Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
kheb last van vliegjes (zwarte) ook een witte vlieg gezien redelijk dik, heb er polysec opgespoten en zie nu niks meer ook geen zwarte vliegen want ze kwamen me de strot uit ...
ook zo een opgekrolde worm gezien met pootjes,ik weet de naam er niet van zenne ook eruit gekieperd ik snap niet hoe dat allemaal erin komt ze staan binnen !!
ze viel van het blad omdat ik met menne neus onderaan de aarde naar vliegjes aan het kijken was
ik heb ook de onderste bladeren bespoten en overal op de aarde, welk middel gebruik jij voor die vlieg uit te roeien? er zat er maar één witte !? raar hé?
De bestrijding van witte vlieg is moeilijk. De kas-witte vlieg heeft resistentie ontwikkeld tegen vele pesticiden. Het United States Department of Agriculture beveelt een werkwijze aan die zich richt op preventie en die afhangt van biologische bestrijding als dat mogelijk is. Zij adviseren de toepassing van gele, kleverige vallen om plagen te detecteren en slechts selectieve toepassing van insecticiden. Ook kan zij bestreden worden door haar natuurlijke vijanden in te zetten. De sluipwesp parasiteert op de witte vlieg. De roofwants bejaagt de witte vliegjes voor voedsel. De larven van gaasvliegjes vallen de witte vliegjes aan en zuigen ze leeg.
Comment