Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Herkansingskweekje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Jeetje wat een volle planten, lijkt wel boerenkool. Mooi hoor! Ze lijken wel wat dorstig op de laatste foto.

    Comment


    • DikkeJay
      DikkeJay commented
      Editing a comment
      Klopt, heb die ook goed water gegeven nadat ik dat door had.

      Haha jah ik zie der ook wel kool in, denk dat dat komt door de omgeving waar ik woon, er is niks anders in de buurt...

    #17
    Kleine update ookal valt er niet heel veel te melden.
    Achteraf blijkt dat ik toch wel wat te zeggen had

    Hoewel ik de watergift zo noulettend mogelijk in de gaten hou heeft een weekendje niks geven wel wat gevolgen gehad, elke plant heeft wat uitgedroogde blaadjes onderin.

    Ik wou de boel naar 12/12 zetten zodra de plant rechts er wat vrolijker bij zou staan, maar die bladeren onderin hebben er niet superveel zin in. Dus ik ga dat ding straks inregelen naar 12/12 volgens mij staan ze nu precies 1 maand in de potten dus bijna 5 weken.

    De planten die gepoogd zijn te fimmen lijken echt hele volle bladerenbossen te maken, helaas is het zo vol dat ik moeilijk kan zien hoeveel vertakkingen het precies zijn:

    20191215_151533.jpg
    20191215_151540.jpg

    20191215_151548.jpg

    Verder nog een boven aanzicht (wat er door de ultrawide-angle lens wat raar uit ziet) en birdview:

    20191215_151612.jpg

    20191215_151554.jpg

    De volgende update ga ik weer een gifje posten, heb het maken van foto's dit weekend geautomatiseerd (elk uur een foto). Dus ik kan nu veel beter zien hoe de bladeren er voor staan en welke kant ze op bewegen (en dus beoordelen of ze wat water lusten).

    Comment


      #18
      zien er netjes uit jay mooi dichte groei die onderste bladeren niks om je druk om te maken,de oudste bladeren gaan als eerste grtz
      The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
      5 lekkere grieten onder de zon

      Comment


        #19
        Ligt daar 1 slakkenkorrel in dat potje?

        Comment


        • DikkeJay
          DikkeJay commented
          Editing a comment
          Gezien ik geen idee heb waar je het over hebt, kan ik met vrij grote zekerheid zeggen dat dat niet zo is. Dat schaaltje in het midden doe ik wat water in voor de luchtvochtigheid als je op dat bakje doelt

        • kelderkastje
          kelderkastje commented
          Editing a comment
          Ah, ok. Het lijkt of er zo’n blauwe slakken korrel in dat kommetje ligt.

        #20
        Wauw, interessant kweekverslag man!, bedankt

        Comment


          #21
          Dikke duim voor Dikke Jay!

          Comment


            #22
            We gaan bijna richting een weekje 12/12, heb het zondag ochtend omgezet. Schieten aardig de breedte en hoogte in de laatste dagen, leuk om te zien! En hoe kan dat beter dan met een gifje!





            Ze beginnen langzaam maar zeker een beetje te ruiken in de tent, heerlijk! Hoop volgende week op bloei maar voor nu groeien ze nog wel even door:

            20191220_175736.jpg

            20191220_180000.jpg

            Het mag duidelijk zijn welke niet gepoogd is te fimmen

            Comment


            • kroket
              kroket commented
              Editing a comment
              Wow, kijk ze eens knallen!

            #23
            ze gaan goed,ben je nog van plan om te scroggen ?

            Comment


            • DikkeJay
              DikkeJay commented
              Editing a comment
              Klutser Nee niet echt, dat ga ik de volgende keer misschien proberen. Vind het nu al lastig om achterin te komen.

              Wel denk ik er over om te dieven als de echte bloei begint, voorbloei is nu gaande, bij verschillende vertakkingen okselhaartjes, maar er zijn nog geen pruikjes.

            #24
            Allereerst, de beste wensen iedereen, dat we maar veel mogen groeien, bloeien en snoeien dit jaar!

            20200101_143329.jpg

            Hierbij weer een update, het lijkt erg goed te gaan, sinds ik 2 weken terug naar 12/12 ben gegaan is er nog een laatste groeispurt uit gekomen en sinds 4 a 5 dagen is de bloei zichtbaar aan het worden. Er vormen zich kleine pruikjes en het zijn echt een stel zuipschuiten geworden, als ik ze in de ochtend bijna een halve liter water geef hangen ze in de avond alweer slapper en mag ik nog een keer bijna een halve liter geven.

            Ik ga Bac Bloei gebruiken en denk dat ik daar eerdaags mee ga beginnen, eerst bijna een halve dosis 1ml op 1.7 liter en dat 1 keer per dag en de 2de waterbeurt gewoon water.

            20200101_131633.jpg

            Is dieven nodig denken jullie?
            Wat ik leest is dit het moment om te doen. Ben niet zn fan van het verwijderen van bladeren omdat dat alsnog opslag is voor mineralen/zouten. Maar de kleine topjes onder weg snoeien kan nog?

            20200101_131847.jpg

            Comment


              #25
              Behalve dat ik voorzichtig aan de bloeivoeding aan het opbouwen ben valt er niks te melden, dus ik hou het bij een paar foto's:

              20200107_075504.jpg
              20200107_075517.jpg
              gif (13).jpeg

              Comment


                #26
                Gaat prima toch ? Vooral zo doorgaan !

                Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                Comment


                  #27
                  Erg mooi. Ziet er veelbelovend uit.

                  Comment


                    #28
                    Echt mooie planten. Hoop dat die van mij er over drie weken net zo bij staan.
                    Lopend Verslag

                    Comment


                      #29
                      Gaan we weer! Heb helaas nu wel wat dingetjes waar ik wat inschattingsvermogen voor mis. Dus hier weer wat pics met vragen erbij!

                      Het viel me al eerder op maar leek geen kwaad te kunnen, ik heb een soort die vrij donker kan zijn (op de fotos valt dat mee, want veel licht). Maar er is 1 plant die best wel veel lichter is dan de rest als je er bij staat, is dit een probleem? (Zie bovenste plant)

                      20200114_091104.jpg

                      Verder krijg ik her en der wat blaadjes te zien waar ik over twijfel, ik zal mijn idee erbij zetten wat er aan de hand is, hoor graag als ik het niet goed heb!

                      Gekruld blad (een keer te veel water?) met iets van zichtbaar voedingstekort, ik neig zelf naar magnesium tekort, maar kalium problemen zien er ook zo uit, er zijn wat bladeren onderin die geel zijn en de uiteindes uitgedroogd. Wie o wie?

                      20200114_141950.jpg

                      De lichtste plant heeft een paar bladeren met wat oranje rode uiteindes, Ik heb geen idee, maar het lijkt zich te beginnen bij bladeren die met het fimmen half zijn afgeknipt, dus mogelijk komt het daar door?

                      20200114_142050.jpg

                      Maar wat is een verslag met enkel dood en verderf Hier nog wat fotos van ontwikkelende toppen:

                      20200112_224028.jpg

                      20200114_144657.jpg

                      20200114_144508.jpg

                      20200114_144429.jpg

                      Comment


                      • kroket
                        kroket commented
                        Editing a comment
                        Ik weet alleen te zeggen dat je alles prachtig op de foto hebt gezet, en mooie topjes

                      • DikkeJay
                        DikkeJay commented
                        Editing a comment
                        Voor het eerst & kroket Thx, wat een smartphone al niet kan tegenwoordig he!

                        Begint wel echt ergens op te lijken zo onderhand, als dit goed gaat tot het einde ga ik heel gelukkig zijn.

                      • Ipie
                        Ipie commented
                        Editing a comment
                        Prima, 100% en die vlekjes niet van aantrekken hoor!
                        Staat er gewoon goed bij in deze tijd!

                      #30
                      Begin me toch een beetje zorgen te maken, ik begrijp dat er nu veel voedingstoffen naar de toppen gaan ten koste van de bladeren maar onderin vallen elke dag nu 1 a 2 blaadjes, en daar hangt het ook wat slapper. Weet niet zeker of ik nu meer of minder water moet geven en of er meer voeding in mee moet geven (geef 1ml bac bloei per liter, en ga komende week volgens schema naar 2ml/l, met een beetje green sensation).

                      De volgende blaadjes lagen zojuist naast de planten:

                      20200116_174948.jpg

                      Ik zie vrij rode takjes, dit zie ik vooral onderin de plant...

                      Van boven lijkt alles goed en om de pijn te verzachten heb ik daar ook een mooie foto van:

                      20200117_173235.jpg

                      Comment

                      Bezig...
                      X