Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

/// 2e poging: 2x White Thunder \\\

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    Ik ga eerst mijn 2 hygrometers ijken, moet wachten tot het licht aan is

    Comment


      #92
      2 hygrometers in de tent de een geeft 57% aan de andere 67%. Maar eens overwegen wat ik ga doen.

      Comment


        #93
        Probeer zolang je nog geen oplossing hebt je water goed te doseren en geef bij voorkeur water ongeveer 2 uur nadat de lichten zijn aangegaan,
        Op die manier is het waterverbruik van je planten optimaal en staan ze met licht uit niet te nat
        Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

        Misty's ABC

        Comment


        • kees49
          kees49 commented
          Editing a comment
          Misty, ik geef ze nu ieder 300 ml. Sinds vrijdag, en de lv daalt van 67% naar 57% dus ga ik hier voorlopig mee door.

        • misty
          misty commented
          Editing a comment
          Ideaal is het niet daarvoor moet je echt onder 50% gaan zitten,maar een schimmelbestendige plant zou het moeten kunnen.
          En over die 300 ml kan ik alleen maar zeggen, let op je planten,steek die vinger in je pot en til ze dagelijks voor het wateren 1 voor 1 op,
          Als er 1 minder zwaar is geef je die wat meer, als er 1 zwaarder is geef je wat minder,in combinatie met die vinger leer je dan vanzelf wat je planten nodig hebben en hoef je in volgende rondes niet zo te zoeken..En als je een keer wat centen over hebt toch eens kijken voor zo'n ontvochtiger, ik heb ze al voorbij zien komen van iets meer dan 100 euro en een verbruik van 85 watt .

        #94
        Ik geef ze vandaag 200 ml water met voeding. De lv is nog steeds 57% temperatuur vlak boven de planten 23 graden, maar op de aarde 18.4. En met mijn vinger in de grond gaat niet lukken, tot bovenaan door geworteld. Dus toch maar de sate stokjes.

        Comment


          #95
          Bruine vlekjes op het blad is het de verlichting, die er te dicht op hangt. Of een andere oorzaak.
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


            #96
            Is dat afgezuurd kraanwater of iets anders? Da's een ph/calcium probleem wsl.

            Comment


              #97
              Het is alleen onder de lamp te zien. En ik geef ze 70% regenwater en 30% kraanwater met voeding, met plagron terra bloom en soms een druppeltje appelazijn om op een pH van 6,20 te komen. Wie kan mij vertellen wat ik moet doen, als het een calcium probleem is te veel of te weinig.
              Last edited by kees49; 14 February 2019, 22:46.

              Comment


                #98
                Ik ga vast weer commentaar krijgen maar hoe ver hangt die lamp, want als ik het goed zie heb jij precies dezelfde als mijn eerste 3,
                Ik heb er later 2 bijbesteld met een andere driver die sinds kort in gebruik zijn en die moeten er veel dichter op.
                als ik morgen/straks (haha ik moet mn bed nog in) in mijn hok ben zal ik wel foto's maken, want ik denk dat het blad wat er bij mij te dichtbij komt er hetzelfde uit ziet
                Last edited by misty; 15 February 2019, 05:58. Reden: morgen klopte niet helemaal
                Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                Misty's ABC

                Comment


                • kees49
                  kees49 commented
                  Editing a comment
                  Hoi Misty, heb de lamp hoger gisteren gehangen. Ik weet niet hoeveel cm het is, ik kan nu niet meten het licht is uit tot 20:00 uur.

                • kees49
                  kees49 commented
                  Editing a comment
                  Misty, ik heb de lamp op 40 cm hangen het was 28 cm

                #99
                Ik dacht dat vorige ronde, dat ze er te kort op hingen, alhoewel ik daar nooit last van gehad heb. Stonden te droog uiteindelijk. Op deze moment hangen ze hier terug op een 25 cm van de cobs af. En dat ging vorig jaar makkelijk tot op 15. Dus daar zal het niet aan liggen. 70/30 regen/kraanwater is ideaal, daar hoef je niks meer aan te doen. Hier is het wel nog iets meer regenwater. Kijk is hoe hard dat water in jouw regio is en desnoods 90/10 verhouding proberen of zelfs puur regenwater.

                Comment


                • kees49
                  kees49 commented
                  Editing a comment
                  Hardheid van het leidingwater bij mij is 7.90 pH. En als ik alleen regenwater met voeding wordt het veel te zuur volgens mij. Wie kan mij vertellen wat het laagste hardheid van water is voor de wietplanten. Ik hou 6.20 pH aan

                De foto's,
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 5 photos.
                Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                Misty's ABC

                Comment


                • misty
                  misty commented
                  Editing a comment
                  Die zitten tussen 30 en 45 cm van de lamp, gewoon omdat ze in de groei zo enorm strekten, kan niet hoger met die lamp dus probeer ze zo veel mogelijk weg te binden,
                  En voor iemand gaat zeggen dat strekken komt omdat de lamp te ver hing, heb van de zelfde ronde een blueberry en bubblegum die 60-70 cm hoog zijn,gewoon door netjes te toppen en zo, deze zijn bijna een meter hoger.

                Als je water geeft rondom de randen van de pot, loopt het er dan vanonder uit? Bladproblemen vaststellen is echt ni evident. Doorgaans is het te nat/te droog of teveel voeding. Van te weinig voeding krijgen ze daar zo hoog geen verkleuring.

                Comment


                • kees49
                  kees49 commented
                  Editing a comment
                  Ik geef ze over de hele pot water en er loopt geen water onder uit de pot, dat is nog nooit gebeurd. En voeding krijgen ze minder dan wordt voorgeschreven

                De bloei is nu volop (volgens mij) ik geef wat minder water. De temperatuur is 22.3 de luchtvochtigheid 55%
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 4 photos.

                Comment


                  Ik geef ze nu wat minder water met voeding blad wordt steeds geler verder niet veel te melden
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 2 photos.

                  Comment


                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 2 photos.

                    Comment


                    • kees49
                      kees49 commented
                      Editing a comment

                    • kees49
                      kees49 commented
                      Editing a comment
                      Ze hebben net ieder 300 ml kraanwater en green Sensation gehad verder geen voeding. Anders daalt de pH waarde te veel. Morgen weer met bloei voeding.

                    Het is lastig, ik hoop dat het minder wateren wat helpt.
                    En ik volg hoor, heb er even niets zinnigs over te zeggen.
                    Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                    Misty's ABC

                    Comment

                    Bezig...
                    X