Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Experiment met collimator lamp.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Experiment met collimator lamp.

    Korting op 420shop
    Ik heb wel kweekjes met leds gedaan maar scroggen en diy leds erboven die ik dan gelijkmatig over het oppervlak verdeel ( ongeveer 400w per vierkante meter ) maar ik vind het best wel arbeidsintensief en ben wat lui van aanleg en dacht ,kan dit anders? Ja natuurlijk hps lampen maar dit in micro kweek, een beetje too much. 1 vierkante meter is 10000 vierkante cm. Ik gebruik 2 emmers met een diameter van 28 cm en na mijn berekening kom ik op 484 cm2 keer 2 natuurlijk. Ik heb ook 2 lampen van 50w. Omgerekend kom ik dan op 1000w op m2. Misschien ergens en rekenfoutje gemaakt laat dit dan ook vooral even weten. Ik gebruik epistar leds speciaal voor kweken en heb voor de witte variant gekozen omdat mij deze minder gevaarlijk lijken voor mijn buren, immers witlicht wordt toch niet zo als growlight gezien. Ik heb voor later ook nog 100w chips liggen mocht dit nodig zijn, de voedingen trekken dit makkelijk. Ik had de afgelopen dagen de lamp wel iets te laag hangen en heeft een beetje schade aan een plantje gemaakt. Ik denk dat ik ze vanavond als de lamp uit is ,ze ga bestuiven met water .
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Ik kon maar een foto plaatsen in me bericht dus nu nog een foto van mijn plantjes . Ze zijn hier 8 dagen oud.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #3
      ziet er tof uit
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

      Comment


        #4
        Howto: meerdere foto's uploaden en tussen je bericht plaatsen
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Bedankt ,want het is toch een stuk mooier om de foto's tussen het bericht te plaatsen. Maakt het verhaal gewoon een stuk duidelijker.

          Comment


          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Het is ook fijner voor andere leden, als ze kijken naar de laatste nieuwe posts op het forum, dat ze niet een hele lijst van maar 1 topic zien

          #6
          Oppervlak van een cirkel bereken je door straal x straal x pie. De straal is de helft van de diameter. Je kan ook de diameter in het kwadraat x pie / 4 doen, maar dat is hetzelfde.

          Anyway, dan kom ik uit op ongeveer 615cm2

          Comment


            #7
            Of πr2
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            Bezig...
            X