Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dag-1 verslag beginner 1e kweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Dag-1 verslag beginner 1e kweek

    Korting op 420shop
    Goede morgen,

    Ik ben een fanatieke roker en wil toch liever goedkoper voor mijn eigen spul zorgen zowel voor de hobby als gemak.
    Nu ben ik me laatst gaan verdiepen in de plant en valt er toch vele meer te leren dan ik had gedacht.

    Nu heb ik op basis van wat er op internet staat een kastje gebouwd en daarin wil ik gaan beginnen!
    Foto's hieronder:

    Nu heb ik gekozen om AF te kweken specifiek AK47 van de greenhouse.

    Op de foto's zie je mijn kast/voeding, ik ben een beginner heb so far mijn best gedaan en ofcourse kan het altijd beter en ziet een pro vast iets dat ik mis, of meerdere dingen, alleen probeer ik het toch eerst eens zo, denk dat het wel lukken gaat en tenslotte leer je van fouten.

    De lampen zijn niet 300watt etc, en licht is gewicht daar ben ik van op de hoogte alleen is het voor eigen gebruik en hoef ik geen te gekke stroom rekening en een te warme kast waar ik rekening mee moet houden, dus heb ik simpel mammoth t-neon 55 watt x2

    Verder zal ik hier mijn progressie bijhouden.

    Waar ben ik nu?

    Dag 1:
    Heb vandaag de potten gevuld met alleen aarde, heb ze 6.3 pH water gegeven en ik laat ze nu 6 uur drogen om vervolgens de zaadjes erin te doen en dan folie over de pot om de zaadjes te ontkiemen.

    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Voeding
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #3
      Ik vroeg me trouwens af of ik zal scroggen, veel over gehoord lijkt me ook wel leuk / overzichtelijk wat zeggen jullie op zo'n klein oppervlak? ( 80breed x 80 lang x160 hoog )

      Comment


        #4
        als je rug soepel en sterk is --> scrog, als je rug stijf en zwak is --> sog
        weet niet of 2x55W genoeg is om 80x80 volledig te kunnen benutten, denk eigenlijk van niet.

        succes met je kweekje

        Comment


          #5
          Oh daar heb ik zelf niet bij stil gestaan, ik kijk wel even hoe het loopt! Bedankt
          Last edited by QnQ; 19 June 2018, 19:43.

          Comment


            #6
            Fotos toegevoegd.

            zaadjes zijn eergister boven aarde gekomen en groeien vrij snel nu.

            Heb ze gister water gegeven met 6.3 PH em 1L water verdeeld over 5 potten, rondom de plantjed gegoten.

            6 dagen geleden in de grond gedaan (zaadjes)

            verder is het hok gemiddeld 24/25 graden.
            Lamp hangt er 25cm boven.

            P.S. ik wil de AF scroggen nu moet ik snel even juiste gaas halen en dat regelen alleen vroeg ik me af hoe hoog hang ik het scrog boven de bak, indica AK47? Dankjewel

            Tips/tops? Danku!
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.
            Last edited by Startinoff; 25 June 2018, 14:50.

            Comment


            • Brainwreck
              Brainwreck commented
              Editing a comment
              Een AF scroggen??
              Weet je dat wel zeker, want volgens mij zijn AF-jes daar helemaal niet geschikt voor.
              Die kan je beter gewoon laten groeien en met wat geluk haal je dan een paar grammen vanaf per plant.
              Reken niet op "kiloknallers"

            • Startinoff
              Startinoff commented
              Editing a comment
              Niet scroggen?

            • Brainwreck
              Brainwreck commented
              Editing a comment
              Als je wilt gaan scroggen kan je beter aan de gang gaan met fem of reg zaad.
              Af-jes gaan na een week of 3 automatisch in de bloei.
              Als je die dan schade of stress gaat bezorgen komt er van wiettopjes niet zoveel.
              Mijn advies is... nee, niet doen.

              Misschien zijn hier op dit forum andere die dit kunnen bevestigen of misschien wel tegen spreken.
              Wie ben ik ey.... Brainwreck, naam zegt genoeg.

            #7
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


              #8
              Ik neem het zeker van je aan zit hier met de reden om bij te leren en bedank je voor je reactie!

              Net weer water gegeven 1L over 5 planten (ik til ze op en probeer het te zien aan de plant, over 2 / 3 dagen weer even kijken lichtschema is 20/4

              Comment


                #9
                Update: Plantjes groeide scheef omdat ze naar het licht groeide en ik toch een groot oppervlakte heb met 1 simpele 110watt t-neon, nu heb ik ze even omgedraaid zodat ze weer recht groeien. Heb een 60watt lamp erbij gedaan aan de zijkant, en zilverfolie aan ze zijkant van de bakken (Dit heb ik als tijdelijke oplossing gedaan, geen idee of het stom is of niet of misschien wel goed tijdelijk)

                Foto:
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.

                Comment


                  #10
                  Dag 11, had er 5 , 2 zijn lelijk gaan krullen en kregen geen licht dus ik heb ze eruit gehaald en ga verder met 3 dan is beter denk ik. Vanaf morgen beginnen met voeding grow biobizz. Ziet er nu als volgt uit! Tips tops welkom!
                  Attached Files

                  Comment


                    #11
                    ^
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 1 photos.

                    Comment


                      #12
                      Dit is mijn schema die ik gebruik met biobizz dit is voor 1liter en elke dag voeding geven

                      Schermafbeelding 2018-07-01 om 08.17.36.png

                      Comment


                        #13
                        Oorspronkelijk geplaatst door witpen View Post
                        Dit is mijn schema die ik gebruik met biobizz dit is voor 1liter en elke dag voeding geven

                        Schermafbeelding 2018-07-01 om 08.17.36.png
                        Geef je bloem en grow tegelijk in week 3? dat wist ik niet guy in de winkel zij tegen me pas zodra je plant witte haartjes krijgt
                        P.S. Ik heb alleen grow bloom, en boost.

                        Comment


                          #14
                          Daar heeft de meneer gelijk in.
                          Vanaf week 3 kun je aanhouden als schema voor de bloeifase.
                          En de eerste 2 weken voor groeifase

                          Comment


                            #15
                            Oorspronkelijk geplaatst door witpen View Post
                            Daar heeft de meneer gelijk in.
                            Vanaf week 3 kun je aanhouden als schema voor de bloeifase.
                            En de eerste 2 weken voor groeifase
                            Ik snap het niet helemaal, mijn plant is nu 11 dagen tot nu toe groot gebracht met alleen water, ik wil nu beginnen voeding.
                            Als ik dit schema aanhoud moet ik dan nu 1ml grow, en volgende week 1ml grow en/gemixt 0,5ml bloom?

                            dankjewel voor je tijd trouwens.

                            Comment

                            Bezig...
                            X