Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jonie's medicijnkast

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Volg deze ook weer. Altijd leuk die micro kweekverslagen!
    Buitenkweek 2019

    Comment


      #17
      Leuke reactie's !
      Voor mijn eerste binnenkweekje ben ik er ook heel blij mee! Het is uitdagend, leerzaam en verslavend. Daarbij wil ik het juist zo klein en onopvallend mogelijk houden. Soms hebben we de hele avond bezoek en heeft niemand door wat er in die kast in de hoek van de woonkamer zit
      De opbrengst maakt me nu niet zoveel uit, ik heb nog een dikke pot wiet uit de tuin van afgelopen zomer. De cbd kant heeft echter ook mijn aandacht getrokken dus vandaar deze keuze.

      Ik denk natuurlijk wel es aan een zwaardere of extra lamp, maar eerst maar es kijken hoe dit verloopt. Ben al wat aan het denken voor een volgende ronde en dan met een fotoperiode en een scrognetje ofzo.




      Comment


        #18
        Nog even een zonnige foto
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #19
          Dag 46 en de bloei zit er lekker in, ze lust al een aardige slok meer water nu. Het begint al wat te ruiken zodra ik de kast opentrek en af en toe een vleugje door de kamer. Voorlopig lijkt een filter nog overbodig.
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 2 photos.

          Comment


            #20
            Ziet er top uit

            Comment


              #21
              Wauw, dat ziet er mooi uit zeg! Ik ga je ook volgen, mooi inspiratie opdoen voor mijn eerste kweek

              Comment


                #22
                Dag 55, licht nog altijd op 20/4 uur en om de 2 dagen ca 250ml water. Nu met een klein beetje alga bloom begonnen. De bloemen dikken lekker aan en de geur is na aanraken al zoet en sterk. In huis ruik ik nog steeds niet erg veel. De bovenste bladeren verkleuren enigzins lichter tov de rest, iemand een idee wat dat kan zijn? De lamp hangt ca 15 cm vanaf de top.

                groeten!
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 3 photos.

                Comment


                  #23
                  De bovenste bladeren worden steeds lichter nu, onderin blijven ze aardig hetzelfde. Iemand een idee? Ze heeft straks haar 9e week erop zitten dus wellicht normale vergrijzing?
                  De hele kweek heb ik weinig aanpassingen gedaan, regen en kraanwater en een beetje plagron alga.
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.

                  Comment


                    #24
                    Inmiddels bijna op het eind: nu 75 dagen geleden dat ze uit de grond kwam. De grote bladeren werden geel en ik had ze tijdelijk ingestopt en vervolgens afgeknipt zodat de topjes beneden meer licht kregen. Ben aardig verrast hoe de toppen zijn aangedikt! Met een loepje de trichomen gecheckt, ik denk nog ff geduld?!
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 4 photos.

                    Comment


                      #25
                      Ziet er heel mooi uit hoor....
                      ja trichomen op meerdere plekken kijken
                      de meeste moeten wit/amber kleur zijn
                      je hebt altijd wel wat doorzichtige trichomen ertussen maar meerendeels moet wit/amber zijn
                      Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

                      Comment


                      • Jonnie
                        Jonnie commented
                        Editing a comment
                        Aha! Dus voor zowel cbd als thc is de plant hierin het meest potent in de overgang van milky naar amber? Doet me denken aan de kleurveranderingen van paprika's nu ik er over nadenk. Ook kwestie van smaak.

                      • Weske
                        Weske commented
                        Editing a comment

                      • Jonnie
                        Jonnie commented
                        Editing a comment
                        Hey top, dankje, daar heb ik wat aan! Ik ga voor cbd dus lekker amber laten worden dan maar!

                      #26
                      Ziet er niet mis uit voor zo een lage wattage! Ik was eerst ook begonnen met hele zwakke lampjes maar na 2 weken had ik al een zwaardere erbij hangen .
                      Sowieso nog eventjes wachten met knippen, ze kunnen nog flink wat rijpen.

                      Comment


                      • Jonnie
                        Jonnie commented
                        Editing a comment
                        Dankje! Ben dr ook heel blij mee, ik had mindere verwachtingen. In mijn zoektocht naar een lamp was dit een van de weinige waar ook het par vermogen bij stond. Dat gaf vertrouwen en een goede leidraad. Tot nu toe kost dit kweekje ca 6,50 aan stroom

                      #27
                      ...en aan alles komt een einde. Na 12 weken geknipt en ze hangt nu te drogen. Ik zal tzt het droge gewicht en een damp/rook verslagje posten.


                      You do not have permission to view this gallery.
                      This gallery has 4 photos.

                      Comment


                      • Rickysticky
                        Rickysticky commented
                        Editing a comment
                        Hoooollllyyyy sh@@!!!!
                        Ik zou het bijna niet willen geloven!
                        Heel knappe oogst laat het smaken!!!!

                        Gz Rickysticky

                      • Jonnie
                        Jonnie commented
                        Editing a comment
                        Dankje

                      #28
                      Oei, geoogst na 6 weken bloei, dat is wel wat te vroeg.
                      Waren er problemen ?
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                      • QnQ
                        QnQ commented
                        Editing a comment
                        Toppen zien er erg goed uit hoor, daar is niks mis mee, maar ik denk dat ze nog wel een weekje langer hadden gekund.
                        Ik sta trouwens best wel versteld van dit resultaat. Een 18W lamp !?! Da's een prima setup voor 1 plantje dus.

                        Ja, growdiaries, maar daar oogsten ze soms ook een beetje aan de vroege kant.
                        Aan deze kant van de zee laten we de wiet vaak iets langer 'rijpen'.
                        Het ligt ook een beetje aan je eigen voorkeur natuurlijk

                        Da's zeker interessant om te zien wat ze buiten gaan doen.
                        Hopelijk zit het weer een beetje mee, net als vorig jaar.

                      • Jonnie
                        Jonnie commented
                        Editing a comment
                        Dankje, dat is een mooi compliment! Ik ga de volgende zeker langer laten rijpen om te zien wat het verschil is.
                        Dit was mijn eerste binnenkweek en ervaring met een kweeklamp en dat is goed bevallen, daagt uit!
                        Zodra de toppen droog zijn wil ik een nieuwe ronde doen met dezelfde plant: proberen met het scrognetje dat ik heb gemaakt er nog meer uit te persen. Zal ik dat dan in dit topic aanvullen?
                        Grtz!

                      • QnQ
                        QnQ commented
                        Editing a comment
                        Zou daar lekker een fris nieuw topic van maken toch ?
                        Nja, het hoeft niet, wat jij wil, jouw feestje

                      #29
                      Geweldig, mooie opbrengst voor een 18w lampje.

                      Ik ben er ook mee bezig met 14,4w fullspectrum ledstrip. Het is mijn 1e kweek en het begin verliep niet zo soepeltje als ik gehoopt hebt.
                      Mijn plantje staat nu in de voorbloei, wel een hele kleine plantje en eens zien wat er uit komt aan het einde van de rit.

                      De groeten...

                      Comment


                      • Jonnie
                        Jonnie commented
                        Editing a comment
                        Hoi! Ik had hem gezien, lijkt iets geks met je plantje te zijn. Benieuwd wat het is en wat er uit komt, succes!!

                      #30
                      Bijna een week na het knippen en de wiet is al zo'n beetje droog (takjes breken iig) dus ik dacht ff wegen en proberen:

                      De opbrengst is 20 gram, ik ben geen purist kwa knippen maar het is meer dan ik had durven hopen toen ik begon

                      Twee keer mn dampertje ermee gevuld maar de smaak is nog wat zurig... denk wat snel gedroogd en nog ff curen?
                      Ik heb niet gespoelt de laatste week maar of dat nou nodig is bij een biologische kweek daar ben ik niet helemaal uit...??
                      Wiet plakt goed en ruikt overigens heerlijk fruitig.
                      Dit is dus een CBD dominante plant met ca 15%cbd en <1%thc dus geen high maar absoluut wel een effect: een algeheel prettig ontspannen gevoel
                      Moeilijk uit te leggen, echt een andere kant van de wietplant en zeker aan te raden!

                      Vandaag een nieuw zaadje gedropt en daarmee wil ik proberen of ik het nog kan verbeteren.

                      Fijn pasen!
                      You do not have permission to view this gallery.
                      This gallery has 3 photos.
                      Last edited by Jonnie; 21 April 2019, 11:11.

                      Comment

                      Bezig...
                      X