Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Allereerste kweekje 3 x Royal AK auto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Hallo aan ieder die dit leest!

    Ik ga de plantjes niet toppen voor de eerste keer (Mijn excuses Remco ) want ze zitten al aan 6 of 7 nodes. Het zijn kleine struikjes en ik weet niet of ze nog veel zullen groeien ...

    Maar ... ik heb een probleempje denk ik ... ben reeds gaan zoeken bij de bladproblemen en de vragenlijst daar afgegaan maar geen afdoend antwoord gevonden op het eerste zicht.

    De onderste bladeren van 2 plantjes hangen naar beneden (zie foto) en zijn lichtjes verkleurd.

    Kan ik ook de takjes opzij houden zoals bij de foto van Remco (zie vorige post) zonder te toppen? Maar gezien het groot aantal bladeren weet ik niet dat dit iets zal uithalen ...

    Voor de rest ruikt het gewoon lekker, eeeeecchhhttt lekkkkerrrrrr (niet naar Beemsterkaas) als ik het deurtje open trek.

    Alle tips en trics blijven steeds welkom en in de mate van het mogelijke (en mijn gevoel) sta ik open voor alle hints of kritieken.

    Grtzzzz
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 3 photos.

    Comment


    • Tsjara
      Tsjara commented
      Editing a comment
      Thx Weske Morgen zal ik de onderste bladeren weghalen (ik veronderstel gewoon afbreken aan de stam) en ga ik de plantjes wat open vouwen. Mag ik meer bladeren weghalen dan enkel de onderste of is dit schadelijk?

    • Weske
      Weske commented
      Editing a comment
      Ja gewoon het steeltje pakken bij de stam en dan voorzichtig naar beneden duwen breekt ie vanzelf af

      Ja dat mag wel maar ik zou wel alleen hetgene verwijderen wat licht blokkeerd zodat je topjes wat licht vangen
      Niet zomaar weg hier en daar verwijderen alleen echt hetgene wat licht blokkeerd of dat er geen lucht doorheen kan komen

    • Tsjara
      Tsjara commented
      Editing a comment
      Morgen na het werk ga ik aan de slag! Thx!

    #47
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Staat nog steeds op de site, voor 25 €. Volgens mij houden ze je voor de gek bij Bol... Mijn winkel is het al lang niet meer.

    • Tsjara
      Tsjara commented
      Editing a comment
      Tja, snel zullen ze me daar niet meer zien ....

    #48
    Ik denk het wel
    maar let op dat autoflowers weinig tot geen voeding nodig hebben

    hoe geef je je water wat is je ph van water en eventueel de grond ook even meten
    Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

    Comment


      #49
      Weske ik geef water van bovenaf met een gietertje. Het is regenwater maar ik heb nog geen ph-meter of ec-meter. Ik had zo een analoge ph meter maar heb die al weggegooid wegens rommel ...

      Ik zal morgen eens een foto plaatsen zonder bordeellicht

      Comment


      • Weske
        Weske commented
        Editing a comment
        Ja kan ook een ph probleem zijn hoor alleen regenwater is te laag volgens mij ik denk je beter even 50% regenwater en 50% kraanwater kan geven best lastig te zeggen

      • Tsjara
        Tsjara commented
        Editing a comment
        Ja, ik zal me maar een deftige meter aanschaffen maar ik zie op tegen dat ijken enz ... (ik weet er nog niet genoeg over, bv hoe vaak ik dat zou moeten ijken enz ....) de cijfertjes aflezen zou nog net moeten lukken!

      #50
      Ja, whaahaa!!

      Het woord ''gratis'' hebben de Nederlanders
      uitgevonden denk ik lol..
      Eh?,,veel geld voor een beetje voeding......

      Vind je planten er goed uit zien!!

      Comment


      • Tsjara
        Tsjara commented
        Editing a comment
        Thx Ipie

        Ik vind ze er ook nog goed uitzien hoor! Ik laat ze zoveel mogelijk met rust en geef ze water op gevoel (pot-ophef-techniek )

        En idd., ik dacht ook dat gratis van de Nederlanders was maar wij Belgen letten er toch ook steeds meer op vind ik.

      #51
      Met 5L heb je wel meteen voor 5 jaar genoeg denk ik
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Tsjara
        Tsjara commented
        Editing a comment
        Ja, dat denk ik ook! Maar voor 1 liter waren de verzendingskosten duurder dan het flesje ... Dus maar vooruitziend gekocht ... Grtz

      #52
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 3 photos.

      Comment


        #53
        Het is inderdaad moeilijk om raad te geven zonder goede data ivm de PH dus ga ik morgen naar de doe-het-zelf een ph meter kopen en hopen daar het daar aan ligt ... Ik verwacht morgen de bloeivoeding dus eventuele tekorten kan ik daar hopelijk wat mee oplossen.
        Op de zak grond stond voeding voor 100 dagen maar weet niet dat dit de volledige cyclus zal volstaan ....

        Comment


        • Tsjara
          Tsjara commented
          Editing a comment
          kees49 bedankt voor je reactie! Ik zal opletten met de voeding maar als het niet aan de PH ligt heeft het waarschijnlijk met de voeding te maken denk ik (eerste kweekje dus ben nog echt een nieuweling hierin).

          Ze zijn nu net 1 maand jong en ik vind het nogal snel om gele blaadjes te krijgen ...

        • kees49
          kees49 commented
          Editing a comment
          Ik geef ze regen en kraanwater, de verhouding varieert tussen pH 6.10 en 6.80.
          Last edited by kees49; 1 May 2019, 15:06.

        • Weske
          Weske commented
          Editing a comment
          kees49 je weet niet of de ph waarde van jullie kraanwater hetzelfde is

        #54
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • kees49
          kees49 commented
          Editing a comment
          Welke pH meter is dan wel goed?

        • Tsjara
          Tsjara commented
          Editing a comment
          QnQ Dat zijn dezelfde bij jullie als bij ons hoor

          Ik weet dat 420shop “deel uitmaakt” van dit forum maar hebben ze daar ook ph meters? Op de website kan ik het niet zo terugvinden ...

          Grtzzzz

        #55
        Hallo iedereentjes,

        Nu begin ik me toch wat zorgen te maken omdat mijn 3 dames dezelfde verschijnselen krijgen (de ene al wat meer dan de andere)

        De foto hieronder toont het meest opvallende verkleurde blad .... maar als er nog iets opvalt aan deze plant laat het dan gerust weten!

        Iemand raad? Zelf eens zitten zoeken maar ik vind een hele hoop info en als ik dat volg dan kunnen mijn dames vanalles teveel of tekort hebben .... Iemand die dit herkent?

        Vooral deze maar ook de andere 2 zijn niet mooi groen meer ...

        Grtz



        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


        • Weske
          Weske commented
          Editing a comment
          Met die kan je gewoon de grond meten
          Zorg dat je water op ph 7.0 staat

          Je doet een laagje water erin en de helft zand van de hoeveelheid water goed doorroeren dan laten staan tot alle prut naar de bodem gezakt is daarna meet je het water en weet je de ph waarde van je grond

        • Tsjara
          Tsjara commented
          Editing a comment
          Thx Weske en @kees49

          Metertje kopen is mijn hoofdtaak dit weekend! Dan pas de vrouw en kinderen en huisdieren!

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment

        #56
        Voor mij lijkt het erg op een voedingstekort. Het beste is inderdaad denk ik om je ph te meten. Je kunt je plant anders voeding blijven geven, maar als de ph niet juist is dan neemt de plant het toch niet op. Als je niet snel genoeg aan een ph meter kan komen, is het misschien ook een optie om geen mengsel meer van kraan- en regenwater te gebruiken. Zo krijg je weer een andere ph waarde in je water en misschien helpt het wel.

        Comment


        • Tsjara
          Tsjara commented
          Editing a comment
          Thx! Heb zonet voor ik je bericht las mijn gemengd water weggegoten ... Eerst de ph zien te meten en dan pas water mengen, of niet ....
          Voeding heb ik ze nog niet gegeven want als de plantjes het niet opnemen dient het tot niets. Ik ga wachten tot ze terug beter zijn
          Grtzzzzz

        #57
        Busje Plagron bloom toegekomen .... maar ik denk toch maar even te wachten tot mijn bladprobleem (lees hopelijk enkel ph probleem) opgelost is!

        grtz

        Comment


          #58
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 6 photos.

          Comment


            #59
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 4 photos.

            Comment


            • Remco
              Remco commented
              Editing a comment
              Stroop is da voor op de pannenkoek'ken ? Hoe groot is zo een busje dan wel ,
              omdat je zegt dat het maar kleine plantjes zijn ??

              Dien eerste foto hier boven is wel een mooie , wel spijtig van de verkleuring !!

            • Tsjara
              Tsjara commented
              Editing a comment
              Thx ganjagast !

              Remco idd voor op pannenkoeken of zo het flesje is ongeveer 30 cm .... maximum ....

              De verkleuring is al een tijdje bezig ...

            • Remco
              Remco commented
              Editing a comment
              En misschien een idee wat daar de oorzaak zou van kunnen zijn ?
              Is wel spijtig want je moet nog wel effe denk ik ?
              Hoelang heeft zo nen auto eigenlijk nodig voor dat je de vruchten
              kunt plukken ??

            #60
            Waarom gooi je er citroensap bij?
            je weet dat citroensap je ph gaat verkloten?
            Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

            Comment


            • ganjagast
              ganjagast commented
              Editing a comment
              Sluit ik me helemaal bij aan. zeer onstabiel.

            • Tsjara
              Tsjara commented
              Editing a comment
              Doe ik niet meer ... het hielp niet maar het verslechterde enkel of bleef hoogstens hetzelfde ...
          Bezig...
          X