Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De verhuisdoos en de Hindu Kush

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

De verhuisdoos en de Hindu Kush

Korting op 420shop
    hey kwekers,
    in mijn ander kweekverslag onder de normale sectie ben ik ff terug begonnen met 5 zaadjes autoflowers - hindukush van wietzaadjes huismerk.
    ervanuit gaande dat er mischien 3 zouden uitkomen zat ik opeens met 5 zaailingen.

In mijn 60x60 tentje heb ik ze tot nu toe alle 5 gezet maar nu is het toch tijd om ene te laten verhuizen

Vandaag wat inkopen gedaan en van die 5e een microverslagje

Allereerst wil ik graag vermelden dat ik weet dat een doos niet geschikt is maar ik heb hem volledig geisoleerd en verstevigd.
    Zie hieronder de build in progress!

Op de laatste foto zien jullie dat ik de doos bovenop me tent heb gezet en de uitvoer van me tent als invoer gebruik van me doos aangezien die buisventilator sowiso te hard zoog en nu komt dat eigenlijk wel goed uit
    De odeur gaat vervolgens weer door de kattenbakfilters(koolstof)
    De hele build heeft minder dan 10€ gekost alleen de lampen waren €9 per stuk.
    Zijn 6500k ledlampen a 1521 lumen per stuk

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Zoek eens op spacebuckets en ik denk dat kattekorrels niet effectief zijn bij wietgeur.

Maar ik gebruik ook voor van alles dozen en ben dus benieuwd hoe dit afloopt.

Rreppellsteeltjam hoe bedoel je kattenkorrels?
    Dit zijn koolstoffilters voor kattebakken idd maar zit toch gewoon actieve kool in net als de normale filters? Grts

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Editing a comment
      Geen idee, maar er moet wel lucht doorheen hè!?

Yes dat klopt, ik vindt dat er idd te veel warme lucht blijft hangen dus kga morgen een computerfan toevoegen voor de lucht door de filters te trekken .

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Editing a comment
      Zet de doos voor de luchtinlaat, ehm, als je een actieve inlaat hebt tenminste.

Interessant zeg! Eenvoudig en slim bedacht
    Deze thread zal ik ook gaan volgen

Comment

Ik heb de uitlaat van me kweektent gebruikt als actieve inlaat voor de doos met het idee dat het via de doos weer naar buiten gaat maar heb een fan nodig omdat de lucht blijft hangen in de doos.
      misch dat ik m loshaal en een eigen actieve inlaat maak voor de doos maar moet ik nog ff zien.

Comment

Toch besloten om de uitlaat van me kweektent af te koppelen en ipv een panty voor de luchtfiltering.
        En een actieve uitlaat bii de koolstoffilter.

Tevens ook wat LST gegeven aan me dame
        EFD1DEF0-6B4D-4BD2-B33A-E6DF11E3D2B2.jpeg C222EE8F-A45A-4F70-9F36-E02F73EB9075.jpeg C198E22F-2B27-4430-BC13-752A20DB22EE.jpeg

Comment

Heb de uiteindelijk verblijfplaats gevonden voor de avonturen van de doos en de hindukush, onder t bureau lekker koel.
          Klimaat heb ik nu redelijk onder controle met een temperatuur van 24 graden (met deurtjes dicht) en een LV van 52%
          D8228578-42FB-447F-8C18-3B444B8C4BBE.jpeg 400D66BF-6C5A-48B3-9DCA-564E659BC2ED.jpeg DF42222D-EF74-4C22-9D3D-2D96DBB02245.jpeg

Comment

Als je die kartonnen doos voor de inlaat van je tent zet zuig je dus alle geur uit de doos je tent in en via het filter van je tent gaat dat dus zonder stank je ruimte in. Dan heb je die kattenbak filters helemaal niet nodig en die zullen in je huidige opstelling ook niet voldoende zijn wanneer je plant gaat bloeien.

6500K zijn prima voor groeien maar in de bloei heb je toch echt minimaal 4000K nodig maar liever nog 3500-3000K.
            Hoe hoog is je 60x60 tentje precies?
            Persoonlijk zou ik ze alle 5 daar lekker in laten staan en ipv scroggen enkel wat onderste zij-takken snoeien om te voorkomen dat het te krap wordt. Ik heb zelf momenteel 6 planten staan op 44x49cm en de volgende ronde gaan daar 9 planten in.
            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

Comment

• Ketelhuis
              Ketelhuis commented
              Editing a comment
              Dat zou idd een oplossing zijn voor de geur maar daar heb ik helaas geen plek voor.
              Mijn tent is 60x60x160 en staat in mn berginghok en samen met de vriezer en een rekje is er geen ruimte meer voor de doos.
              In de tent zelf heb ik 4 11L potten staan en die nemen ook alle ruimte in, vandaar dat ik de 5e haar eigen plekkie heb gegeven in een respectabel potje.
              Volgende kweek in de tent zit ik ook te denken kleine potten veel planten of grote pot scrog.

• Cleargreen
              Cleargreen commented
              Editing a comment
              Ja als 't niet past dan past 't niet natuurlijk.

• Rreppellsteeltjam
              Editing a comment
              Speciekuip, je hebt ze ook rechthoekig.

Tis soort brand bom die kartonne doos met lampen er in ... staat er ook brand blussertje bij?
            God was never on your side..

Comment

belladonna Nee geen brandblusser, de bedrading is 0,75mm dat is goed voor 6A dus 230v.6A = 1380W max belasting en daar kom ik niet aan met mn 3 ledlampjes.
              Dus is er een brandgevaar? Niet echt want als er vanwege vocht oid toch een sluiting ontstaat dan heb ik mn installatieautomaat wat uitspringt.

maar je hebt me wel op een idee gebracht, ik heb een tijdje terug een groepenkast moeten maken voor een bedrijfje en heb daar nog een thermische beveiliging van over.
              Deze zou ik tussen mn lampen en stekker kunnen zetten op laten we zeggen : 0.5A uitgaande dat me lampjes 20w per stuk zijn dus 60w/230= 0.3A

Dus als ze zouden overhitten tot 0.5A vliegt me thermisch contact van de doos er uit.
              Dit eerder om mn lampen te beschermen dan dat er brand zou uitbreken.

Comment

21995EA5-53EF-489D-A4AF-FE735315833C.jpeg Lekker in t zonnetje a 23 graden en 50%LV

Comment

Daar zijn we weer^^ Dag 16 boven de grond

De afgelopen dagen lijkt ze gestressed geweest, heeft geen groei gehad en blaadjes voelden een beetje dor aan terwijl kleur licht groen was.
                  Ik dacht misch de overgang van led full spectrum naar 6500k leds ?
                  Heb 2 ledbulbs vervangen voor 2700k cfl en een lichte voeding bestaande uit wortelstim/enzyme/grow

Nu lijkt ze weer te groeien en ben aan het overwegen om rustig aan een cfl terug te vervangen voor ledbulb en na een paar dagen de 3e ledbulb ook terug.

Nog wat pics
                  E579278E-B55F-4153-8B43-5E023EB7312E.jpeg 062A4EE6-BB55-4C1A-851C-AF3E07E2F2B8.jpeg F2653AFB-155C-4189-BC02-788203990D3A.jpeg 80629707-E474-4FAF-AFAC-1A3C94419D60.jpeg 012FA194-51B7-4354-963C-1F46788EEE93.jpeg

Comment

Het begon een beetje krap te worden zowel in de hoogte als de breedte en de doos bleek te weinig ruimte te hebben voor een scrognetje , dus heb ik de verhuisdoos vervangen voor een opbergdoos!

zelfde setup ik heb gewoon alles overgezet alleen de filter moet nog en heb nu zelfs leuke deurtjes

Is een 100L opbergdoos van de action

Dit is dag 21 boven de grond, dit plantje had een achterstand op mn andere plantjes in de kweektent en is haar leven begonnen als een lelijk eendje met misvormde blaadjes maar ze begint steeds mooier te worden
                    Ipie je had gelijk mn plantje had idd dorst, ik geef nu 2x per dag water en dat vind ze prima

A952AFCC-4374-4866-A4D1-73DB1C807557.jpeg E303BE3D-D651-426C-BE9E-96AE1C3223C2.jpeg 6155040A-4FA1-41B4-BC0D-185ADCF3808B.jpeg 26C4CFE1-4795-40BB-9689-7AB14EBE906D.jpeg 0100D38F-F2DD-443B-B4A3-088F7EC1ED68.jpeg

Comment

Footer Left Ad

Collapse
                    Bezig...
                    X