten om een gedeelte van de Afghan Kush dame te oogsten en te watercuren, dus dit zal zaterdag klaar moeten zijn.
        De helft van de plant is nu kaal, maar dan kan ze haar overige kracht wel concentreren op de hooftop, die door de fluffyness van het in groei schieten ook langer op zich laat wachten,
        maar zoveel trychomes moet ik wel iets mee doen..
        Grtz Kush

Comment

wegens een voorgevoel vandaag toch maar de Afghan Kush volledig geoogst en te watercuren gezet.
          ook even een betere oplossing met mijn koolstoffilter verzinnen want er komt nog een hoop geur vrij.
          Ook een lekker balletje vingerhasj gerookt int pijpje maar dat was me toch lekker!
          Tijdens het knippen ook achter een klein stukje van 1 cm2 toprot ontdekt, precies in een oksel bij een blad wat naar binnen zat deze was gaan rotten.
          Maar verder dan dat gelukkig niets gevonden, behalve heel erg veel, gepland, zaad.
          nu even mijn focus leggen op het hok zonder dat de buurt gaat klagen over stank wanneer ik erin bezig ben.
          Mijn 2 Amnesia's hebben een pleegouder gevonden die ze uiteraard ook zelf op zal maken, maar ik ben blij dat ze uitgekomen en uiterst gezond waren en niet besmet met TMV!
          meteen ook handschoentjes ingeslagen om ziektekiemen via mijzelf nog minder kans te geven.

27092010353.jpg28092010356.jpg28092010357.jpg28092010358.jpg

vandaag (dag van edit) begonnen met voeding
          Last edited by KushMasta TMHM; 28 September 2010, 15:56. Reden: foto's!!!
          Grtz Kush

Comment

Mooie bladeren hebben die planten van je

Comment

dank je wel, inmiddels wel richting een ondervoeding gegaan, maar wilde overvoeding voorkomen deze x gezien de plagron bat-mix het fantastisch lang volhoud qua voeding.
              De El Diablo is sinds dag 1 een miskleun geweest, is zeer goed tezien en nr 3 heeft een wat langere groei gehad en is als laatste in bloei aan het schieten.
              Maar mijn trots zit em toch echt in het goed bloeiende exemplaar wat even zsm een goede naam gaat krijgen. Ze ziet hier en daar wit van de trychomes, tis haast niet normaal meer
              tot op heden hebben mijn lampen verticaal gehangen waar nu ook eindelijk verandering in gaat komen. (beetje laat, monty merkte het ook meteen op, maar het was even niet anders gelopen).
              komende week volgen weer foto's, even niet veel bijzonders
              Grtz Kush

Comment

Dus je Afghan Kush is mooi afgebloeid zonder herma te worden (je startte uit feminised zaad als ik het goed heb?). Mijn interesse aangezien ik nogal een Indica-fan ben en graag uit feminised zaden start . Eens een vraagje van ons naar jou in plaats van omgekeerd

Comment

@jona, nee de Afghan Kush was uit regulier zaad (1 vrouwtje, de rest mannelijk, van de 5)
                  en ze was tussen de bloei door in groei geschoten en de hoofdtop is zo fluf als het maar kan. Maar qua kwaliteit.... ben al dagen niet meer bij de shop geweest.
                  Had ff geen zin meer in de shop en gezien ik het allemaal gewatercured heb ben ik alvast wat aan het proeven gegaan. Chlorofyl is er nog niet helemaal uit, daarnaast heeft het wel een redelijk zachte smaak met een lekker lichamelijk gevoel. Word er heerlijk rustig van en het helpt me behoorlijk goed voor medicinaal gebruik. Misschien dat ik nog ga kijken naar het maken van hasj of iets spannends, maar ik hoop over een kleine 2 maanden toch wel weer iets te kunnen oogsten dus wellicht dat ik tot dan rustig aan doe (blijft weinig over na het watercuren en drogen)
                  de Yumbolt 47 zijn wel uit gefemeniseerd zaad, alleen vind ik het een beetje moeilijk te zeggen hoe deze uit zullen pakken.
                  1 is prachtig, beetje klein door het fim/topwerk maar de andere 2 zijn minder krachtig, minder mooie bloemvorming zover en ze zijn traag...
                  ik zie goed dat de trichomes op deze 2 niet zo mooi op elkaar zitten, die ander is net alsof er een laagje sneeuw op licht, prachtig, het schitterd zo mooi in het licht
                  Last edited by KushMasta TMHM; 5 October 2010, 02:59.
                  Grtz Kush

Comment

Dat is me een mooi rookverslagje daar! Het maakt dit verslag alvast compleet! Nu nog wat wachten op die Yumbolts maar je moet ze tijd geven. Soms zijn de kleinste opbrengers de beste wietjes (ik spreek uit ervaring want laatste kweek had ik ook zo iets ). Gewoon fingers crossed dat die niet herma worden en dan zijn we al een heel eind verder

Enjoy!

Comment

Nog even snel wat kliekjes gemaakt,
                      mijn beste Yumbolt 47 heeft behoorlijk last van verkleuring, dor het laat beginnen met voeden. Op het moment lijkt het nog steeds erger te worden dus ik zal langzaam aan het voeding omhoog schroeven richting de 4-5 ml. verder gaat wel lekker zijn gangetje, mezelf ook voorgenomen bij het snoeien niet meer te knippen maar de takken eraf te trekken.
                      06102010365.jpg06102010367.jpg06102010370.jpg06102010373.jpg06102010375.jpg06102010376.jpg06102010378.jpg
                      eerste 3 zijn van nr 1 bij deze gedoopt tot Great White Kush of Yummyness , deze 2 zijn van El Diablo ,en de traagste maar tevens grootste Harold

moet wel toegeven dat ik vandaag toch mijn weg weer heb gebaand naar de shop. Het werkt wel, maar het is niet voldoende om al mijn klachten onder controle te houden en het is niet de bedoeling dat ik meer ga gebruiken omdat de werking niet goed genoeg is. Beetje jammer maar die kans zit er bij mij al erg snel in, dus blijven voorlopig afwisselen met de shop
                      edit: Ah, de smaak van zelfvoldoening. na het een mooie 10 dagen te watercuren hebben gehad, heb ik het vandaag goed droog gekregen. Heb nu zo'n 20 gram droog over, denk dat ik een gram of 10 eraf gesnoept heb (met een simpele keukenweegschaal) dus heeft mijn Afghan Kush me zo'n 30 gram opgeleverd (gewatercured) van 1 plant. Deze heeft minstens 100W aan licht gehad van SL.
                      De plant was dus niet getopt of gefimd, en gezien het in de bloei mis was gegaan, ben ik er hoe dan ook blij mee.
                      Na nu een paar toch aardige topjes gerookt te hebben kan ik het volgende concluderen:
                      Het heeft een licht pittig aards aroma, met nog een kleine tint chlorofyl, het draagt vooral in de stampers een zoetig aroma met een soms opvallende hashjsmaak. Lichamelijk is het echt zeer ontspannend. Het helpt zover vrij aardig bij mijn chronische rugpijn, mijn tics zijn nog stukken minder dan bij wat ik hier in de shop kan krijgen. Ik merk nu ook veel meer dat er een goede hoeveelheid thc in zit die me geestelijk zover toch in het positieve weet te houden. zo een wat beter rookverslagje
                      Last edited by KushMasta TMHM; 7 October 2010, 06:01. Reden: beter rookverslagje
                      Grtz Kush

Comment

zo tis weer een tijdje later maar toch weer tijd voor een update. Beetje lastige tijd en dus ook niet zoveel bijzonders gedaan aan het hok helaas, maar de rest gaat lekker verder.
                        De plantjes krijgen inmiddels Green Sensation en maken het zeer goed. Ik ben 2 weken terug nog overgegaan op de maximale voeding (Plagron Bloom) en dat doet ze zeer goed, ondanks mijn angst voor overvoeding.
                        Ik heb van Harold 1 topje moeten knakken (iets verder dan gehoopt) omdat deze met de lamp in de problemen kwam. Maar ondanks dat geen problemen.
                        de GWKOY en El Diablo heb ik lichtjes selectief bestuifd met Afghan Kush stuifmeel, altijd leuk om te zien wat daarvan komt, misschien dat ik nog lichtjes Harold bestuif..
                        Inmiddels ben ik ook mijn volgende project langzaam op orde aan het maken, al moet ik nog het een en ander doen voor reflectie bij mijn lampjes.
                        Hoop te doen maar ook veel leuke plannen.. ik zal later goede foto's plaatsen, word continue afgeleid als ik ermee bezig ben dus heb geen kliekjes die mooi genoeg zijn
                        edit 27-10: toch nog even 2 foto's van de 23e erbij zetten
                        23102010422.jpg 23102010418.jpg
                        GWKOY ........................El Diablo
                        Last edited by KushMasta TMHM; 27 October 2010, 14:58. Reden: foto's
                        Grtz Kush

Comment

Als je planten het te warm krijgen door je lamp die er te dicht op zit kan je altijd een fan in je tent hangen die de warme lucht vanonder je lamp wegblaast . Dat is zeker een optie als je problemen krijgt met je hoogte, eentje om te onthouden
                          We kijken alvast uit naar de foto's!

Greetzzz

Comment

@jona; thnx voor de tip, gelukkig zit het met de hoogte deze kweek wel snor, tenzij Harold bedenkt nog even de lengte in te schieten,
                            maar die lijkt op zijn eind.
                            tevens tijd voor een update, zit inmiddels een beetje aan de max van de voeding voor de plantjes, verder maken ze het goed.
                            Ben vol spanning aan het wachten op de geboorte van 5 kiempjes ; 1x Yumbolt 47 Fem, 2x Afghan Kush (reg), 2x Amnesia (uit shopwiet)
                            Dus met een veel leuke ideen kan ik dadelijk weer aan de slag, ook weer lekker stekken en doen.
                            hier wat foto's van vandaag zoals beloofd
                            27102010448.jpg27102010450.jpg27102010463.jpg27102010451.jpg27102010449.jpg27102010469.jpg27102010468.jpg
                            1 groupshot gevolgd door 4 plaatjes van GWKOY en 2 El Diablo
                            Last edited by KushMasta TMHM; 27 October 2010, 15:39.
                            Grtz Kush

Comment

03112010476.jpg03112010481.jpg03112010482.jpg03112010487.jpg03112010489.jpg03112010488.jpg03112010492.jpg03112010491.jpg03112010483.jpgDe yumbolt 47's van links naar echt GWKOY, El Diablo en Harold
                              03112010494.jpg03112010495.jpglinks 2 Afghan Kush en een laat gezaaide Yumbolt 47 (fem), rechts 2 Amnesia van de shop
                              29102010474.jpgdit was mijn gezaaide Yumbolt 47(fem), na enkele dagen was het niks beters geworden en heb ik een andere gezaaid
                              Last edited by KushMasta TMHM; 3 November 2010, 17:59.
                              Grtz Kush

Comment

Ik zie daar toch een aantal planten die ENORM veel trichomes op de bladeren krijgen. Ik raad je ten sterkste aan om eens op het forum rond te neuzen hoe je hasj kan maken van je knipafval (ja, we denken al helemaal aan oogsten ). Ziet er anders oké uit naar mijn mening. Wel opletten bij een van je foto's zie ik wat gele puntjes dat je niet met je voeding te sterk gaat. Je zit nu goed op schema wat voeding betreft zo lijkt me

Comment

Bezig...
                                X