Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2e kweek met grow cylinder van 53x14 cm, met 1mtr ledstrip

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: 2e kweek met grow cylinder van 53x14 cm, met 1mtr ledstrip

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,
    Na een grote zomerstop na een bijzonder experiment met mijn 1e kweek. Er is 5 gram droog geoogst.
    Niet zo sterk maar prima kwaliteit ondanks de rare verloop.

    Maargoed, i am back into bussiness

    Afgelopen maandag 1 oktober 2019 1 zaadje van Royal Dwarf tussen de natte koffiefilter samen met andere 4 zaadjes van jalapeno's gelegd en in een afsluitbare zip-zak gezet en opgehangen in een donker warme kast.

    Vandaag is de zaadje van Dwarf de penwortel uitgeschoten, circa 1cm lang.

    ik heb hier nu een voorgroeikweekbak met een ledpaneel van Aldi.
    Het is een kweekbak met een afsluitbare deksel met daarin 10 gaten erin waarin je de meegeleverde 'open' potjes geplaatst worden met een eigen dekseltjes.

    Daarboven hangt er een led paneel met witte leds van 4000k (hoeveel wattage die de ledjes levert is mij niet bekend), de opgenomen wattage is 22 watt.

    Deze stralen een sterk wit licht uit. Dat lijkt me prima voldoende voor in de voorgroeifase.

    Ik heb de 5 van de 10 potjes voorgeprepareerd met een grondaarde van ProMix en daarmidden een 1 kuubje cm gevuld met Pokon stek/zaaigrond zodat de penwortel makkelijker de wortels verder kunnen schieten door de zachte massa van de stekgrond.

    Potten zijn genummerd en de Dwarf krijgt nr. #3 toegewezen. de 4 andere is voor de jalapeno's.
    Waarom? precies in het midden van de lichtstraal van de ledpaneel..
    De licht hoeft nog niet aan.. moet eerst nog haar koppie laten zien.

    Later op de dag zal ik de foto zien van die kweekbak van Aldi.

    Houdoe allemaal..
    Groetjes van DwarfGuy

    Edit: Foto's kweekbak.

    Resize Image_1570205881278.jpg Resize Image_1570205999333.jpg Resize Image_1570205943794.jpg p.s. vergeten eraan te toevoegen:
    Dat bruine aan de rand van de potjes.
    Dat zijn koffiepapier die ik erin hebben zetten, met daarin de grond.
    dit om te voorkomen dat de grond uit de pot wegloopt en de wortels niet buiten de pot gaan.
    Plus het houdt de grond goed vochtig.
    Deze zitten in de bak gevuld met water dat net boven de bodem van pot staat, de koffiepapier zorgt er dan voor de watertransport.
    En bijkomende voordeel, bij het overzetten van de plant haal ik deze voorzichtig uit de pot en verwijder de koffiepapier en kan zo zonder veel stress en schade overgezet naar de grote pot en in een growcylinder met 1mtr ledstrips.zoals in mijn voorgaande project.
    Last edited by DwarfGuy2019; 4 October 2019, 18:38.

    #2
    Voorgroei onder 22 watt, daar heb je meer voor nodig..

    Ontkiemen en laten wortelen, dat wil wel, maar daarna heb je echt meer licht nodig!!

    Maar je zult het wel gaan zien aan het strekken.

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      You can believe me, my friend, because i am Gandhi.

    #3
    Repel,
    Daar heb je vast gelijk in. de ledpaneel is gelukkig in de hoogte verstelbaar dus kan op het laagst mogelijk gezet worden.

    bij mijn vorig project had de plantje totaal geen strekprobleem in een growcylinder met 14,4 watt fullspectrum leds omheen tegen de wand van de cylinder aan.

    We zullen het wel zien hoe het verloopt.
    De groeten.

    Comment


      #4
      Yes, je hebt het vaker gedaan eh, dus ik ben benieuwd of je dit keer jezelf gaat verbeteren.
      Succes alvast!
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #5
        Succes weer ! Ben benieuwd wat je er deze keer van gaat maken
        Een dag zonder wiet kent Flip niet.

        Comment


          #6
          Het gaat goed met mijn dametje.
          1 week na de zaaien koffiefiltermethode.

          Gisteren liet de dame haar kopje zien. Lichtregime 18/6 aangezet. De plantje is circa 0.5 cm lang

          Vandaag is de lobblaadje ontvouwd en de 3e kartelblaadje liet ie ook al zien.

          Gisteren 6 okt.
          Resize Image_1570463427955.jpg

          ​​​​​​ Vandaag 7 okt.Resize Image_1570463345460.jpg ​​​

          Comment


            #7
            Dag 10 - Zaailing.
            Zo te zien gaat deze kleine lieve meisje heel goed gaat.

            Foto's:
            Resize Image_1570729073529.jpg Resize Image_1570729134121.jpg

            Comment


              #8
              Leuk projectje! Ik ga het volgen!

              Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
              Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

              Comment


                #9
                Dag 23 na de zaai:

                Ik heb vorig week de plantje van een voorgroei-pot van de kweekbak naar zijn uiteindelijk grotere pot overgeplant.
                Nadat ik opmerkte dat de voorgroeipot ietwat te nattig is, en de groei even stilstond heb ik snel gehandeld om haar in een eindpot te overplanten en in een growcylinder geplaatst met echte full-spectrum leds waarin ze verder kan ontwikkelen.
                Door de overplanting leek de groei ongeveer 4 dagen stokte. Gister ging de plant ineens weer verder gaan groeien. De 2e node is uit zijn schulp gekropen en groeit nu beter door.
                Alles ziet er verder gezond uit en geen krul-neiging waargenomen zoals dat bij de 1e kweekronde het geval was.

                De plantje lijkt ook de voeding uit zijn lobblaadje te teren. dat is te zien aan de verkleuring aan de lobbladjes. (op de foto niet goed te zien.. smartphone-foto kwaliteit is gewoon kut, maargoed...
                Dit plantje heeft gelukkig weinig last van een strek gehad toen ze nog in de kweekbak was.

                p.s. ik ga wat onregelmatig verslagen te maken, en doe ook niet meer dagelijks of weekelijks te doen ivm tijdgebrek.
                De groeten...

                De foto's, de kwaliteit is om van te huilen, maarja... heb mijn dslr toestel niet bij mij dus..:
                Resize Image_1571864709432.jpg
                Resize Image_1571864765243.jpg

                Comment


                  #10
                  Dag 29 na de zaai. Vegatieve toestand.

                  Zo te zien gaat het super met mijn plantje.
                  Zij groeit als een kool, de gevreesde omkrulling zoals ik dat eerder gehad hebt met de vorige kweek blijft vooralsnog uit.

                  Foto's:
                  Resize Image_1572354084302.jpg Resize Image_1572354140035.jpg
                  De groeten..

                  Comment


                  • OudHollander
                    OudHollander commented
                    Editing a comment
                    Ik wil je niet teleurstellen of vervelend doen maar als dit plantje op de foto 29 dagen is, heb ie toch wat achterstand. Om te gaan zeggen dat het als kool groeit is misschien toch wat optimistisch want je plantje ziet eruit zoals een plantje er hoort uit te zien na een klein weekje...
                    Als dit over een AutoFlower gaat, zou het misschien nog kunnen, maar als het een regulier/feminized zaadje is, dan is ie echt wel heel erg klein voor 29 dagen. Krijgt ze wel genoeg licht en niet te veel water?

                  #11
                  Tja, wat zal ik zeggen?
                  Dit zijn Dwarfjes ( afjes) toch?

                  Die houden niet van overpoten en stress gevoelig.
                  ik denk dat 90% op dit forum ze ook direct
                  in een grotere pot plaatst en niet gaat verpoten....

                  Voor bijna 4 weken oud zijn ze inderdaad een
                  beetje aan de kleine kant hoor! Komt natuurlijk
                  ook dat ze een vracht aan buitenlicht mee krijgen
                  maar ik wens je het allerbeste en een lekker
                  rokertje toe!

                  Comment


                    #12
                    ja het is idd Royal Dwarf als vorige ronde.
                    Ja ik experimenteerde met het overpotten.
                    Idd wat aan kleine kant, maar het hoeft van mij perse niet supergroot te worden.

                    De hele cylinder is 58cm hoog, 14 cm in doorsnee.
                    Nogal krapjes dus.
                    Als de dwarfje flink wat groot worden dan moet ik er bijgesnoeid worden en bij bloei flink lollypopping worden.

                    Dank je en de groeten hė.

                    Comment


                      #13
                      Hmm ik kan hier de comment van OudHollander niet direct eronder te beantwoorden, maargoed..
                      Het is een autoflower en ik experimenteer er graag mee, niet voor de grote opbrengst maar puur voor de fun.

                      Zij krijgt voldoende water, er wordt dagelijks gecontroleerd en in een grow cylinder zit er 14,4w Full Spectrum ledstrip van 1mtr en de plantje krijgt al een bak licht aan alle kanten, van boven en van onder en zijkant.
                      Als ik de deksel opendoe, dan kont er een bak licht op mijn bakkes en doet ie pijn aan mijn ogen.

                      De groeten.

                      Comment


                        #14
                        Vergeet niet dat een afje ongeveer een levensduur heeft
                        van drie maanden. Ongeveer 6 weken groei dan schiet ze
                        automatisch in de bloei.

                        Iedere handeling die je verricht kost tijd en herstel voor het plantje
                        bv.het overpoten. Daar hebben ze ( bijna) geen tijd voor!

                        Deze heeft al 4 weken groei achter de rug dus, verwacht niet
                        dat er nog 50 cm. bij komt. Ik hoop het beste voor je...........

                        Nogmaals Succes!!

                        Comment


                          #15
                          Er hangt 22 watt boven, met dat in ogenschouw gelaten groeit ze hard genoeg toch ?

                          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                          Comment


                          • Ipie
                            Ipie commented
                            Editing a comment
                            Ze hebben niet lang meer Flip.......

                          • Flip Hasjkip
                            Flip Hasjkip commented
                            Editing a comment
                            Ik weet het maar het is een experiment, geen noodzaak om stash aan te vullen. Heb een keer een plantje in de vensterbank gekweekt, kwam net genoeg aan om een klein vloeitje te vullen. Ik was zo trots als een aap met 7 lullen, en stoned dat ik was Als er nu 600 watt boven had gehangen had ik ook gezegd dat deze kweek totaal geen zin meer heeft en mislukt is maar gezien de omstandigheden vind ik het prima gaan.
                        Bezig...
                        X