Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Twee RQS Royal Haze Auto onder 2x55W TL - Eerste Kweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Twee RQS Royal Haze Auto onder 2x55W TL - Eerste Kweek

    Korting op 420shop
    Hey Allemaal!

    Ik ben twee RQS Royal Haze Autoflowers in me kledingkast onder een Secret Jardin 2 x 55w TNEON aan het groeien, met mooi weer zet ik ze ook buiten op me balkon in het zonnetje.

    Ik gebruik vijftien liter gronest zakken/potten met lightmix & perliet van Plagron, ik ga voeden met de plagron Alga lijn. Ik weet dat ik eigenlijk de verkeerde grond heb gekocht, ik had de biologische versie met meer bodemleven moeten kopen maar ik heb Plagron Mega Worm besteld en ga dat bij de potten gooien.

    Ik ben een complete noob trouwens dus ik waardeer het als je me laat weten als ik iets verkeerd aanpak.

    Niemand met verstand van zake gaat iets hebben aan dit verslag maar misschien dat er andere noobs zijn die dingen kunnen meepikken.
    Zal eens in de tijd foto's van de dames in de comments zetten.

    Bedankt
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Week 1

    Zijn deze zaailingen teveel aan het strekken?

    Een plantje staat ook met haar bladeren naar boven.

    Tips welkom



    Attached Files
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #3
      Denk da da wel meevalt qua strek, geen zorgen...je kan later de grond nog wat ophogen rond de stam

      Comment


      • Bruin
        Bruin commented
        Editing a comment
        Dankjewel

      #4
      Hey Bruin,

      Leuk man. Heel veel succes met je kweek.

      Als een plantje met zijn bladeren naar boven gericht staat, dan gaat het heel erg goed met haar en staat ze lekker te schinen. Ga zo door dus

      je moet wel uitkijken met planten continu verplaatsen van binnen naar buiten en omgekeerd. Zo kan je namelijk snel last krijgen van bladluis en andere beestjes die je niet op je planten wil. Hoewel op je balkon wel weer minder erg is dan in een tuin, denk ik.


      Mijn kweekverslagen:
      https://tinyurl.com/yxmrfs8w
      https://tinyurl.com/y69gjs6g

      Comment


      • Bruin
        Bruin commented
        Editing a comment
        Bedankt Tomaten, Ze gingen vanmiddag heel erg lekker op het zonnetje volgens mij

        Ik ook trouwens, hopen dat het nog effe zo blijft!

        Zal lette op de beestjes! ik kan ze ook binnen zetten met balkondeur open, misschien is dat beter.


        o/

      #5
      Succes!
      2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
      2016 - Greyvol's buitenkweek
      2017 - Santa Maria van Space Cees

      Comment


      • Bruin
        Bruin commented
        Editing a comment
        Dankje!

      #6
      Attached Files
      Last edited by Bruin; 8 April 2020, 18:34.

      Comment


      • kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Geen steun geven, komt op eigen kracht recht.

      #7
      Lekker laten gaan, wordt ie mooi sterk van. Als er echt ondersteuning nodig is, wat aarde rondom de stam aanvullen. Zoals Galletje zei.
      Mijn kweekverslagen:
      https://tinyurl.com/yxmrfs8w
      https://tinyurl.com/y69gjs6g

      Comment


      • Bruin
        Bruin commented
        Editing a comment
        Aha!

      #8
      ​Dag 12


      Ik heb op dag 10 wat Mega Worm voor bodemleven aan de potten toegevoegd, en daarna heb ik ze 1/4 van hun groeivoeding gegeven met iets minder dan n halve liter water per plant.
      De grond was goed droog omdat ze elke dag 5 uur in de zon stonden en de aqua breath potten die ik gebruik drogen erg snel. Na deze halve liter water geef ik de grond weer de tijd om te drogen.


      Als de dames niet aan het zonnebaden zijn chillen ze in mijn kast onder de Tneon 2x55w onder 20/4 uur aan/uit. Die TNEON lijkt wel z'n werk te doen trouwens, ik heb 1 van de Royal Haze zaden die ik had in een pot gezet achter het raam en soms buiten op het balkon en die is echt veel kleiner terwijl ze op dezelfde dag zijn gezaaid. Ik zal fotos plaatsen dan zie je het verschil.




      Volgens mij gaan ze tot nu toe prima, als iemand een opmerking heeft ik hoor het graag.



      94ac00cd-c9e2-4d92-a23c-494aef0a1d5c.jfifebfaea06-cb7d-4693-9b72-83cd8331df49.jfif



      Attached Files

      Comment


        #9
        Hey allemaal!

        Ik vroeg me af wanneer ik kan beginnen met LST, Ik wou de hoofd stam met zacht draad ombuigen naar de rand van de pot zodat licht beter verdeeld word.

        Ze staan er nu zo bij, het lijkt mij dat ze nog wel minstens een week kunnen groeien voordat ik begin maar wil er niet te laat mee zijn!

        Ik hoor graag wat jullie denken!




        1b0011a4-17e7-490c-b403-d57c869378f0.jfif c67137e6-5e26-480d-9676-51a3bff57b5a.jfif

        Attached Files

        Comment


          #10
          Nou het is nu dag 24 en het gaat wel prima volgens mij.

          Ik heb LST toegepast en de onderste takken zijn mooi naar boven gekomen.
          Eens in de zoveel tijd pas ik de LST weer een beetje aan en buig ik bepaalde bladeren zo dat het licht goed komt waar het moet komen.
          Verder heb ik ze 2x een lichte dosis Plagron Alga Groei gegeven met per keer ongeveer een liter water.
          Ben wel nog even aan het uitvogelen hoeveel water ik ze precies moet geven, ik ben voorzichtig met over wateren maar ik ben ook weer bang om ze uit te drogen.
          Ik denk dat de plantjes nu wel op een punt zijn gekomen dat ze wat meer voeding en water mogen.
          Is er iemand hier die ervaring heeft met de Plagron Alga lijn en autoflowers? Kan ik gewoon voeden volgens het schema op hun site? (of is dit meer voor 'normale' strains?)


          Deze plantjes zijn nog zeker niet klaar maar ik weet wel nu al dat ik het groeien echt heel leuk vind, ik ga morgen een tent en filter etc. halen en ben ook van plan om over n tijdje te investeren in een betere (led)lamp.


          Het lijkt me heel fijn om niet meer afhankelijk te zijn van coffeeshops.






          Plantje A
          a0fe4b2d-ad61-4790-9eb2-4abd70279b3c.jpg

          Plantje B
          4559ec5f-8e38-4ed5-aa84-f3545306656e.jpg

          Close-up plantje A

          a17e074d-457b-4e38-ba39-a9097da0315f.jpg



          Bedankt
          Attached Files

          Comment


            #11

            Comment


            • Bruin
              Bruin commented
              Editing a comment
              Dankjewel! Mag ik je vragen wat voor lamp jij toen gebruikte? Ik heb een 2x55 W T-neon dus ik reken deze keer niet op 80 gr. Volgende keer gebruik ik wat beters!

            • Brandnetel
              Brandnetel commented
              Editing a comment
              Ik heb toen 3 tornado's gebruikt. Je kan mijn verslag erop na lezen. 'Brandnetels eerste kweek'
          Bezig...
          X