Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

/// 2e poging: 2x White Thunder \\\

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Misty bedankt voor de belangstelling.

    Comment


      Ik heb ze net water en voeding gegeven ieder 250 ml, met een pH waarde van 6.40. Morgen water met voeding af zuren tot 6.80.
      De potten zijn helemaal door geworteld kan dat leiden tot zuurstof te kort wie weet het?
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 2 photos.

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Nee.

      • kees49
        kees49 commented
        Editing a comment
        Kan dat niet, of weet je het niet QnQ
        Last edited by kees49; 24 February 2019, 08:35.

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Dat kan niet door wortels die de pot vullen!!!

      Denk dat je best onmiddellijk stopt met voeding geven. Ben effe teruggegaan naar het begin. Ik zie links naar schema's van plagron. In elke comment vanaf het nieuwe jaar ben je voeding aan het geven. Vandaag voeding, morgen voeding, vandaag enkel green sensation (waar het veel te vroeg voor is), gisteren wel bloeivoeding, morgen weer bloeivoeding. Tussendoor nog groeivoeding ook. Da's drie dagen op rij voeding en dat is veel te veel. Ze hebben ondertussen bladproblemen, dus minder fotosynthese, maar je blijft voeding meegeven. Dan moet je niet verder gaan kijken. Je hebt al bijna meer voeding gegeven dan ik een hele ronde

      Ik zie je ook vragen wanneer mag GS elke dag meegegeven worden? Niet, nooit.. Dat is iets wat je per ronde mss een keer of 5-6 meegeeft, in totaal, helemaal op het einde. Het spul doet geweldig zijn werk, maar meer meegeven werkt in je nadeel. Dat er op de fles staat meegeven met elke watergeefbeurt is compleet absurd en misleidend van plagron. Staat op elke fles die ze verkopen en wie zo kweekt houdt op het einde geen blad meer over.

      Om je een idee te geven, hier zitten ze bij mij ongeveer op 8 weken, 3 weken 12/12. In totaal heb ik 1 keer 1 ml micromix van bionova (sporenelementen) meegegeven na overpotten. Een keer of 3 groeivoeding (1 ml per liter) toen ze nog in kleinere potten stonden, sinds overpotting geen groeivoeding meer, en 3 keer pk 13-14. Eerste keer paar druppels, dan een halve ml en nu dan een ml per liter (recent). Na een voedingsbeurt krijgen ze een dag of 4 gewoon water. En dan nog heb ik verbrande bladpunten op men universele potgrond met wat extra wormenmest.

      Best is om die schema's te vergeten en te kijken naar je planten. Die vroegen niet om voeding maar kregen het wel. En als er stikstof zit in je bloeivoeding mag je de groei achterwege laten. Ze verbruiken nog amper stikstof, dat beetje dat bij de bloei zit is ruim voldoende.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


      • kees49
        kees49 commented
        Editing a comment
        Beowulf bedankt voor de les, deze week alleen water met een pH tussen de 6.20 en 6.80

      Zondag en maandag hebben ze alleen 250 ml regenwater en kraanwater gehad en vandaag 200 ml. Gevarieerde pH tussen de 6.20 en 6.80. Als ik mijn kweekverslag terug lees is het zo nu en dan best wel verwarrend, de een zegt meer water de ander zegt minder water. De een zegt meer voeding de ander zegt stoppen met voeding, lamp hoger lamp lager. En ik vrees dat ze allemaal gelijk hebben.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 2 photos.

      Comment


        Over de lamp kan ik kort zijn,
        Als je hem hoger hangt en je ziet binnen 2 dagen dat je toppen er naartoe groeien....dan hangt ie te hoog.
        Ik heb echt letterlijk stekjes die er 1.20m vandaan staan die niet strekken.. er zit echt veel verschil in die lampen.

        Over de voeding kan ik ook kort zijn, beo heeft gelijk.
        Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

        Misty's ABC

        Comment


        • kees49
          kees49 commented
          Editing a comment
          Helemaal gelijk, Beo zal het beter weten dan ik maar hij kweekt op universele potgrond met wat wormenmest en ik op light mix. Dat zal waarschijnlijk met voeding eenig verschil zijn

        • misty
          misty commented
          Editing a comment
          Dat klop wat je zegt, en dat is ook de reden dat beo zo weinig hoeft te voeden,
          Maar ook op lightmix moet je niet elke keer voeding geven, grond buffert zouten die op een gegeven moment zorgen dat je plant geen voeding meer kan opnemen.
          Dus denk ik niet dat het pure overvoeding is (dan zouden je bladpunten verbrand moeten zijn) maar ik denk wel dat het de moeite waard is om te kijken of je plant weer wat beter voeding op kan nemen als je haar een paar keer gewoon afgezuurd water geeft.

        Ze hebben net ieder 250 ml water gehad zonder voeding. Ik heb kleine vliegjes gezien. dus morgen krijgen ze tabak water. Meteen de kamer planten voor de zekerheid.

        Comment


        • Remco
          Remco commented
          Editing a comment
          Neem olie !

        • kees49
          kees49 commented
          Editing a comment
          Dat heb ik niet !!

        Probeer het op een andere manier te doen,

        Tabak bevat vaak tmv, wat een virus is welke heel eenvoudig
        op je plant overslaat,
        Meestal krijgen je planten het doordat je ze aanraakt / topt/ dieft met tabaksvingers.
        Tmv is te herkennen door de kromme vingers die een plant gaat aanmaken.
        Over het effect van besmetting verschillen de meningen,
        Maar ik kies dan toch voor een gezonde plant
        Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

        Misty's ABC

        Comment


        • kees49
          kees49 commented
          Editing a comment
          Ik zal kijken of ik wat anders kan doen, bij kamerplanten werkt het goed en de planten hebben er geen last van. Maar de larven gaan dood en de eitjes ook.

        • misty
          misty commented
          Editing a comment
          Als dat kan moet je dat doen, zo niet ----> tmv is niet dramatisch als je het moet afwegen tegen een plaag.

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Kamerplanten zijn ook niet vatbaar voor TMV

          Het kan eventueel wel met tabakswater, dan moet je het eerst nog even koken (en laten afkoelen) voor gebruik.

        Comment


        • kees49
          kees49 commented
          Editing a comment
          Ik zie ze alleen op aardappelschijfjes lopen. Ik ben benieuwd waar ze vandaan komen, springen zie ik ze niet.

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Larven van varenrouwmug lopen niet, want die hebben geen pootjes.

        • kees49
          kees49 commented
          Editing a comment
          Een vraag, als ik vanaf nu de planten op de schotel water geef want die larven leven in de bovenste 5 cm van de aarde dan wordt de bovenste laag droog. Plus een laag metselzand boven op dan moet het goed komen.

        Zowel gisteren als vandaag 250 ml gegeven
        regenwater en kraanwater met een pH van 6.20. Op de schotel, de bovenkant wordt steeds droger. Het blad wordt steeds geler maar alleen de bovenste bladeren.
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


        • kees49
          kees49 commented
          Editing a comment
          Ze worden nu ook aan de onderkant geel. Maar dat kan door te weinig licht denk ik.

        De bladeren worden nu wel erg snel geel, de oorzaak weet ik niet.
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 3 photos.

        Comment


        • kees49
          kees49 commented
          Editing a comment
          Weet iemand de oorzaak van het geel worden?

        Je bent ook te vroeg met bloeivoeding begonnen.
        Da's alvast voor de volgende keer; Zo lang ze groeien geef je groeivoeding.
        Bloeivoeding is voor de toppen, als er geen toppen zijn: geen bloeivoeding.

        Calcium/Magnesium tekort lijkt 't dit keer, maar moet je daar nog wat aan doen nu?
        Voor Calcium gebruik ik een wit krijtje, of Biogreen Calgel, wat ik het eerst kan vinden in huis
        Voor magnesium gebruik ik Bitterzout.

        Ik heb even terug gebladerd in je verslag, volgens mij bloeien ze nu zesenhalve week.
        Nog een weekje of twee denk ik? Dan zou ik geen hele gekke dingen meer gaan doen.
        Als je iets hebt waar Ca en/of Mg in zit zou je dat nog een paar keer mee kunnen geven.
        Voor de bladeren maakt dat niet meer uit, die takelen verder af, niks meer aan te doen, lekker laten zitten zolang het kan.
        Het kan nog wel een beetje helpen voor de ontwikkeling van de toppen.

        Bij Kera zeggen ze 49 dagen bloei maar ik denk dat ze wel iets langer mogen.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • kees49
          kees49 commented
          Editing a comment
          QnQ bedankt voor de info. Calcium zit toch ook in kraanwater? Of werkt dat niet. Kraanwater hier heeft een pH van 7.8. ik geef ze nu om de 4 dagen voeding en 1 keer in de week green Sensation.

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Klopt, zit ook in kraanwater.
          Maar als je daar zuur bij gaat doen voor de juiste pH, dan "eet" dat de calcium weer op.
          - (denk aan een koffiezetapparaat ontkalken, dat doe je bijv. met azijn, een zuur)

        • kees49
          kees49 commented
          Editing a comment
          QnQ Dan zuur ik een keer in de week niet af.

        Ik heb ze net water met voeding gegeven, ieder 500 ml. Morgen krijgen ze ieder 200 ml. kraanwater niet afgezuurt als het nodig is, anders een dag later
        ​​​​​​

        Comment


          Gisteren hebben ze ieder 250 afgezuurd water gehad pH 6,70. Vandaag krijgen ze ieder 300 ml met bitterzout.
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 2 photos.

          Comment


          • Remco
            Remco commented
            Editing a comment
            Mooie toppekes !!

          • kees49
            kees49 commented
            Editing a comment
            Ik ben ook zeer tevreden

          Een vraag, zoals eerder vermeld maak ik wiet druppels van de toppen en gedeelte van het blad. Is het dan beter om te spoelen of is dat alleen als je wiet rookt.
          ​​​​​​

          Comment


          • EasyW
            EasyW commented
            Editing a comment
            Ik weet het ook niet zeker maar mijn olie gemaakt van m’n eigen 14 dagen gespoelde oogst smaakt veel zachter dan die ik heb gemaakt van gruis uit de koffieshop

          • kees49
            kees49 commented
            Editing a comment
            EasyW , ik geef ze nog een keer water en voeding en verder alleen water.

          Of het echt 100% nodig is om te spoelen als je er olie van maakt weet ik eigenlijk niet.
          Maar het kost geen moeite eh, dus dat kan je gewoon doen.

          Spoelen op aarde = de laatste 7-14 dagen alleen water geven, zonder voeding.

          (dus niet een paar liter water erin mikken in een poging ze op het laatste moment te verdrinken)
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • kees49
            kees49 commented
            Editing a comment
            QnQ bedankt voor je reactie, ik was ook niet van plan om ze te verzuipen. Dan krijgen ze vandaag voor de laatste keer voeding
        Bezig...
        X